eisprong..paar vraagjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lov23, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hallo,

We gaan hier voor nm 3 ....:D maar heb een paar vraagjes..

Voor diegene die haar eisprong voelt, voelde je m nu iedere keer?

Bij mijn meiden was ik gelijk zwanger na het stoppen met de pil, wat een geluk!
    Wel teste ik altijd pas positief na een aantal dagen overtijd. Dus een latere eisprong.
    Wat is nu de kans dat ik dit weer heb?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden:D

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Ik voelde mijn eisprong altijd alleen rechts, maar ik had een actieve linker eierstok (zo bleek bij onderzoeken), waardoor ik vaker niets voelde.

Een positieve test bij enkele dagen overtijd betekent niet per sé een latere eisprong hoor:) Dat kan bijvoorbeeld ook betekenen dat het even duurt voordat je HCG gaat aanmaken, dat is namelijk wat de test meet. Een latere eisprong betekent dat je cyclus langer duurt dan normaal, dus dan ben je technisch gezien nog niet overtijd. Je bent pas overtijd als je langer dan 14 dagen na je eisprong niet ongi wordt. Dus: temperaturen maar;) Ik hoop voor je dat het weer meteen raak is, maar ik wil je adviseren voor de zekerheid, als er toch een menstruatie komt, vanaf dat moment (dat is cyclusdag 1) je temperatuur bij te gaan houden. Je kunt daar op internet mooie grafiekjes voor vinden onder bijvoorbeeld temperatuurcurve meten o.i.d. Niet alleen kun je dan redelijk goed zien wanneer je eisprong ongeveer moet zijn, maar ook hoe lang je cyclus duurt. (Van de eerste dag van je menstruatie tot de eerstvolgende eerste dag van menstruatie).

Succes hoor!!!

Groetjes Patricia

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je voor je reactie. Idd misschien maak ik traag hcg aan....alleen ben ik wel iedere keer teruggezet bij de echo's dus dan had ik toch later mijn ei, of niet?

Tempen ben ik bekend mee maar dat vindt ik niet nodig om te doen. Toch bedankt voor je tip hoor. Ik zie wel wanneer het raak is.

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Blijft lastig.. Tja, als je bij de echo minder lang zwanger was dan je dacht, dan heb je inderdaad volgens mij een latere eisprong gehad dan je dacht.. Nou, volgens mij moet het bij jou toch wel vlot gaan, gezien de geschiedenis;)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik hoop het! Bedankt voor je reactie...

6. Yris

Yris Niet meer actief

Ik voel mijn ei niet iedere keer, maar door mijn slijm in de gaten te houden weet ik wel wanneer eitje in aantocht is (inwendig is er slijm, uitwendig niet altijd) ;)
    Lijkt wel een latere eisprong als je bij een echo terug wordt gezet :)
    Mijn ervaring is dat de eisprong wel eens wisselt, ook bij een regelmatige cyclus (vandaar dat ik zelf temperaturen handig vind) :D

Succes met zwanger worden ;) hopenlijk lukt het deze keer dan ook zo snel :)

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja bij de oudste volede ik m toen ook niet...
    Bedankt voor je reactie en idd laten we hopen dat het weer zo snel gaat!

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik voel mn eisprong niet iedere keer, maar de keer dat het raak was wel.. :) succes!

9. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik voelde mijn ei elke maand groeien.
    een 4 dagen voor hij sprong begon dat.
    dat deed dan op het moment dat het bijna zover was zo veel pijn dat ik dan niet meer kon staan, zitten of liggen.
    en zodra hij sprong was de pijn ook weg.
    dus ik wist exact wanneer hij sprong en ook of het dus links of rechts was.

ik heb hem 1 keer niet gevoelt en maar zat toen het raak was onder de pijnstillers omdat mijn teennagel eraf was gehaald 4 dagen daarvoor dus ik heb hem toen niet gevoelt.

Deel Deze Pagina