Wie heeft er tips en waar moet ik op letten? Na in zeer regenachtige en koude kampeervakantie hebben we besloten later dit jaar verder weg te gaan. Een vliegreis met zon garantie. Nu ben ik rond aan het kijken voor koffers maar er is zoveel keuze en ook prijsverschil. Hebben jullie tips en waar ik op moet letten??
Koffer met 4 wielen en uitschuifbare trek/duwstang! Scheelt veel gesjouw. Cijferslot is ook handig. En de koffer moet niet te zwaar zijn als hij leeg is. Ik zeg samsonite, maar goed die zijn wel prijzig.
Wat inderdaad slim is om een licht gewicht koffer te nemen. dan kun je meer gewicht aan spullen meenemen. Verder zijn de meeste koffers wel met trekstang en wieltjes. echter is Samsonite bij mij ook favoriet. Goedkope merken hebben vaak het ongemak dat ze slecht rollen, of dat ze gaan wiebelen als je wat harder loopt, waardoor je hele koffer omkiept. Bij samsonite hebben ze hier vaak goed over nagedacht en de wielen op een andere manier gemaakt, zodat dit minder snel kan gebeuren. Ook hebben wat goedkopere merken soms slechte kliksystemen, om de koffer goed dicht te maken. Wij doen eigenlijk altijd nog een paar banden/riemen om de koffer om hem echt goed dicht te maken. Je hebt hiervoor speciale kofferriemen. Echt ver hoef je overigens vaak niet met je koffers te slepen. Uit de auto, naar de incheckbalie, maar dat is vaak niet zo ver, dan van de band bij je bestemming, op een kar, naar de huurauto/transferbus, en dan een klein stukje naar hotel.
Vergis je niet, soms moet je best een eindje met je koffer en dan kun je beter maar een koffer hebben die fijn is. Ik zou persoonlijk gaan voor een harde koffer met TSA cijferslot en 4 wielen. Heb er eerst een met 2 wielen gehad, vaak reizen we met de trein naar het vliegveld en dan zijn 4 wielen handig om je koffer fijn door het gangpad te krijgen. Vergeet ook niet een goede riem er bij te kopen, ondanks de kwaliteit van de koffer kan er wel eens zo lomp mee omgegaan worden dat je slot kapot gaat.
Is er ook nog verschil tussen de sluitingen? Sommigen sluiten met een rits, andere met 'klemmen', maakt dat wat uit?
Ik zeg ook Samsonite. Als je bij de ING zit: Kijk eens bij de rentepuntenwinkel. Daar zijn ze een stuk voordeliger. Als je niet bij de ING zit: Vraag eens rond en kijk of je het via een ING klant kunt bestellen. De meesten doen toch niks met die rentepunten. https://rentepunten.ing.nl/category/6311927?categoryId=6311927&nb=20&page=1&sortC=POPULAR_ASC&sortN=populair Verder waar op letten: - Lichtgewicht - Gelagerde wieltjes (het liefst 4) - Uittrekbare stang - Goed slot (liefst TSA-slot) - Opvallende kleur of patroon
American Tourister is ook een goed merk (is van Samsonite). Ik zou inderdaad ook lichtgewicht nemen. Zeker nu je vaak voor bagage apart moet betalen.
Action heeft ze ook. Ook al gaan ze misschien maar de helft minder lang mee ze zijn wel vijf keer zo goedkoop. Ze hebben ook harde koffers. Gebruik de mijne (wel een zachte) al 9 jaar en heeft me 10 euro gekost.
Als je vaker wil vliegen is samsonite een goede keuze! Het is even een uitgave maar je hebt er lang plezier van. Ik heb mijne gekocht in 2005 en hij wordt door de hele familie gebruikt, vaak intercontinentaal met transfers en er wordt wat mee af gesmeten op de luchthavens. Hij wordt regelmatig te vol en te zwaar gepakt en met enig geweld dicht gedaan. Hij is al meerdere keren zoek geweest in dubieuze buitenlanden, en zelfs weleens met inhoud en al op de post gegaan. Maar hij is nog steeds super! Dankzij wel heel slordige handlers heb ik nog binnen de garantie een keer een klemmetje moeten vervangen en nu moet er een wieltje vervangen, maar dan kan hij ook weer een tijd mee! Het was overigens een van de eerste modellen met vier zwenkwieltjes. En dat is toch wel heel relaxed 😊
Wat betreft dat filmpje over die rits: rits of geen rits, als je een beetje weet wat je doet heb je een cijferslot van een koffer ook zo open. Mijn man heeft vroeger op de kofferafdeling van V&D gewerkt en daar kwamen regelmatig mensen terug die de code van hun slot vergeten waren. Hij had zo'n slot in no time open. Dus volgens mij maakt dat echt niet veel uit. Wij hebben ook gewoon koffers met een rits. En inderdaad van die hardcase koffers met 4 zwenkwieltjes en lichtgewicht, die zijn het best te hanteren. Ook nog zo'n ouderwetse Samsonite platte koffer met 2 van die wieltjes hier, maar die zijn niet te hanteren als je er ook maar iets langer mee moet lopen en zeker niet als de ondergrond niet vlak is. Die gebruiken we dus niet meer (behalve dan voor opslag van zomer- of winterkleding buiten het seizoen). Wij hebben koffers van Liv, een stuk goedkoper dan Samsonite en die zijn vooral ook fijn omdat ze in de deksel een flap met rits rondom hebben: kun je de deksel dicht doen zonder dat er vanalles langs die flap glipt. Maar ja, die waren van V&D, dus die zijn niet meer te krijgen. Maar als je zoiets ook kunt vinden bij een ander merk, dat is wat mij betreft ook een pluspunt. Vraag je ook af hoe vaak je ze denkt te gaan gebruiken. Als je nu voor een keer gaat vliegen, maar dat zeker niet elk jaar zult gaan doen, zou ik echt geen bergen geld aan een Samsonite gaan uitgeven. Wij gebruiken ze 1x per jaar en onze goedkopere koffers voldoen prima.