vervangster VK waardeloos

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danielle2911, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Even mijn ei kwijt hoor: ben net na 3 weken (omdat ik zo'n onzekere muts ben...) weer bij de VK geweest voor de normale controle. Mijn eigen VK is zelf met zwangerschapsverlof, dus was er een vervangster... jemig wat een zacht ei!:( Ik merkte het al na het slappe handje... Ik vertelde dat ik af en toe last heb van menstruatie krampen, niet heel erg maar toch en dan vooral als ik lig... Nou dat was wel raar. Verklaring: ja, alles moet plaats maken he, dus je zult wel vaker wat voelen. Toen vertelde ik dat ik wat last had van verstopping, maar daar werd niet op gereageerd (ook geen tip o.i.d) Vervolgens ging ze mijn baarmoeder voelen en die zat ongeveer tot mijn navel. Ze constateerde wel een harde buik, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik met mijn handen onder mijn hoofd lag. Na wat extra voelen was het weg... Daarna op zoek naar het hartje: was moeilijk te vinden, 2x heel in de verte gehoord (ik vond het zelf wat langzaam, maar goed ik ben geen verloskundige dus zal wel goed zijn) ze bleef ook steeds op dezelfde plek luisteren, terwijl ik dacht: goh probeer het eens wat lager of wat meer aan de zijkant...Na 10 minuten stond ik weer buiten, totaal niet gerustgesteld. Had ik daar nou 3 weken naar uitgekeken? :( Gelukkig mogen we a.s donderdag voor de 20 weken echo, dus hoef ik niet heel lang te wachten, maar toch. Zo iemand is er toch om je gerust te stellen? Ik vond het echt een aanfluiting!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... mijn controles zijn over het algemeen niet veel anders hoor. Volgens mij zijn ze er ook niet in de eerste plaats om je gerust te stellen, maar om de groei van je kindje in de gaten te houden. Als jij je ergens zorgen om maakt, zul je dat zelf moeten zeggen. En dan zullen ze je heus gerust stellen. Anders neemt ze het gewoon ter kennisname aan. Het zijn namelijk allemaal hele gewone kwaaltjes die er echt bijhoren, voor haar dus geen dingen waarvan ze gelijk zal denken dat ze jou moet geruststellen.

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    je hebt wel gelijk hoor, mijn andere controles gingen ook zo, maar dan kwam ik toch met een geruster gevoel weer buiten...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien heb je dan gewoon geen 'klik' met die vk? Ik moet zeggen dat ik bij de één ook met een prettiger gevoel buiten sta dan bij de ander, terwijl ze in weze allemaal hetzelfde doen.
    Gelukkig was het gewoon maar éénmaal een invaller en zit je niet steeds bij haar. :)

Het is trouwens inderdaad wel normaal dat het hartje ind e loop van de zwangerschap wat minder snel klopt. 't Was mij ook al opgevallen. (Mijn man helemaal, die was mee met de eerste controle en toen kon hij pas met 24 weken ofzo weer mee. Dat was toche en groot verschil!) De vk zei toen dat het normaal was.

Hoe gaat de zwangerschap verder?

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Eigenlijk heel goed, heb heel weinig kwaaltjes gehad... nu af en toe last van mijn darmen... ik mag eigenlijk helemaal niet klagen. We zijn door een 2e ivf poging zwanger geworden en dus zoooo bang dat het niet goed zou gaan! Nu voel ik eindelijk het kindje bewegen en dat teken van leven neemt al wat onzekerheid weg. Er was idd geen 'klik', mijn frustratie ebt al weg haha... Ik keek er gewoon zo naar uit om het hartje weer te horen... Jij bent al bijna klaar zeg met 34 weken! Gaat het bij jou ook goed?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat bijzonder om op die manier toch zwanger te worden! Nou ja, het is natuurlijk altijd een wonder om zwanger te zijn.

Hier gaat het ook goed hoor. Ik was ook erg onzeker totdat ik de baby voelde. We hebben helaas een miskraam meegemaakt. En eigenlijk had ik er niet zoveel vertrouwen meer in dat het na 1,5 jaar nog spontaan zou lukken. Dat het nu toch allemaal zo goed gaat en dan ook nog zo'n makkelijke zwangerschap! Heerlijk!
    Amper misselijk geweest, wel heel erg moe in het begin. En nu af en toe maagzuur. En 's nachts omdraaien wordt wat moeilijker. :D En hoewel ik soms mopper op een zéér pijnlijke elleboog in mijn nier, heb ik het er allemaal graag voor over!

Geniet lekker van het zwanger zijn!

Deel Deze Pagina