Fruitvraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door appel4, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasper krijgt nu bijna twee weken fruit. Tot nu toe heb ik alleen banaan vers gegeven, verder uit een potje. We hebben pas sinds kort een staafmixer. Ik wil nu gewoon alleen vers fruit gaan geven. Ik dacht dat ik wel eens ergens heb gelezen dat je in het begin het beste het fruit even kan koken. Zou niet weten waarvoor dat goed zou zijn.

Koken jullie eerst het fruit en daarna mixen of mixen jullie het gelijk? Ben hier benieuwd naar.

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Je kookt het harde fruit (appel bijv.) als je het in stukken aanbiedt, dan is het niet meer hard en kunnen kinderen het makkelijker eten.
    Als je het fruit met een staafmixer pureert, is dit dus niet nodig.
    (als ik het goed heb....)

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ieder geeft er zo zijn eigen draai aan, want ik kook inderdaad appel een paar minuutjes, daarna pureer ik het grof. Ik vind het anders te hard.
    Peer, banaan, mango etc. dat kook ik niet.

Het heeft dus met de hardheid te maken.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Niet alleen met de hardheid geloof ik, als je het even kookt is het geloof ik net nog wat minder allergeen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik legde partjes appel een paar seconden in de magnetron om ze wat zachter te maken.
    De staafmixer gebruik ik alleen om klontjes uit de jus, soep of pannenkoekenbeslag te halen. Fruit kregen ze gewoon zo.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb peer en appel de eerste twee weken even kort gekookt inderdad vanwege hardheid en allergeen. banaan vind ik zelf wel de beste basis voor een fruithapje. als je bijvoorbeeld peer pureert is het net soep en banaan maakt het dan wat papperiger.

op een gegeven moment ben ik met de grove rasp gaan doen, en nu krigt ie gewoon stukken en soms geprakt.

als ik hem stukken geef van bijv een appel doe ik ze eertst even in de magnetron voor de zachtheid

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    als ik hier even op in mag haken: ik kan me nog niet helemaal voorstellen hoe een kind zonder tanden een appel naar binnen krijgt. liga, broodkorst etc. gaat prima, maar zoiets hards als een appel of bv komkommer, hoe werkt dat dan?

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Gaat prima hoor Ise! M'n dochter krijgt alleen maar stukjes. En ook al had ze met 6 maanden nog geen tanden kauwen ging haar prima af. M'n oma had een kunstgebit maar kon zonder haar kunstklapper ook gewoon olienootjes eten hoor ;)

9. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Mijn dochter heeft anderhalf tandje, maar ze krijgt zo goed als alles prima weg hoor. Ik doe alleen appel niet, dat vind ik nog te hard, maar de meeste groente en fruit krijgt ze gewoon in dr handje!

Groetjes Firella

Deel Deze Pagina