ruim 14 weken en nog steeds...

Discussion in 'Zwangerschap' started by giebel, Nov 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,567
    601
    113
    Hoi, Ik ben inmiddels ruim 14 weken zwanger en nog steeds dagelijks misselijk tot ruim 13:00h, kan nog steeds nauwelijks aardappels/groente/vlees binnen houden en geef sowieso nog om de dag over...

Ik hoop echt dat het na de 16e week aanzienlijk beter wordt... maar kan het kwaad dat ik lang niet alles eet wat ik ''officieel'' zou moeten (6 sneetjes brood eet ik echt niet! en dus vaak de 'verplichte' hoeveel heid aardappels groente ook niet). Ik wil wel maar hou het gewoon niet binnen...

Ik wordt er heel verdrietig van en hoop op betere tijden....

2. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    Hoi,

ik wil je even veel sterkte wensen! Is gewoon echt geen pretje om steeds misselijk te zijn. Maar blijf aan het doel in je buik denken he! Bij mij duurde de misselijkheid tot 19 weken en daarna voelde ik me echt stukken beter! Rond kerst destijds gewoon weer een heel buffet naar binnen kunnen werken ;) Nog even volhouden en hopen dat het snel anders wordt!

3. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lijkt me dat vervelend zeg, ben zelf geen seconde misselijk geweest. Wel verschrikkelijk moe, de eerste uren van de dag gingen nog, maar daarna storten ik zwaar in. Er werd toen ook gezegd dat er een moment kwam dat het over zou zijn. Op dat moment geloofde ik dat echt niet, maar toch.. een paar weken terug was het van de 1 op de ander dag over. Ik hoop dat het voor je misselijkheid ook geld!!

4. MissyG

MissyG Actief lid

Sep 4, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde verhaal. Ben nu 13 weken! Ik ben ook aan het wachten tot wanneer de misselijkheid stopt.
    Heel veel sterkte en succes!
    Ik hoop voor ons beide dat het snel over is!!

Groetjes MissyG

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Heel veel sterkte en let goed op jezelf.

Ik ben zelf bijna 16 weken.. en ik geef nog elke dag flink over.
    Het is een ramp, waardoor ik ook niet kan genieten van mijn zwangerschap. Ik wil zo graag gezond en goed eten, maar helaas het gaat echt niet.
    De eerste drie maanden ben ik meer dan zes kilo afgevallen. Omdat ik wel veel drink en toch elke dag fruit probeer te eten, hou ik genoeg voedingstoffen binnen.

Ik eet s'ochtends alleen maar één sneetje bruin brood met een kopje thee en probeer een paar uur later weer wat te eten en zo probeer ik het binnen te houden... tot het moment dat het niet gaat.

Het enige wat ik je kan aanraden is om goed te rusten en na het eten niet te veel te bewegen.

Heel veel sterkte. Ik weet wat je door maakt.

6. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Veel sterkte, maar het kan nog wel een aantal weken aanhouden...;)
    Probeer gewoon te eten wat je kunt. De baby krijgt zijn/ haar voedingsstoffen wel binnen hoor.

7. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,567
    601
    113
    Nou gelukkig, ik drink wel genoeg en eet zoveel mogelijk fruit voor de vitamientjes. Verder ook yoghurt/vla en overdag na 14:00h gaat een broodje vaak wel. Maar het is meer koud dan warm eten en ben al zo blij als iets blijft zitten... ik verwacht dat het dan wel goed is. Zodra het eten weer wat beter gaat zal ik zorgen voor alle goede voedingsstoffen maar momenteel ben ik blij met alles wat blijft zitten... Ik ben dus ook alleen nog maar afgevallen ipv aangekomen....

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Tja, geen leuk verhaal voor jou, maar ik ben de hele zwangerschap misselijk gebleven. Vanaf een week of 25 werd het gelukkig wel wat minder en hoefde ik niet meer iedere dag over te geven, maar misselijk bleef ik en ook in de laatste maanden hing ik toch nog wel eens in de week/ 2 weken boven de wc. Ik heb dus ook de hele zwangerschap weinig en slecht gegeten en ben eerst 11 kilo afgevallen (aan het einde ook 11 kilo er bij, dus per saldo wel lekker op gewicht gebleven ;)).

't Is erg vervelend en als je erin zit lijkt het eindeloos te duren, maar zolang je wel kunt drinken was er volgens mijn vk weinig aan de hand, de baby gebruikt jouw reserves op. Ik zou wel een goede zwangerschapsvitamine slikken, zodat je wel alles binnenkrijgt. Ik ben uiteindelijk van een gezonde jongen bevallen. Waar ik wel bij moet zeggen dat hij onverwacht erg klein was (2840 g), en ik vermoed dat dt met het weinige eten te maken heeft (mijn vk is het daar overigens niet mee eens), dus bij een evt volgende zwangerschap wil ik in zo'n geval naar een gynaecoloog of diëtiste.

Sterkte iig! Hopelijk is het bij jou snel over! En mocht je zo'n pechvogel als ik zijn dan is het misschien Prettig om de weten dat het bij mij na de bevalling direct weg was!

9. mrsming

mrsming Niet meer actief

Hoi!

Ik had dat bij mijn zoons ook, 5 maanden lang.. je kunt bij je huisarts langs en vragen om domperidon zetpillen... die zijn tegen de middelijkheid en braken.. ik kreeg ze ook en had nergens last meer van! Wel even doen hoor! ;)

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Vriendin van mij is nu 30 weken zwanger en spuugt nog steeds helaas. Heeft 3 weken rust gehad tussen de 22 weken en 25 weken en daarna weer begonnen met spugen. Echt niet leuk en ook zij heeft erdoor echt geen fijne zwangerschap. Helaas komt het voor en ik hoop echt voor je dat het beter gaat worden. Je kindje pakt toch wel wat hij nodig heeft alleen de kans dat jij tekorten krijgt is dan wat groter. Zou zorgen voor extra vitamine en zeker visolie nemen. Die zorgen er dan toch voor dat je niet al te veel tekort gaat komen.

Sterkte!!

S0fie

11. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Heb hetzelfde gehad. Vanaf week 15/16 ging het beter. Nog steeds kan ik niet alles eten of drinken. Ook krijg ik niet 6 sneetjes bruin brood binnen. Eet bijvoorbeeld wit brood, want bruin valt te zwaar op de maag. Mijn verloskundige zei: alles wat je naar binnen krijgt is goed. Op een gegeven moment kon ik alleen maar pasta eten.....
    Je kan altijd voor de zekerheid een zwangerschapsvitaminepil erbij slikken.

12. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Jaaaa pasta, dat is nu ook mijn favo gerecht. Alles met pasta is goed. De rest hou ik niet binnen. Ik gebruik nu nog steeds Gravitamon, is dat genoeg?

13. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Alles wat je binnen krijgt is goed! Gravitamon.. is dat speciaal voor zwangeren? Lekker he pasta haha

Share This Page