Ik vind vrouwen juist leuk om naar te kijken. Spelers die er echt voir willen gaan, ipv eeen hoop over het paard getilde mannen. Wat is daar de laatste jaren nu aan? Dat vrouwenvoetbal traag is klopt echt niet meer. Ik wil heel graag kijken, maar vind de tijden echt drama.
Ik heb sws weinig tot niks met voetbal. Mijn zoon heeft jaren op voetbal gezeten en dat was leuk om zo nu en dan te kijken maar al dat gejank wat je op tv ziet op dat voetbalveld, het geld wat er in omgaat, ik haak af. Geef mij maar een goede handbal wedstrijd van de dames, lekker fel en niet dat gejank continue
Dat gejank is er überhaupt niet in de handbalsport. Dat is zo anders allemaal onderling ook. Maar daarom vind ik het voetbal van de Leeuwinnen ook mooier dan van de heren.
Ik vind vrouwen voetbal juist vaak veel leuker en spannender dan herenteams. Zeker als je momenteel het mannelijk oranje team tegenover de vrouwen zet, dan leggen de mannen het gigantisch af. Qua felheid en trefzekerheid. Ik heb wel minder vertrouwen in het huidige team dan een paar jaar geleden. De huidige groep moet nog wat groeien als team. Ik ga er echter geen vlaggetjes voor ophangen, maar dat doe ik ook niet voor de heren.
Zou dat ook niet aan het niveau van het desbetreffende damesteam hebben gelegen? Mijn dochter (10) won een paar maanden geleden met het MO13 team waar ze speelt, met dubbele cijfers van een MO16 team. Maar ze wonnen bijvoorbeeld ook van een JO13 team dat divisie speelt. Dat vonden die jongens echt niet grappig trouwens.
Daar heb je gelijk in, op een of andere manier vergelijkt men in andere sporten mannen en vrouwen niet, je hoort bijvoorbeeld niemand klagen dat de schaatswedstrijden te traag zijn ofzo, maar bij voetbal vergelijkt men wel. Daarnaast vind ik het WK altijd ook nog een stuk spannender dan de eredivisie wedstrijden (die ook leuk zijn tegenwoordig!). Leuk om te lezen dat jij ook een voetballende dochter hebt, mijn dochter voetbalt ook en haar droom is dan ook om later profvoetballer te worden, ze wil geloof ik met 15 haar debuut in de eredivisie maken en met 16 bij de oranjeleeuwinnen en dan ook direct scoren bij het WK. Tuurlijk schat, en dat als verdediger. Maar dromen mag altijd! Vind het daarom jammer dat er geen spaaracties ofzo zijn van de oranjeleeuwinnen, zodat meisjes hun helden kunnen sparen.
Ja precies! We zijn laatst ook met haar naar de Ajax vrouwen geweest zodat ze kan zien dat er echt andere vrouwen/meisjes spelen. Leuke is dat ze volgend jaar echt met spelen in een team begint en dat daar ook een vriendin van haar in zit. ze had bij de wedstrijd van Ajax ook kaarten gekregen van alle spelers! Daar kijkt ze nog heel veel naar. Denk idd als er spaar acties zijn dat ze ook wil! was het ook niet dat jou dochter nu al op hoogniveau speelt? Hier kan ze het aardig hoor maar denk niet dat ze op dat niveau zal komen. Ze wil wel bij Ajax spelen en Nl elftal ach je mag altijd dromen!
Maar die hebben wel reden om te janken, weet je hoeveel er gekrabt, geknepen en haren getrokken wordt bij de handbal Die voetbalmannetjes janken al als ze een valletje maken op hun tere knietjes maar ze kunnen wel het halve voetbalveld overrollen. Ik vind voetbal gewoon een zinloze bezigheid Smaken verschillen
Ha ha ja dat klopt inderdaad. En daar valt ook niet te discussiëren met de scheids. Die beslist gewoon en als je een grote mond opzet of gaat discussiëren kan je eraf.
Als ze een wedstrijd van ajax leuk vond, dan zou ik ook zeker een keer een wedstrijd van de oranjeleeuwinnen aanraden, daar worden nog veel meer leuke sfeeracties gehouden. Leuk dat ze volgend jaar bij haar vriendin in het team komt! Plezier is het belangrijkste bij voetbal, trouwens bij elke sport. Mijn dochter speelt inderdaad bij een bvo (profclub) en bij de knvb, maar dat geeft absoluut geen garanties voor later hoor. Wel kent ze daardoor een hoop speelsters en kennen een hoop speelsters haar ook. Dus ze staat regelmatig met haar helden op de foto en heeft bijvoorbeeld ook wat wedstrijd shirts met handtekening gekregen. Zij baalt dat we niet even naar Australië en Nieuw Zeeland gaan om in het stadion naar de wedstrijden te kijken.
Ik vind vrouwen sowieso leuker om naar te kijken dan mannen maar met voetbal ook zeker. Bij mannenwedstrijden is er zoveel theater en dat is bij de vrouwen helemaal niet. Veel fijner om naar te kijken.
Ik heb ook alle speeldata al maanden in mijn agenda staan. Hopelijk lukt het met het tijdsverschil in onze vakantie om wat wedstrijden te kijken. Ik ga zeker wat oranje vlaggetjes ophangen buiten. Die Oranje mannen met hun ego's preseren ook amper wat dus zo groot is het verschil met de dames niet meer.
Ik ben geen enorme voetbalfan, maar hoop wel dat het vrouwenvoetbal snel emancipeert. Zo'n Ajax directie die de winst van de vrouwen even vergeet "jammer geen grote prijzen gewonnen", of dat gedoe rond die huldiging, tenenkrommend. Ik hoorde dat in Australië de vrouwen gelijk betaald gaan krijgen aan de mannen?
Pfft, dat begint al heftig zeg. Een schietpartij. https://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/heftig-schietpartij-vlakbij-wk-fanzone-in-auckland-nieuw-zeeland/?fbclid=IwAR1koEIRpeX21zrDIlalAIeBRYe2xoAt2HErwBkaVZBvSCt76CQUMmXnIoc
Ben benieuwd zo tegen Portugal, deze moeten we winnen als we door willen gaan. (Er vanuit gaande dat we zullen verliezen van de VS en zullen winnen tegen Vietnam. )
Ik vind ze (zover ik er kijk op heb ) in de eerste minuten beter dan Portugal. Het niveau valt me overigens niet tegen. Jongste heeft zijn eigen gewonnen voetbalbeker er bij gepakt: 'ik hoop dat Nederland ook zo'n mooie beker wint'.
Ze zit heel geconcentreerd te kijken, maar levert wel commentaar, wat Portugal verkeerd doet, dat ze te veel zeuren bij de scheidsrechter en dat ze bij een ingooi de bal telkens niet aan Nederland willen geven. Bij Nederland heeft ze commentaar wat zij anders zou doen. Toen de goal van Nederland werd goedgekeurd heeft ze buiten 3x op de vuvuzela geblazen, dat ging wel stuiterd. Leuk dat jouw jongste de beker erbij pakte! Kijken ze bij jou geconcentreerd of stuiterend?