WK 2022

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 20 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man wil heel graag kijken, ik had liever overgeslagen, voor mij hoeft het niet. Dankzij “even tot hier” hebben we nu een mooi compromis: man moet een regenboog schilderen voor iedere wedstrijd die hij wil kijken:D
     
  2. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.386
    2.551
    113
    Wij als Nederlanders zijn zowiezo hypocriet net als anderen westerse landen...

    Denk je dat Poolse en Roemeense etc arbeidsmigranten hier in Nederland het goed hebben?

    Die worden ook uitgebuit op grote schaal, Inc mensen handel.... maar doen we allemaal of we het niet zien! En wijzen ondertussen naar een ander land en zeggen wat zij allemaal fout doen.
     
    Boordevol, Spectre, Jessi79 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.140
    4.360
    113
    Home
    Mijn man en zoon kijken ik vind het normaal ook erg leuk maar die eerste wedstrijden vind ik vaak nog wat saai

    Misschien komt dat als ze steeds verder komen


    Er gebeuren zoveel dingen die niet kunnen in deze wereld waar iedereen zich voor weg draait
    En die dan nu hypocriet gaan doen door geen voetbal te kijken
     
    Boordevol en Tulala vinden dit leuk.
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Het club voetbal ons eigen cluppie fc utrecht kijk ik wel dat vind ik echt leuk.

    Het overige voetbal is meer van oh ja er is niks anders op tv we kijken maar voetbal.
    VI kijk ik normaal wel maar nu om 19.00 uur bijvoorbeeld niet.

    Vandaag weet ik het niet het is rond etenstijd en we zijn er nog niet uit of we samen met een ander gezin kijken en makkelijk eten of aan tafel eten.

    Ik kijk liever veldrijden zeker als Mathieu vd Poel v.a. a.s. weekend weer mee gaat doen.
     
  5. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij kijken ook uit principe niet. Ik krijg er voor de rest ook weinig van mee. We waren een beetje verrast gisteren dat het opeens begonnen was.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.834
    25.932
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook wel opvallend dat alles wat er gebeurd is/nog aan de gang is blijkbaar op geen enkele manier meespeelt bij de beleving van dit WK.

    Ik kijk wel (want zoon). Maar echt ook met gemengde gevoelens. En als ik de wk-pool win (wat de beleving wel echt leuker/spannender maakt) dan gaat het geld naar Amnesty international. Op die manier probeer ik er dan toch wat goeds uit te halen.

    Voor iedereen die als excuus aangeeft dat we, door erheen te gaan, het gesprek omtrent mensenrechten op gang kunnen houden....
    Uit het verleden is gebleken dat grote sportevenementen in dergelijke landen nog nooit een verbetering hebben opgeleverd op dar gebied (artikel over gelezen, maar heb de link helaas niet meer)
     
  7. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Voetbal vinden wij allemaal helemaal niks aan dus wij kijken nooit.
     
    Elisje vindt dit leuk.
  8. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.659
    1.188
    113
    wij kijken nu ook niet. Leeft hier nu echt niet in deze Sinterklaas/kersttijd.
     
  9. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Oranjemutsen in huis, ramen gaan de kinderen vanmiddag versieren.
    Hapjes en soep voor tijdens de wedstrijd gehaald.
    Wij hebben er zin in :D


    ( en ja ik vind het heel erg wat er met de arbeiders is gebeurd en ik snap ook echt niet waarom ze het wk in Qatar houden)
     
    Jessi79 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind het juist hypocriet om hier een punt van te maken en je ogen te sluiten voor wat er hier gebeurd.
    Hoe denk je dat veel oostblokkers hier wonen en werken in Nederland.
    En boycot jij Amsterdam ook, en alles wat daar gebeurd en vandaan komt. Daar de wordt LHBTIQ ook niet geaccepteerd, en zo ken ik nog wel meer plaatsen.
    Nee hoor, als de KNVB had beslist om er niet heen te gaan dan had ik dat uitstekend gevonden. Maar ze gaan, dus de spelers kunnen we dat niet kwalijk nemen. Als ze niet waren gegaan had het commentaar gekomen dat het verwende miljonairtjes zijn.
    En met niet kijken help je helemaal niemand.
     
    Boordevol en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Normaal gesproken leeft het hier erg, dan is de hele wijk oranje versierd. Ik heb gisteren voor het eerst 3 vlaggetjes zien hangen.
    Wij kijken wel, en proberen niet alleen de wedstrijden van Nederland te zien, maar alle wedstrijden. Maar dat lukt natuurlijk niet altijd vanwege het werk en andere verplichtingen.

    Doordat het winter is, heb ik het WK gevoel (nog?) niet te pakken.
    Vanmiddag komt de halve klas van mijn zoon hier naar de wedstrijd van Nederland kijken, dus wie weet kom ik dan meer in de oranje sfeer.

    Persoonlijk denk ik dat niet kijken, niet helpt voor de omstandigheden in Qatar. Dan heeft het meer zin om de fifa op te heffen en een organisatie te starten die alleen wedstrijden organiseert in landen waar de mensenrechten niet geschonden worden. Alleen dan is de vraag hoe bijvoorbeeld de mensen die benadeeld zijn met de toeslagen affaire, over Nederland denken. Blijft lastig.

    Wel ben ik blij dat ik nu niet in Qatar zit, ik heb vrienden die naar elke uitwedstrijd van Engeland gaan (heeft te maken met een punten systeem) en dit zijn de foto's van hun hotel. Voor die kamer betalen ze 86 pond per nacht. :eek::roflmao:
    Volgens mij is een gevangenis nog goedkoper en sfeervoller ingericht. :|
    Screenshot_20221121_133245_Facebook.jpg Screenshot_20221121_133239_Facebook.jpg
     
  12. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    Wij zijn doel op voetbal en kijken zeker.

    **hup Holland hup**
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Pff, nog niet best...
     
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Waarom wordt Frenkie de Jong niet gewisseld. Wat staat hij te brassen zeg :|
     
  15. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.647
    3.007
    113
    Vrouw
    Wij vinden er ook niet veel aan en kijken alleen wel eens als ze wat verder zijn geraakt.
    Vind ook de hele sfeer in de zomer leuker en dus meer buiten te doen, samen op groot scherm kijken en dergelijke. Nu zit iedereen toch meer in z'n eigen bubbel.
    Heb wel een supporterspakket gekregen met een sjaal en bandjes en dergelijke, nu moet ik eigenlijk wel kijken haha ;)
     
  16. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    ik kijk niet.
     
  17. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Ik vind het zo’n straf. Man geeft nooit om voetbal maar vindt dit helaas leuk. Hopen dat ze snel uitgeschakeld zijn.

    Wereldkampioen worden is ook een beetje gênant met al het gedoe
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij kijken wel. Altijd spannend.

    Alleen wel jammer datvhet in de winter is. In de zomer lekker de tv in de overkapping aanzetten en met vrienden met bbq aan kijken, hapjes, drankjes, vlaggetjes. Wedstrijden rond 1900 uur.

    Nu, in het donker op de bank met een dekentje. Stuk saaier. Ook onmogelijke tijden, 1700 uur.
     
  19. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja wat vreselijk is dat. 3 vermoeide kleine kinderen uit werk, opvang, eten, naar bed. En ook “ik wil Sinterklaas journaal kijken niet dit” :roflmao: 17.00 echt de slechtste tijd die er is met kleintjes :roflmao:
     
    Spectre en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina