Hoi allemaal, Ik schaam me eigenlijk dat ik dit ga vragen, maar ik zit er een beetje mee. Mijn vriend en ik proberen al even zwanger te worden, nu ben ik een beetje bezorgd over de sperma van mijn vriend. Het is heel weinig en soms zo goed als niks. Vorige maand toen ik mn eisprong had hebben we geklust, maar er liep dus helemaal niks meer terug (uit mijn vagina). Nu weet ik wel dat er maar een druppel voor nodig is, maar om de dag seksen in de vruchtbare periode heeft voor ons dus geen zin, bijvoorbeeld de ene dag is het redelijk wat maar dan de dag erna of volgende dag erna is er niks tot bijna niks lijkt wel... ik ben bang dat dit het lastiger maakt om zwanger te worden. Wie heeft dit ook samen met haar vriend/man en is toch zwanger geraakt? Ik hoor graag van jullie! Thnx
Hoe weet je of het heel weinig is? Wat er terugkomt is niet echt representatief Tijdens/na seks trekt je bmm samen om zo het sperma naar binnen te zuigen, dus zie je minder terugkomen. Op je vruchtbare dagen staat je bmm open, ook om het naar binnen te laten. Als je niet vruchtbaar bent, zie je dus meer sperma uit je lopen. Lekker verhaaltje eigenlijk Al met al is er aan wat je terug ziet komen, niet te zeggen hoe de kwaliteit of kwantiteit is. Maak je -voor nu in ieder geval- geen zorgen
Volgens mij kan het vochtgehalte verschillen p.p., maar hoeft niet perse wat te zeggen over de hoeveelheid zaadcellen. Mer ml kunnen er miljoenen zaadcellen inzitten. sommigen hebben veel vocht, maar in verhouding heel weinig zaadcellen, of soms zelfs geen enkele zaadcel. Ik zou me niet meteen druk maken over de hoeveelheid hoor! misschien heeft je vriend in verhouding wel veel meer zaadcellen met ml. vocht.
Aan de han van hoeveel er wel of niet terugloopt na de sex kan je niks zeggen over veel of weinig sperma... Maak je daar dus niet te druk om
Ik weet niet hoelang jullie al proberen zwanger te worden?? Misschien is een afspraak maken bij je huisarts?? Ook ik denk dat je nog niet zoveel zorgen moet maken maar ja dat is makkelijker gezecht dan gedaan. Ik hoop dat de reacties hier je gerusstellen
Heb je het ook daadwerkelijk gezien dat er bijna geen sperma uitkomt bijvoorbeeld wanneer hij niet in je klaarkwam? Ik heb namelijk wanneer ik niet vruchtbaar ben dat het sperma er na de sex meteen uitloopt en wanneer ik vruchtbaar ben komt er niks uitlopen (door de samenstelling van je slijm). Als je het ook daadwerkelijk hebt gezien doordat hij niet in je klaarkwam dan zou ik gewoon eens een afspraak maken met de dokter. Daarnaast zegt de hoeveelheid vocht ook niet alles over hoeveel spermacellen aanwezig zijn. Succes
Ik heb dit ook bij mijn vriend en zie hieronder mijn banner. Dacht zelfs dat hij niet was klaargekomen, zo weinig. Maar het kan dus best hoor!
Hoi Hoi, Mijn vriend heeft ook eigenlijk redelijk weinig sperma zeiden ze in het ziekenhuis maar de kwaliteit was wel enorm goed dus er is zeker geen probleem want er zitten enorm veel zaadjes in dat 'weinig kwakjé' hahaha' Oja het probleem ligt aan mezelf (geen eisprong) dus ik heb een gezonde manlief '