Grrrr, rotburen!

Discussie in 'De lounge' gestart door TempusFugit, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hallooo allemaal :D

We wonen ruim twee jaar in ons woningbouwhuisje. We hebben het hier heel erg naar ons zin, maar er is één probleem: onze buren.

Vanaf dag één was al duidelijk dat onze buren (buurvrouw + dochter) vaak ruzie hebben. In het begin lette ik er niet zo op, ik dacht dat het vast vanwege de leeftijd van m'n buurmeisje zou komen, maar na de eerste keer een week lang achter elkaar ruzie aangehoord te hebben, belden we de politie. Daar deden ze niet voor open en toen ze weer vertrokken waren, ging de ruzie lekker verder.

In de tijd daarna hebben we vaker de politie moeten bellen en één keer zijn ze binnen gekomen maar konden ze verder niets voor ons betekenen. Ook andere buren hebben meerdere keren gebeld, soms zelfs gewone voorbijgangers die zich ongerust maken omdat de dochter om hulp roept. De politie heeft zelfs gezegd dat we niet meer hoeven te bellen en geluidsopnames mochten we niet meer maken.

Ondertussen is er ook nog eens een man aan de deur geweest bij ze, de hele avond heeft hij staan kloppen, bellen, staan roepen dat hij wist 'waar ze mee bezig was' en dat hij haar morgenochtend zou laten arresteren. Toen zat ik ook niet zo lekker ;)

Ze zijn onder begeleiding van jeugdzorg of ander maatschappelijk werk, maar daar doen ze de deur ook nooit voor open. De vorige bewoonster van dit huis is hier weggegaan vanwege de buren! (dat wisten we nog niet toen we hier kwamen wonen) Ze heeft met de woningbouw gepraat, de gemeente, de politie erbij gehaald en zelf met de buren gepraat, maar niets helpt.

Ik ben er ook achter gekomen dat het niet alleen om schreeuwen gaat omdat het buurmeisje laatst tegen haar moeder iets riep over geslagen en geschopt worden, ook wordt ze regelmatig in de schuur opgesloten en krijgt spullen naar haar hoofd gegooid (pannen enzo). Vandaag was het weer zover, ze sloegen zo hard met de deuren dat onze badkamerspiegel er bijna af trilde. Ook waren ze met spullen aan het gooien op de overloop (hoorde ze via de trap terug naar beneden vallen) en tot onze grote schrik riep één van de twee dat ze de ander in duizend stukjes ging snijden.

Jullie snappen vast wel dat we ons niet op ons gemak voelen naast deze mensen, maar wat moet ik nu in godsnaam nog doen als ik zulke dingen weer hoor? De politie, woningbouw en gemeente doen niets. Kan ik verder nog iemand aanspreken? Ik weet het echt niet meer en ik zie ze echt aan voor zo'n familiedrama.. :(

Oef, lang verhaal. Sorry!

2. Username

Username Niet meer actief

Wat een ellende... Helaas hebben wij iets vergelijkbaars meegemaakt. Veel ruzie, overlast, bedreigingen als wij er wat van zeiden. En besmeurde ramen toen we de woningbouwvereniging inschakelden. Ik durfde niet meer alleen thuis te zijn of door de buurt te lopen/fietsen. Wij zijn weggegaan...

Het ergste was dat we blij waren toen we daar kwamen wonen. Want onze vorige buren waren niet leuk. Tokkies. Schreeuwen enzo. Maar die waren schatjes vergeleken bij dit tuig. We gingen er alleen maar op achteruit qua buren.

Ik vraag me af of je meer kunt doen. Volgens mij is alles al ingeschakeld qua instanties. Ja het AMK kun je nog inschakelen. Hoe oud is je buurmeisje?

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

jeugdzorg bellen?
    als ze daar onder begeleiding zijn zou ik jou verhaal daar eens duidelijk maken

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    In ieder geval erbuiten blijven.. Niet mee bemoeien in het gezicht en ook niet laten merken dat je hulp aan het zoeken bent.. Heb jij het straks gedaan :(

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    misschien kun je het meisje eens aanspreken als moeder niet thuis is

en zeggen dat ze ALTIJD bij jullie terecht kan als er iets is..
    want dit is niet normaal.. en haar wat telefoonnummers of websites geven (met verhalen van tieners met de zelfde ervaring) en deze aan haar geven

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    nou.. geweldig zo'n opmerking.. was iedereen maar zoals jou !! ;)

7. TempusFugit

M'n buurmeisje is nu 20 of 21. We hebben al vaak gehoopt dat ze uit huis zou gaan, maar naar wat ik hoor tijdens de ruzies laat haar moeder dat niet toe.

Tegen mij doet de buurvrouw trouwens poeslief, net of er nooit iets gebeurd is. Ik weet niet of ze ons persoonlijk lastig zou gaan vallen, ze weet dondersgoed welke buren de politie inschakelen maar ze zegt er nooit iets over.

Maar ja, AMK valt dus ook af. De politie heeft ons verteld dat ze alleen wat kunnen doen als het buurmeisje aangifte doet tegen d'r moeder, maar de dochter wordt gedwongen te liegen tegen de politie en kan dus ook geen aangifte doen. Ik hoor echt alles wat ze zeggen, misschien was het beter geweest als ik ze niet verstond want ze zijn eerlijk gezegd echt heel eng in hun uitspraken.

8. TempusFugit

@DutchDiamond: ik weet niet precies of het Jeugdzorg is. Wel iets van maatschappelijk werk maar misschien is het wel gewoon een plaatselijk iets..

Bootsje, ik zie haar nooit alleen buiten en de buurvrouw is ook de hele dag thuis. Als ze naar de winkel gaat, moet haar dochter volgens mij mee. Misschien ziet ze de bui wel hangen of heeft er eerder iemand dat meisje hulp geboden.

9. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Pff wat een drama, en wat belachelijk dat de politie zegt dat je maar niet meer moet bellen er over! Ik zou dat gewoon blijven doen hoor. Iedere melding horen zij serieus te nemen en een kijkje te gaan nemen en natuurlijk bellen jullie en andere buren niet als er niks aan de hand is. Stel je voor dat er wèl iets ernstigs voorvalt en je dan hoort "Ja wij mochten niet meer bellen van de politie dus deden we dat ook maar niet" Is natuurlijk niet jullie probleem maar dat van de politie, maar evengoed kan je er een leven mee redden als het ècht uit de hand loopt. Bovendien zou ik ook gewoon heel halsstarrig de gemeente en dergelijke blijven bestoken er mee samen met andere buren. Dan MOETEN ze op een gegeven moment wel wat doen lijkt me. Ze kunnen niet hun kop in het zand blijven steken.

10. petrova

petrova Actief lid

Wat? Hebben ze dat letterlijk gezegd? Niet in je eigen huis? Huh :(

Je mag toch zeker wel geluidsopnamen maken zoveel je wil...

Wat een nare situatie zeg. Het lijkt inderdaad alsof je alles hebt gedaan wat je maar zou kunnen doen, ik begrijp dan ook niet dat er totaal niet ingegrepen wordt.

11. TempusFugit

Ja, vanwege het feit dat we daar geen toestemming voor hadden gevraagd.

DigiDee, ik denk inderdaad ook maar dat ik de politie weer ga bellen als ze weer beginnen. Het is nu gelukkig weer even stil. Bij de woningbouw is het zo dat je eerst verplicht bent er samen met de buren uit te komen, maar aangezien de vorige bewoonster dat heeft geprobeerd en niets heeft opgeleverd, zullen we misschien zelf ook die stap moeten zetten. Ik ben wel bang dat ze opeens omslaat als we er ook gewoon persoonlijk commentaar op gaan leveren. Ik weet niet waar ze toe in staat is als ze boos wordt op ons.

12. petrova

petrova Actief lid

Je mag opnames maken in je eigen huis zoveel je wilt, en waarvan dan ook... De politie bij jou in de buurt is geloof ik niet zo op de hoogte van de wet. Je hebt ook wel eens dat ze mensen lopen te verbieden opnames te maken op straat (openbare ruimte), terwijl dat ook gewoon mag :)

Gewoon de politie lastig blijven vallen denk ik dan. Het lijkt ze bijzonder weinig te schelen... :( Als ik jou was zou ik overigens schriftelijk willen hebben dat ik in m'n eigen huis geen opnames meer mocht maken, en dat dan naar de media sturen :p Maar dat ben ik :p

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Politie blijven lastig vallen. En ook de woningbouwvereniging.
    Want een dochter van 20 die pannen naar haar hoofd krijgt en wordt opgesloten is echt niet normaal!
    En dat jullie spiegels eraf trillen en er buren echt gaan lopen is ook niet normaal!

14. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik denk dat ze bedoelen te zeggen dat ze bij een eventueel proces tegen die moeder die geluidsopnames toch niet kunnen gebruiken omdat moeder geen toestemming heeft gegeven die opnames te maken.

Volgens mij kunnen ze de geluidsopnames wél gebruiken als ze anoniem bij de politie belanden. Als er 'ineens een pakketje op de stoep lag' zeg maar. Dat zou je nog kunnen proberen. Wel zorgen dat duidelijk is wie te horen is op de tape ;)

Verder inderdaad niet opgeven, blijven klagen bij de politie, gemeente, jeugdzorg, woningbouw, etc etc. De politie wil er duidelijk vanaf; laat ze maar merken dat ze er niet vanaf komen door hun ogen te sluiten.

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou toch een melding doen bij het amk dan

16. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nare situatie, kan me voorstellen dat het niet prettig wonen is zo.

Die dochter is 20, een volwassen dame. Denk dus dat jeugdzorg of het amk hier weinig mee kan. Kun je daar niet een rustig gesprek mee voeren? Over wat er nu precies aan de hand is. En kan ze nergens terecht als 20jarige. Met zo'n agressieve moeder zou ik op haar leeftijd een kamer zoeken en elders wonen.

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #17 Ytest, 13 jun 2014
    Laatst bewerkt: 13 jun 2014
    Huh die snap ik niet?

Ik bedoel goed dat ze iemand wil inschakelen, maar laat dat hun niet merken, want dan is zij de pineut..

Ik zeg dat in haar belang, waar komt jouw opmerking vandaan? ;)

18. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Oh lees net pas dat de moeder het niet toelaat dat de dochter uit huis gaat. Nou ja goed, dan nog kan die dochter het huis uit als ze wilt. Met hulp van anderen. Kom nou ze is 20 of 21 dus geen baby die ze kan thuis houden.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje wat een nare situatie. Triest om te lezen dat de woningbouw en politie hier niets meedoen......totdat het inderdaad weer eens te laat is. Ik zou dit niet accepteren aangezien dit een onleefbare situatie wordt voor jullie. Dus de politie en woningbouw blijven "lastig" vallen. Sterkte ermee

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wat een ellende zeg, kan me voorstellen dat je daar niet lekker woont en je zorgen maakt om die dochter.
    Ik heb hiervoor ook een aantal jaar naast een stel idioten gewoond, daar op een gegeven moment ook geluidsopnamen van gemaakt, in tegenstelling tot de situatie met jullie buren, heeft de politie hier wel aardig werk van gemaakt en werd het beduidend rustiger.

Deel Deze Pagina