Wie kan me helpen dit te verklaren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krissa, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje waar ik toch wel mee zit.
    Het is misschien niet de meest nette beschrijving. Dus op voorhand alvast sorry voor de details maar dat is net het gene waar ik mee zit.

Afgelopen maandag ben ik na een heeeele lange cyclus eindelijk ongi geworden. Eerst heel weinig maar wel helder rood en woensdag heeft het pas echt door gezet. Op zich is dat niet zo erg, ok ik weet niet wanneer de nieuwe cyclus dus precies is begonnen dus daar houden we maandag voor aan.

Echt had ik vandaag ineens giga buikpijn, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Toen ik naar de toilet ging werden de steken erger en ineens lag er een prop bloed? weet ik veel wat van ongeveer 2 a 3 cm in doorsnee in de toilet. Sorry nogmaals voor dit detail. Maar hiervan vraag ik me af of dit normaal is of zo want ik vind het best wel eng.

Kan iemand me misschien uitleggen wat het is?
    En is dit normaal na zo een lange cyclus?

Een beetje bange Krissa

2. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo
    ik weet het niet goed ik had dat met mijn mk....
    meschien omdat je al lang niet ongie was geweest daarvoor....
    ik vind het moeilijk om te zeggen

succes!

grtjes

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja dat kan heel goed. Ik heb ook wel eens een langere cyclus en dan is de pijn niet echt prettig en ook de stolsels kunnen dan enorm zijn. Ik verklaarde het altijd zo dat de baarmoeder ook langer bezig geweest is om het nestje klaar te maken, dus dat er dan dus ook meer troep uit komt.

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou prettig is het niet, maar volgens mij kan het geen kwaad.
    Heb er ook wel eens last van! Maar de stolsels gaan bij mij wel gepaard met enorme krampen! :oops:

Liefs Marjo

5. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Inderdaad, wat Luna zegt...je baarmoeder heeft langer de kans gehad een nest te bouwen en er heeft zich dus behoorlijk wat opgehoopt. Bij een langere cyclus is de ongesteldheid daardoor vaak heftiger, alsof het voor twee telt. Ik heb zelf een cyclus van twee maanden...en er altijd last van...helaas!

Groetjes Marijn

6. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik was er echt van geschrokken maar ben blij dat het normaal is na zo een lange cyclus.
    Hopelijk komt mijn cyclus nu op orde zodat dit niet meer gebeurd.

Dank jullie wel.

Krissa

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dat verhaal van meer troep wat eruit moet na een lange cyclus klinkt logisch. Aan Krissa's onderschrift is nog niet zoveel te zien wat de normale cyclus is. Maar als ik haar berichtje lees denk ik ook aan een mogelijke miskraam. Sorry hoor, ik wil je niet bang maken. Maar de HA zei gisteren tegen mij dat dat heel vaak voorkomt zonder dat vrouwen het zelf weten.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Soms ben ik na 2 weken alweer ongesteld en dan verlies ik soms meer bloed (1,5 week lang) als bij een gewone ongi. Dat is dan toch raar?

9. Niet meer actief

Klopt, mijn huisarts heeft mij dat ook verteld, veel vrouwen raken zwanger en krijgen heel pril een MK, zo pril dat het gewoon als menstruatie door kan gaan misschien iets heftiger als anders maar meer niet.
    Hij noemde ook het percentage die ik van schrik weer vergeten ben :(

10. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Hai Krissa,

Als ik het zo lees, zou ik ook aan een prille miskraam denken.
    Het komt inderdaad veel voor, dat het zo snel al mis gaat, dat je niet eens in de gaten hebt, dat je zwanger bent.

Maar wat de andere dames zeggen, over een "grote schoonmaak" zou net zo goed kunnen.

Misschien nog even afwachten, hoe je menstruatie de volgende keer verloopt.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn VK zei dat het 1 opde 4 vrouwen is!
    Erg veel!

12. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Bedankt voor alle reacties!

Wat het nou is geweest weet ik niet.
    De duivels zijn voor de rest hetzelfde als voordat ik met de pil begon.
    We wachten gewoon af. Meer kan ik er helaas niet van maken al ben ik wel blij dat het niks ernstigs is wat onze kinderwens in de weg kan staan.
    Dat is voor ons het belangrijkste.

Dank jullie wel.

Krissa

13. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Krissa,
    Ik denk dat je gewoon stolsels hebt bij je menstruatie, toen ik net gestopt was met de pil had ik het ook, zulke grote stolsels. Nu soms de ene keer wel, de andere keer niet. Ik heb hier een keer een vraag hierover gesteld aan de verloskundige op het forum en zij gaf aan dat het absoluut geen kwaad kan en dat het zo is dat je meer bloedverlies hebt dan je lichaam zo snel aankan en dat uit zich door stolsels waarin het bloed dan ''ophoopt''. Als je het vaker hebt, moet je er op letten dat je geen bloedarmoede krijgt.
    Ik zou niet meteen aan een miskraam denken, natuurlijk kan het zo geweest zijn, maar dan zou ik al heel wat miskramen gehad hebben..

Denk je je lichaam gewoon de cyclus nog op orde moet krijgen, dat was bij mij wel het geval.

Groetjes, Marit

14. Milla

Milla Niet meer actief

Is niet raar met PCOS, het is een kwaaltje, ik heb dat ook een tijdje gehad, lastig he?

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik heb het vroeger vaker gehad,ook toen ik aan de pil was en dus zeker niet zwanger.

Maar wel effe schrikken ja, en krampen...Phoe!

Deel Deze Pagina