Bijwerkingen Penicilline-kuur?

Discussion in 'De lounge' started by Zonnebloem1987, Jun 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Ik slik nu voor de 5e, en laatste dag penicilline voor een tandvleesontsteking. Die is nu over, maar ik krijg allerlei andere dingen.
    Voornamelijk duizeligheid.
    Kan amper op mn benen staan, en wordt er zo misselijk van?
    Kan er niets over vinden in de bijsluiter, maar vind het wel doodeng.
    En moeheid... bah.
    Heb het nooit eerder hoeven slikken, meiden met ervaring?

2. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik kreeg een kuur tijdens mijn zwangerschap, daarna begon die vreselijke duizeligheid. En idd daar kon ik dan ook weer goed misselijk van worden.
    Oorzaak lag in evenwichtsorgaan, bij fysio oefeningen gekregen om het te herstellen. Ik kwam er pas na twaalf weken achter. Hopelijk is het bij jou van korte duur!
    Was trouwens niet direct een kwaal als gevolg van de kuur maar door de kuur ben je er wel toegankelijker voor blijkbaar

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik wil je niet bang maken, maar ik zou met dit verhaal de hap bellen. Als je niet denkt dat het nodig is meteen te bellen, absoluut naar de ha gaan morgen. Ik denk dit te herkennen als een allergische reactie. Waarschijnlijk is het nu niet ernstig, want een allergie bouw je op. Maar laat heel duidelijk in je dossier zetten dat je deze reactie hebt gehad.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd er heel slap van, ook kotsmisselijk, diarree van hier tot overmorgen, echt vre-se-lijk. Arts zei dat ik er idd heftig op reageerde, maar dat dat er bij kan horen.
    Als je twijfelt, gewoon hap bellen en uitleggen hoe je je voelt. Gezien dit je laatste dag is, zal het vast snel beteren!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Het slap en lamlendig zijn kan ook gewoon heel goed komen doordat je heel hard tegen een fikse infectie aan het vechten bent. Dat kost immers ook veel energie.
    Maar als je echt daadwerkelijk moeite hebt om op je benen te staan zou ik inderdaad ook even bellen. Kan natuurlijk helemaal los staan van je ab kuurtje

6. Zonnebloem1987

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Nou, net weer even getest.. het lopen gaat alweer wat beter, al blijf ik wel duizelig.
    Ik wacht nog even met bellen.
    Ben alleen zo bang voor flauwvallen, en duizeligheid.
    Bah.
    Het kan dus wel van de kuur komen?
    Plotselinge duizeligheid.

7. Zonnebloem1987

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Wat bedoel je met een allergie bouw je op?

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Nou de reactie van jouw lichaam zal steeds iets heftiger worden als je lichaam echt allergisch is hiervoor. Heb je dikke aderen? Is je huid rood? Heb je het gevoel dat jouw lichaam de penicilline niet verdraagt of erop reageert? Als je het niet vertrouwd bellen!

9. Zonnebloem1987

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Geen dikke aderen, ook geen rode huid.
    Straks wel witte vlekken over mn armen, maar dat heb ik wel eens vaker.
    Wel benauwd nu, maar dat komt door de spanning denk ik, ben gevoelig voor angst en paniek, en begin dan altijd licht te hyperen.
    Wist even niet wat me overkwam.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik denk dat je voor de zekerheid het beste de hap kunt bellen. Ze even heel goed alles wat je hier ook hebt gezegd vertellen. Zij kunnen een goede inschatting maken van wat je het beste kunt doen nu.

11. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo duizelig bent. Duizeligheid is gelukkig geen symptoom van een allergische reactie. Ik neem aan dat je amoxicilline hebt gehad? Duizeligheid komt voor als bijwerking in 0.1-1% van de gevallen van dit middel.

Ben je draaiduizelig of licht in het hoofd? Draaiduizeligheid komt bijna altijd van het evenwichtsorgaan.

Het is met de info die je geeft niet medisch noodzakelijk om vandaag langs de HAP te gaan. Ik zou tot morgen afwachten. Als je erg ongerust bent, kun je natuurlijk wel even bellen.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Oké ik zal kort uitleggen waarom ik hier ongerust van ben. Iemand uit mijn omgeving heeft ooit een zware allergische reactie op penicilline gehad. Zij was wel degelijk zwaar duizelig.
    Ik ben zelf ook allergisch voor bepaalde antibiotica en word er wel duizelig van hoor.
    De overeenkomsten zijn groot, het begon precies zo.

Maanvrouwtje, het klinkt of je kennis van zaken hebt.

Echter kan ik het vanaf een forum niet goed beoordelen wat er speelt. Een belletje met de hap kan najaar mijn idee geen kwaad. Als zij het niet nodig achten dat ts hulp nodig heeft zullen zij dat toch in kunnen schatten?

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Duizeligheid kan zeker voorkomen bij een ernstige allergische reactie. De bloeddruk daalt dan waardoor je last van duizeligheid/licht in het hoofd krijgt.

Bellen mag altijd he!

14. Zonnebloem1987

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Maar bij een allergische reactie zou ik toch wel meer klachten moeten hebben dan enkel duizeligheid?

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Duizelig, misselijk, moe, benauwd wel
    Maar jij voelt jezelf.

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Hoe is het nu?

17. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Inderdaad, louter duizeligheid en moeheid kan onmogelijk een ernstige allergische reactie zijn. Als je een analfylactische shock van antibiotica krijgt geeft dat door te lage tensie ook duizeligheid. Maar dan spelen er nog veel meer heftige klachten zoals bijvoorbeeld huiduitslag, zwelling, benauwdheid, koorts. Gelukkig is hier bij ts geen sprake van.

18. Zonnebloem1987

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Huisarts geweest!
    Bloeddruk okay!
    Duizelingen zo goed als weg!
    Wel enorm somber en een schimmelinfectie te pakken!
    Tast zo n kuur nou je hele gestel aan?

19. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, echt vreselijk he? Ik was er ook echt goed ziek van. Hier na de kuur gestart met pro-biotica, heb het idee dat daardoor mijn darmen weer sneller herstelden en ik me daardoor ook weer snel wat fitter voelde. Ik kreeg idd ook een schimmelinfectie, blegh!

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Antibiotica doodt alle bacterie, dus ook de goeie. Van duizelingen heb ik nog niet eerder gehoord, maar de ha heeft je al gecheckt dus t is goed. ;)
    Na de bevalling heb ik 4 antibioticakuren gehad in een korte tijd achter elkaar. Dat trok mijn lijf ook niet. Voedsel kwam er onverteerd weer uit, mijn maag, slokdarm en darmenstelsel voelde net alsof het in brand stond en ik was compleet futloos. Ik had 0,0 energie. Dit heeft echt weken, zoniet maanden geduurd. Uiteraard ook een schimmeltje downunder gekregen alsof bovenstaande nog niet genoeg was. :(

Sterkte ermee. Is je ontsteking nu over?

Share This Page