peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door angel10, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel10

angel10 Niet meer actief

Hoi dames,

Wie herkent dit ook?
    Mijn zoon van 2,9 maanden oud zit sinds 2 maanden op de psz.
    Vandaag een wen gesprek gehad. Nou wat daar uit kwam

Zoon kan niet tellen, doet niks uit zichzelf. Kan geen trappen lopen.
    hij heeft bronchitis. Dus ik ben te beschermend als ik al doorgeef dat hij veel hoest. En nog veel meer. Hij kan alles dus wel thuis.

Voel me er raar van.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier heeft ons zoontje ruim anderhalf jaar nog nooit wat gezegd toen hij op de PSZ zat.
    Bij het beoordelingsgesprek na een jaar vroegen ze of hij wel kon praten, omdat hij dat daar niet deed.
    Echter gaven ze ook aan dat ze hem niet begrepen omda thij nooit wat zei of antwoord gaf.
    Ik heb het altijd op zijn beloop gelaten en nu praat hij de oren van je hoofd op de kleuterschool'.

Komt vanzelf denk dat het hier meer schaamte was van mijn zoonjte zelf.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    En als jij aangeeft dat hij dat thuis wel allemaal kan en dat zeker weet zou ik me al helemala niet druk maken, komt vanzelf.

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik herken het niet gelukkig. Maar ze zijn wel erg snel en voorbarig met hun conclusies. Wat verwachten zij van de peuters, dat ze staartdelingen kunnen doen als ze vier zijn? Ik zou gesprek aangaan, waarin jij vraagt wat zij verwachten en wat hun doelen zijn en dat jij kunt uiten hoe jij daar over denkt.
    Mijn dochter telt nog niet zo lang foutloos tot tien trouwens, ze is bijna vier.

5. angel10

angel10 Niet meer actief

Hai dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Ze zijn inderdaad snel met conclusies trekken. Ik begon dan ook echt te denken dat het aan mij lag. Heb ik hem wel goed gestimuleerd in alles. Maar hij kan het thuis wel.

Evvie: ik zal een gesprek vragen! Misschien dat ik me dan minder druk erom maak.

Wesdaan:

precies zo is mijn zoon ook. Hij zegt alleen ja of nee. Hij durft zichzelf nog niet te geven. Ik vind het goed dat je het maar gelaten hebt want jij wist het beter.

Bedankt dames het doet me goed

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had laatst ook een gesprekje. Onze zoon is net 3.
    Hier gaven ze aan dat ons zoontje nog niet tot 5 kon tellen. En ook praatte hij niet verstaanbaar voor hun. Heb nu een papier voor logopedie gekregen. Ik maak me er niet te druk om. Maar heb het idee dat ze op de kleuterschool al heel veel moeten kunnen.

Deel Deze Pagina