@Eefje00 ik heb mezelf ook gecorrigeerd in mijn post erna . Dus laten we het nu ook niet verder opblazen. De post kwam er wat onhandig uit idd en niet zoals ik het aanvankelijk bedoelde, maar ik heb hem niet meer aangepast omdat ik dat ook zo stom vind . Haha Frankrijk door, ik ben heel benieuwd hoe ze halve finale zal gaan!
Ik gun het ze ook. Ze spelen echt met hun hart! En dan de emoties na afloop. Oooh dan ga ik mee huilen he. Oh en nog een, niet onbelangrijke, reden dat ze van mij mogen blijven winnen: collega van vriend neemt na elke winst een Marokkaanse lekkernij mee voor het hele team + thuis. Ik wacht alweer met smart.
Nou inmiddels zijn alle landen waar ik iets mee heb en die ik de winst gun eruit Dus dan hoop ik maar op een Europees land als winnaar.
Ik denk niet dat het specifiek Marokko is, maar men is voor “the underdog”. Het is altijd leuk als een land onverwacht ver komt en ook echt goed voetballen kan opeens.
Ik hoop nu op de finale Marokko - Kroatië. En wie er dan wint maakt me niet zoveel uit, ik vind de Kroaten ook echt mooie, sportieve voetballers. Mooi hoe ze zich opstelden na de winst op Brazilië. Daar kan Argentinië nog wat van leren
Haha ik weet dus niet eens wat het allemaal is. Alleen dat het heel lekker is. Koekjes, cake, taart. Zal vriend eens vragen of ie kan onthouden wat het is.
Ondanks de wedstrijd van vrijdag gun ik de Argentijnen wel het WK. Sowieso zie ik heel graag een niet Europese winnaar want dat is goed voor het mondiale voetbal (en dat verdient de Europese arrogantie ook wel). Tja de Argentijnen gedroegen zich vrijdag niet netjes maar de Nederlanders waren zelf ook schandalig aan het provoceren op het veld. Dus ergens snap ik die reactie van de gepassioneerde Argentijnen wel...
Juist als een land dat totaal niet verwacht wordt te winnen wel wint vind ik de kampioenschappen iets speciaals hebben. Van tevoren lijkt het altijd een uitgemaakt spel. En dan is het zo spannend als ineens een totaaaal onverwachte deelnemer wint. Wel jammer dat Nederland eruit ligt, maar denk dan altijd, waarom hebben jullie die eerste 70 minuten niet zo gespeeld als die laatste 20 minuten (van de reguliere speelrijd). Echt zooo zonde.
Maar een hele wedstrijd spelen zoals de laatste 20 min. kost ook veel energie natuurlijk. Al had ik na de 2-2 wel wat meer pit verwacht in de verlenging.
Ik ga heel hard voor Kroatië juichen bij de halve finale. Heb niks met het land. Nooit gehad. Maar vind het gewoon leuk dat die zo verrassend goed zijn.