Zwemvest?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door madelein, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Over 3 weken gaan we op vakantie naar Bonaire. We zullen daar natuurlijk veel in het zwembad ( zit bij het huis) en in de zee liggen. Er zijn daar een aantal strandjes die vrij lang ondiep zijn, en waar onze dochter van 2.5 dus best ‘vrij’ kan spelen ( ik zal dr geen moment uit het oog verliezen, bedoel meer dat het ondiep is en ik dr dus niet vast hoef te houden ;))

Nu zit ik eraan te denken om een zwemvestje kopen voor haar en dr broertje ( 10 mnd) ipv continue bandjes om. Dochter is een eczeem kindje en heeft snel last van de bandjes, zo’n neopreen vest leek me ideaal.

Iemand ervaring? Of tips voor wat anders?

Bijgevoegde bestanden:

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

In Thailand hadden wij uv shirt met 3/4 mouw en daarover vleugels.

En beco reddingsvest. Nadeel daarvan is dat deze echt reddingsvest functie heeft dus je gaat er mee op je rug drijven (meer handig met kajakken enzo)

madelein vindt dit leuk.
  3. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Aangezien je het over het strand hebt; Koop een reddingsvest(liefst idd met een band tussen de benen), geen zwemvest. Een reddingsvest is gemaakt om hoofd boven water te houden, zwemvest enkel om drijven. Zolang ze staat is er geen probleem, wordt ze omver gesleept door een golf blijft haar hoofd dus boven water.

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Puddle jumper voor je dochter en maat nul bandjes voor je zoontje zou ik doen. Zwem- en reddingsvesten zijn bedoeld voor boten niet het strand of zwembad.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het strand waar we het meest naartoe zullen gaan is in een baai, met een groot rif tussen de open zee en het strand ( sorobon voor iemand die het kent). Golven zullen dus niet vaak een probleem zijn.
    Het is daar zo warm, dus steeds een vest met ding om dr nek lijkt me ook niks.
    Maar idd, wat jullie zeggen klopt natuurlijk. Als ze omver gaat dan kan ze natuurlijk net zo goed voorover vallen en dan heeft het vest geen meerwaarde.
    We hebben idd ook uv shirts met korte mouwen. Misschien dat ze dan minder last heeft.
    We hebben een zwemvestje van een nichtje geleend, voor als we op een boot gaan. Maar die heeft een flinke ‘hals’ en lijkt me daardoor niet lekker om te spelen aan de waterkant enzo...

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is dat zo’n vestje met neopreen bandjes eraan?

7. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    madelein vindt dit leuk.
  8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik wil ook weer daar dobberen! :cool: Maar daar op het strand zul je idd geen last hebben van de golven. Lac cai was voor onze zonen trouwens ook fijn, rustig aflopend water. Of Bachelor beach of donkey beach of... ;)
    Ik zou gaan voor het uv shirt en daar de bandjes over heen. Ik vind de zwem/reddingvesten zo enorm groot...

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha ja er zijn zat mooie plekjes te vinden. We zitten zelf op punt vierkant, dus daar wordt het ‘lastig’. Wel een zwembad bij het huis ;).
    Maar we kennen Bonaire goed, dus komt helemaal goed :).

Ik ga denk ik een puddlejumper kopen en bandjes gaan sowieso mee. Dan kijken we daar wel wat het handigst is.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik weet niet waar je woont, maar voor 7,50 heb ik een sevylor puddle jumper te koop voor je (nieuw 20 euro) onze dames zijn er uit gegroeid. Keuze uit geel en rood :)

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wij hebben er precies zo een alleen andere kleur
    Gebruiken m nu al paar jaar. Ideaal!! Kan niet uit schieten en ze kunnen vrij bewegen

madelein vindt dit leuk.
  12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik woon in de haarlemmermeer, is dat vlakbij jou?
    @Beebylove o dat doet me dan toch weer twijfelen.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij wonen in Zeewolde. Helaas niet naast de deur.

Deel Deze Pagina