Ik blijf maar misselijk :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by wwndyy, Nov 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heey Dames,

Ik ben inmiddels bijna 14 weken zwanger en ben soms nog zo misselijk
    dat ik ook echt de boel onder kots :(

Ik weet me geen raad meer en wil weten of er iemand tips heeft waardoor de misselijkheid minder wordt!

ik hoor het wel!

groetjes

2. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Hoop dat het voor jou net zo gaat als bij mij: van 6 tot 14 weken heel misselijk en veel overgeven, en toen opeens was het afgelopen!
    Succes!

3. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    tjemig verveld meid
    gember kan helpen ( natuurwinkel opzoeken en kijken voor gesuikerde gemberstukjes, gember thee of gember koek!)
    en ja droge marie koekjes ( sochtends voor het opstaan al en geduren de dag ) hebben mij geholpen
    maar lullige is dat het bij iedereen toch anders is
    kwestie van uitproberen

sterkte ermee
    hoop dat het gauw over is
    ken iemand die liep ook te kotsen tot week 16 en toen was het over

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Oh wat naar voor je!
    Kun je geen emesafene vragen aan je huisarts? Misschien helpt dat!

5. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Voorburg
    heey,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb mjin moedertje meteen naar de natuurwinkel hier gelukkig vlakbij gestuurd voor gemberkoekjes.

De HA moet ik om half 4 even terug bellen.

@ kaatje die maria kaakkies had ik al geprobeerd de ene keer wil het wel helpen de andere keer weer niet.

@ juniper ik hoop dat het idd zo is...en anders pech. Tis lastig maar is niet anders.

6. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0

ja dat had ik dus ook gedaan
    mijn moeder kwam met een hele lading bij me aan
    hahahah ook lekkere olietjes voor mijn buik etc
    hahah laat moeders maar schuiven

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Meis ik ben nog steeds af en toe misselijk en moet ook soms overgeven.. Bij de meeste mensen is het na 16 weken over, maar bij mij nog steeds niet....

Enige wat mij hielp in het begin was primperan zetpil van de HA 2x dagelijks... Misselijk ging niet weg, maar ik voelde me stukken beter, oja werd wel behoorlijk suf ervan...

Maar tja...Mis een pak ander...

Liefs Jeanney

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook nog altijd kotsmisselijk als ik mn pillen niet doe ;). Ik heb dus al weken emesafene zetpillen. Die moet ik eigenlijk 2x per dag doen, maar dan word ik zo duf en moe enzo dat wil ik niet dus heb altijd maar 1 per dag gedaan. En zo red ik het aardig. Soms tegen de avond wel weer misselijk, maar al dat overgeven is eigenlijk weg, tenzij ik er zelf aan toe geef zeg maar.

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik wil je niet bang maken...maar ik ben tot 22 weken ziek geweest :( wat bij mij enigzins hielp waren de granules van VSM

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja bah, het is een rotkwaal. Meestal gaat het na 16 weken beter.

Er zijn heel veel tips, kijk alle misselijkheidstopics in het 'Zwangerschap' en 'Gezondheid'-forum maar eens door (of via de zoekfunctie op 'misselijk' zoeken). Maar echt weg gaat t nergens van, is mijn ervaring. Bij iedereen is t ook weer anders.

Ik kreeg zelf altijd braakneigingen door een lege maag, dus ik moest altijd nét daarvoor snel iets kleins eten. Goed aanvoelen waar je (nog een beetje) trek in hebt, dat werkt meestal t beste. Het belangrijkste is dat je goed blijft drinken, zodat je niet uitdroogd.

Als je het echt niet uithoudt zijn er medicijnen (emesafene/primperan).
    Bij mij werkten ze vnl tegen de braakneigingen en ik kon er tenminste iets door eten en drinken, maar hielp NIET tegen misselijkheid. Ik vond de bijwerkingen wel behoorlijk heftig.

Zelf heb ik t tot 12 weken extreem gehad incl opname, daarna alleen nog misselijk tot 19 weken, maar kon toen wel weer eten en drinken. Vanaf een week of 24/25 is de misselijkheid weer langzaam teruggekomen.

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heel vervelend meid.
    Momenteel hier ook de hele dag door misselijk hoor.
    Ik werk gewoon door, maar inderdaad zwaar.
    voor ik op sta probeer ik een beschuitje te eten en een koptje thee te drinken. Maar dit lukt ook niet.
    Er zijn pillen voor, maar die wil ik het liefst zelf niet slikken tegen de misselijkheid. Of het moet echt niet anders kunnen.
    Het hoort erbij :( . Hoe vervelend het ook is.
    Er gebeurt natuurlijk ook zoveel in je lichaam.
    Hopen dat we ons snel beter voelen ;) .

12. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Voorburg
    Ben in ieder geval blij te lezen er nog meer meiden zijn...hoewel het voor jullie natuurlijk ook lastig is.

Ik ben niet zo van de medicatie.... mijn motto is altijd: het komt en gaat vanzelf wel weer weg. Maar soms trek ik het echt niet meer. Maar ja laten we het beste er van hopen...en wij misselijke meiden elkaar een steun in de rug geven!

Lastige van alles vind ik nog dat me mannetje t aan moet zien...hij weet niet wat ie ermee aan moet...wil zo graag helpen maar kan het niet :(

13. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Sorry meid, ik kan je ook alleen maar vertellen dat ik ook nog steeds heel erg misselijk ben. Ik doe het gelukkig zonder medicatie maar ben wel zo'n 10 kilo inmiddels kwijt (niet erg hoor, had wel een beetje overgewicht :( ) Maar het blijft gewoon heel erg lastig. Heel veel sterkte en hopelijk trekt het nu wel snel weg!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik had het ook liever zonder medicijnen gedaan, maarja, ik zit al op onder gewicht en bleef mede daardoor aan het afvallen. Als ik nou nog wat meer vetrolletjes had, had ik misschien ook langer zonder die pillen door gegaan ;)!

15. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hey,

Nou hoop voor jullie dat het nog weggaat, want kan uit ervaring spreken....het is geen pretje om zelfs tot aan je bevalling de boel nog onder te kotsen.

Ben namelijk de hele 9 maanden rit misselijk met overgeven geweest. En niets hielp ook de zetpillen en andere pilletjes van de huisarts niet.

Het enige wat hielp was eten eten en eten. Dat echt ieder uur, zolang er maar iets in mijn maag zat dan bleef het uit te houden.

Had wel als gevolg dat ik 1 kilo ben aangekomen haha, eerst 17 afgevallen.....Weeg nog steeds minder als voor mijn zwangerschap dus wel positief. Kindje heeft er niks onder geleden hoor! Heb zelfs een groeiecho gehad omdat de VK dacht dat mijn meisje te groot aan het worden was haha.

Groetjes,
    Miranda

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    bij mij helpen mandarijntjes...en idd wat Mgwc zegt....eten eten eten...
    ik eet heel de dag door hele kleine beetjes. Vandeweek was mn moeder jarig en daar stonden dus allemaal lekkere hapjes...ik heb heel de avond zitten eten...en echt nergens last van gehad....dus nu eet ik als ik wakker wordt een mandarijntje...dan ga ik de hond uit laten...dan een boterham...de katten eten geven...wat druiven...en ga zo maar door!
    Het eneig wat ik niet kan verdragen zijn bananen!

wel bizar trouwens dat je zoveel bent afgevallen Mgwc! ik tot nu toe 4 kilo ongeveer...maar heb het idee (of misschien meer de hoop!) dat de piek nu geweest is...want ik heb het idee dat het de afgelopen dagen weer wat minder is...maar dat mag ik niet te hard zeggen natuurlijk ;)

17. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38

Tsjah ik had al een maatje meer dus kon het gewoon missen. Maar heb wel paar keer bij de huisarts gezeten hoor...moest mijn bloed en urine laten testen. Want zat tegen uitdrogen aan. Ik moest! thuis gaan zitten anders werd ik opgenomen in het ziekenhuis voor platte rust :confused:

Groetjes,
    Miranda

18. Care

Care Actief lid

Oct 28, 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Ach wat rot nou, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Ik heb 7 maanden lang overgegeven en last gehad van misselijkheid, niet de moet opgeven het gaat wel over :)

Komt nog bij dat je het na de geboorte ook allemaal weer bent vergeten. :)

19. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ik had het ook graag zonder medicatie gedaan, maar soms kan dat gewoon niet. Opgegeven momemt kon ik niks meer binnenhouden...zelfs geen water. En van het HA moest ik medicatie. Het was medicatie of weer opname ivm uitdroging... Dus dan heb je niet zoveel keuzes meer he.. Heb nog 2 kids rondlopen....

Dus meid luister naar je lichaam, zolang je zonder medicatie het redt is het prima, maar ik zou wel de HA vragen als je niks meer binnenhoudt, want dan kan je binnen 3 dagen uitdrogen. Dat was bij mij geval wel zo...

Liefs Jeanney

20. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoi

ik ben nu bijna 16 wk en heb het ook nogsteeds
    wat bij mij wel helpt soms is smorgens eerst eten voordat ik uit bed kom
    en over de dag kleine beetjes eten en drinken

Share This Page