Ik baal dat ik dit weekend in Spanje zit, was graag naar de kwartfinale gegaan! Vooral de 2e helft vond ik erg spannend. Ik vraag mij ook nog steeds af of die penalty wel terecht was, maar aan de andere kant zijn er dit WK al strafschoppen voor minder gegeven...
Ik vond de overwinning vanavond eigenlijk niet terecht. Japan was, zeker de tweede helft, veel beter... En dan die penalty...
Zo dan, wat een geluk. Zeker niet terecht. Vind Nederland ook nog steeds erg tegenvallen. Wie weet komt er nog verbetering in, dat hoop ik tenminste voor iedereen die het graag kijkt. Ik zelf ben nog steeds niet overtuigd maar ik geef het nog een kans.
Het is erg vrouwonvriendelijk om te zeggen maar wat saai om naar te kijken, vrouwen die voetballen. Heb zelf vroeger gevoetbald, erg leuk om te doen. Maar om naar te kijken... doe mij maar gewoon voetballende mannen. Beetje actie, dan blijf ik wakker
Geen verdiende overwinning inderdaad. Maar wel lekker om na die dramatische uitschakeling van Ajax in de CL nu eens aan deze kant van de weegschaal te zitten
Ik vond japan eigenlijk zo'n 20 minuten écht sterker.. toen had het zó 3 of 4-1 kunnen worden... maar respect voor de Nederlandse keepster! En natuurlijk wat mazzel met die penalty... anderzijds - bij de nabeschouwing werd gezegd 'als die arm (hoewel ik dát wel discutabel vind- wát er geraakt werd) niet geraakt werd, was er zéér waarschijnlijk een doelpunt uit gevallen- gezien de curve en het verloop van de bal. Dus in die zin vind ik het dan weer wél terecht, de keuze van de scheids. Maar oke, ik kan me niet voorstellen dat Nederland nog een ronde verder komt - ze komen er net niet goed in dit toernooi. Het geluk zal een keer op zijn en dan heb je best kans dat ze ineens flink ingemaakt worden. Máár: ik vind Sari van Veenendaal wel sterk keepen, dus misschien red ze dat nog van veel tegendoelpunten.
Nope.... pffff.... passes komen niet aan, moeten veel preciezer. En veel directer spelen. Steeds tikkie breed en tikkie terug
De eerste helft was echt bagger, maar de tweede helft was wel heel goed met al snel meerdere kansen. Gaaf dat ze gewonnen hebben!