Hallo dames even een vraagje Onze dochter is nu 7 maanden en mijn moeder vroeg of ze wel verageperste sinaasappelsap verdunt met wat water mocht hebben. Ik heb werkelijk waar gren idee wat de richtlijn hier in is. We hebben het dus niet gedaan maar mijn vraag is of ze het wel mocht hebben?
Citrusvruchten werken behoorlijk prikkelend op het maag/darmgestel van een baby. Advies is wachten tot 10 maanden. Het is ook geen noodzaak om te geven zo jong,er is geen haast bij.
Nee dat niet. Maar mijn moeser vroeg het zich af en ik kon haar daar geen antwoord opgeven. Maar dat weet ik het nu. Bedankt!
Ik heb hem ook voorbij horen komen. Ik en m'n man hebben het als baby al gehad vanaf 3 maanden. Niet heel gek dat er daarna buikkramp hadden. Was vroeger een ding idd maar tegenwoordig wordt het niet aangeraden. Heb mijn zoontje toevallig vandeweek voor het eerst sinaasappelsap gegeven een slokje . Maar hij is nu 14mnd
mijn oudste kreeg het door het verse fruit vanaf 6 maanden. ze heeft er nooit last mee gehad. tijdje terug hoorde ik pas voor het eerst dat het eigenlijk afgeraden wordt. maar aan de andere kant adviseerde de ha met de jongste wel weer om wat sinaasappelsap door de fles te doen toen ze moeite had met poepen en toen was ze net een paar weken oud..
De kinderarts adviseerde het toen mijn dochter een maandje terug (toen net 6 maanden) ook last had van poepen. Ik heb het gewoon gegeven, ze heeft er geen last van gehad ofzo.
Gezien de vorige reacties over dat het helpt bij moeilijk kunnen poepen, kan het dus laxerend werken!
Ik zou er ook nog even mee wachten, citrusvruchten worden vaak pas later geïntroduceerd. Ook bevat het veel suiker, ook vers geperst.. Veel vitamines en vezels gaan verloren namelijk. Dus eigenlijk heeft het weinig toegevoegde waarde, dan een andere smaak.
Hier kreeg hij het vanaf 6 maanden af en toe i.v.m. moeilijk poepen. Gaf het dan verdund met water, bodempje vers geperste sinaasappelsap en dan nog 100cc water ofzo. Als je kindje verder geen problemen heeft met poepen ofzo zou ik er gewoon nog even mee wachten, want het werkt dus inderdaad laxerend. Hier had hij er geen last van en het werkte dus bevorderlijk voor z'n ontlasting.
Heb met 6 maanden gegeven, niet om te drinken maar meer om fruithapje te verdunnen. Nooit last ergens van gehad. Je moet ook kijken hoe gevoelig je kindje is, als hij al snel last heeft van krampjes dan zou ik ermee wachten.
Ik zou vooral navragen waarom je moeder dat zou willen geven. Als je nu al je kleinkind wil verwennen met zoetigheid (want dat is sinaasappelsap..) ehhhh.. lijkt me geen goed idee.
Late reactie: ik heb haar gezegt dat ik dat nog niet wou. Mijn moeder vroeg het uit nieuwsgierigheid.ik kreeg het met een liga koek er door met 6 maanden. Ze vroeg dit omdat er zoveel door de jaten heen is veranderd