Ik had vanmiddag voorverpakte Italiaanse ham (coppa) gekocht bij de supermarkt en toen ik het vanavond wilde gebruiken, heb ik eerst een plakje gegeten. Ik had een beetje een rare nasmaak en toen ik de verpakking checkte, stond er ten minste houdbaar tot 17 dec 2017 . Normaal check ik altijd de data maar hierbij dus een keer niet. Ik heb dus 1 plakje op en ben nu natuurlijk bang dat ik ziek word hiervan. Want denken jullie, kan het kwaad? Het rook niet zwaar bedorven of zo, maar echt lekker was het ook niet. Verder ben ik echt pissig op de supermarkt, hoe slordig kan je zijn! Ik ga er morgen zeker mee terug.
Wow dat is echt slordig. Ik dacht dat je kwam vragen of je ham van een half jaar over de datum nog kan eten. Maar als je er ziek van wordt had je dat vrij snel moeten merken denk ik.
Een half jaar vind ik erg lang... je zult het snel genoeg merken. Hoop dat het meevalt Was het bij de boons? Daar zie ik ook regelmatig producten die ver over datum zijn
Of je er ziek van word weet ik niet. De tijd zal het leren. Ik heb vorig jaar gerookte zalm gehad die 3mnd over datum was. Daar ben ik niet ziek van geweest.
T was proscuito crudo, dus gedroogde ham. In principe lang houdbaar. Kwam bij appie vandaan (waar ik wel vaker geklaagd heb, maar t is de enige super in onze wijk).
Brrr ik had gelijk kokhalsneigingen gehad. Zeker mee terug gaan en hopen dat je er niet beroerd van wordt. Hoe slecht verkoopt die ham daar joh
Kan geen kwaad. En verder... dit kan gebeuren, zou er niet boos om kunnen worden.. Gewoon even mee terug gaan.
Erg slordig van de winkel, maar gedroogde ham is, net als gedroogde pasta, blikgroente etc ook "onbeperkt" houdbaar. Ik denk niet dat je er ziek van wordt.
Ik hoop het . Bedankt. Ik heb er verder weinig verstand van. Reden dat ik er ook pissig van word, is dat het dus niet de eerste keer is. Verre van zelfs. Dus ook stom dat ik er zelf niet op heb gelet, in principe doe ik dat altijd hier. Supermarkt ook al een keer geattendeerd op rauwe kip over de datum. Stel je voor dat iemand met verminderde weerstand dat eet.
Ja hele kleine kans dat je er ziek van wordt. Wel erg slordig. Wij hadden dit laatst met hotdogs. Dat was een paar maanden over de datum Ik heb de supermarktmensen nog nooit zo aardig gezien en ik had binnen 2 seconden mijn geld terug en heel veel excuses. Maar wij hadden nog niks gegeten.
Ik heb een aantal keer van de buurtsuper dingen die over de datum waren gekocht. Helaas al op voordat ik door had dat het over de datum was. Nooit ziek geworden, het ging om yoghurt van 5 dagen over de datum en sap van 3 dagen. Rauwe gedroogde ham kan wel wat muf worden, maar echt bederven doet het niet.