Kleuter WEER keelontsteking ervaringen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Frisbie, Apr 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 4,5 jaar heeft 4 maanden geleden voor het eerst een keelontsteking (plus dubbele oorontsteking) gehad. Ze kreeg antibiotica, want was echt vreselijk ziek. Voor haar was dit overigens ook echt de eerste keer in haar leven dat ze ab kreeg.

Nu heeft ze dus wederom een behoorlijke keelontsteking en heb ik gisteren in overleg met de arts besloten het aan te kijken. Ik hoop dat ze hier overheen komt zonder ab. De koorts is een stuk minder, maar haar keel blijft vreselijk rood en opgezwollen. Maandag ga ik alsnog ab ophalen indien nodig.

Heeft er iemand ervaring met een zware keelontsteking die zonder ab opgelost werd? En heeft er iemand ook een kindje die 2 of meer keer kort op elkaar een keelontsteking kreeg? Was het daarna nog vaker raak of was het toeval?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik had het vroeger zelf heel vaak... Dochter wel heel vaak ziek, maar meestal geen keelontsteking. Bij ons allebei hielp/helpt echinea force goed, dat verhoogt de weerstand.

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Als het vaak voor gaat komen kun je via de huisarta een consult aanvragen bij de kno. Misschien moeten de amandelen verwijderd worden?

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    de kno kan er meestal meer mee dan een huisarts.

5. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Mijn ervaring is helaas dat als je er gevoelig voor bent, je dat vaak de rest van je leven blijft. Ikzelf heb als kind vaak keelontsteking gehad en nog steeds heb ik het vaak, ben er niet overheen gegroeid helaas! Ik heb nu een zoon en een dochter, zoon is net 4 en heeft in zijn jonge leventje al 3x pseudo-kroep gehad en vaak gewone keelontsteking. Hij blaft vaak als een zeehond. Nu begint onze dochter van 10 maanden ook al weer. Zij heeft al 2x keelpijn gehad en is al 3x verkouden geweest in die 10 maanden van haar leventje.

Bij mij zijn mijn amandelen geknipt, bij mijn kinderen niet. Voor mij heeft het knippen van mijn amandelen niet erg veel geholpen.

Voor de keelontsteking en zelfs pseudokroep krijgen mijn kinderen niets van de huisarts. Het gaat ook altijd "vanzelf" weer over, zonder medicijnen (uiteraard gebruik ik wel paracetamol en luuf enzo voor ze).

Sterkte ermee, het is echt niet leuk! Voor je kindje niet, maar ook voor jou als moeder niet.

Share This Page