Luilak

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy1611, 2 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het is hier morgen Luilak, kennen jullie dat? We wonen pas in de Bollenstreek en hadden er echt nog nooit van gehoord. Net even op internet gezocht en vond dit:

Luilak is een niet-christelijk feest, dat wordt gevierd op de zaterdag vóór Pinksteren. Het is een feest waarbij langslapers en telaatkomers worden bespot.

Het zou de bedoeling moeten zijn dat kinderen etc 's nachts een hoop lawaai gaan maken, bijv met blikjes achter hun fiets. Alleen schijnt het hier nog wel eens uit de hand te lopen met jongeren die dronken uit de kroeg komen. Mijn buurvrouw vertelde net dat er vorig jaar met kaarsvet op de auto's is gekladderd, er kartonnetjes tussen je deurbel worden gestopt zodat deze continue gaat er met eieren op je ramen wordt gegooid etc. Er is hier in de straat dan ook een buurtwacht opgezet die 's nachts door de laan gaan patrouilleren!

Vanuit de traditie lijkt het me een leuk feest, alleen zie ik nou de humor niet in van vandalisme :(

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ken luilak ook, in almere waar ik eerst gewoond heb is er op luilak een luilak markt met plantjes enz.

3. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Nou, lekker dan!
    Hopen dat het rustig voorbij waait.

Woon aan de andere kant van het land dus ken het niet.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kende het ook niet voor ik hier terecht kwam. Kom oorspronkelijk uit Brabant en daar hebben ze dat niet.
    Elk jaar kom ik er pas achter dat t luilak is als ik smorgens veel en veel te vroeg wakker gerammelt word (waarna ik me omdraai en verder snurk :p)
    Dit keer had ik er gister al iets over gelezen ergens in n winkel (luilak korting oid) dus was ik vantevoren gewaarschuwt :)

5. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    ja, het kan hoog oplopen, wendy, met dat luilak gedoe. het lijkt wel of de jeugd of wie dan ook tegenwoordig alles aangrijpt om rottigheid te kunnen schoppen. ik hoop dat je er weinig tot geen last van zult hebben met die buurtwachters.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik kom oorspronkelijk ook uit Brabant en moet echt wennen al al die 'feesten' hier! Als ik het goed begrijp wordt Luilak dus niet alleen in de Bollenstreek gevierd?

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    O nee he, morgen gaan ze hier ook weer bezig, met die voetbaltoeters, en ze gooien vaak eieren tegen auto's en ramen aan :( Dat wordt weer met raam dicht slapen :(

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben n topologisch monster en weet nooit zo goed wat waar tenopzichte van wat ligt... Dus heb bollestreek even gegoogled :oops:
    En als ik t goed heb liggen we er net tegen aan? (uithoorn)

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja is bij Hoofddorp in de buurt, de bollenstreek ;)

Maar ik vind het mega irri die avond en nacht. Je slaapt bijna niet, en met een baby lijkt het me helemaal vervelend.... (slaapt de baby door hoor je buiten herrie...)
    Bij onze buren hebben ze een paar jaar terug een tuinslang in de brievenbus gehangen en aangezet. Hele houten vloer naar de knoppen :evil: En eieren tegen je huis, krijg je ook nooit meer er af......

Tja ik heb het ook nooit zelf gedaan, weet hoe irri het is..... :(

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

ik woon nu 5 jaar in almere, heb nog nooit wt van dat luilak meegemaakt.. misschien per wijk ofzo? !!

in amsterdam waar ik daarvoor woonde, werd daar sowieso niet aan gedaan... is Amsterdam te onpersoonlijk voor denk ik...

11. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Bij ons heet het luiemotte en wordt bij ons gehouden op 1 mei. woon zelf in de buurt van zwolle

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    O shit, is t weer zover?

13. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Ja, meid, het is weer zo ver: maak jij daar in dat gat van jou je borst maar nat, hahaha.

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    en vandalisme? Het is veel erger. Met eieren en boter op auto's en ramen. (waar ik nog wel om kan lachen, Elmar mag t schoonmaken, want hij wilde hier wonen en niet in Utrecht, hihi)

Maar ook dingen zoals spiegels van auto's slopen e.d. zijn bekende "grappen" met luilak.

Veel is goed, als ik maar kan slapen

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Daar hoeft het hier geen luilak voor te zijn helaas :(

16. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dan mogen jullie nog in je handen knijpen
    in de wijk waar ik woonde in alkmaar (daalmeer) worden gewoon dingen in de brand gestoken

auto overgoten met witkalk

daar lopen ze met honden want alleen is veel te gevaarlijk

maar het ergste het is niet de jeugd uit dat gebied zelf nee uit een ander gebied
    maar daar kijken ze wel uit daar doen ze het niet
    politie is zelfs aanwezig :(
    ben benieuwd hoe het er hier aan toe gaat

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    och ja das waar ook.

Mijn man die oorspronkelijk uit kudelstaart komt had me al gewaarschuwd,we wonen sinds kort in aalsmeer,dus heb het verder nog nooit meegemaakt.

Maar denk dat we er niet zoveel last van zullen hebben hier in de nieuwbouwwijk......atthans....dat hoop ik maar....hihihi

we zullen zien.

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    rustig verlopen wel veel kinderen met blikjes enzo en toeters maar geen vandalistme
    goh ze hebben me ramen niet eens onder gekalkt :)

toch wel anders een dorp dan een stad
    hoe ben jij er af gekomen minni ? :)

19. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hier is het nog wel meegevallen, al moet ik zeggen dat we er ook wel eens beter onder vandaan zijn gekomen.

Ramen zaten wel ondergesmeerd met (gelukkig) boter. Wel een hoop vuurwerk gehoord vanacht en hier en daar wat (volgens mij) onschuldige brandjes.

Maar vriendlief heeft de ramen al gelapt. :)
    De schat!!

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    helemaal niks van gehoord.... :D lekker geslapen,had al wel verwacht dat hier in een nieuwbouwwijk niet zoveel herrie zou zijn...

Deel Deze Pagina