marktplaats probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje11, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ha meiden,
    Ik heb even jullie advies nodig. Koop al jaren met enige regelmaat wat via MP en is altijd goed gegaan..... tot nu. Een best duur jurkje gekocht en geld na overeenstemming overgemaakt en daarna werd het dus heel stil... Ze gaf aan dat ze het pakje vrijdag vorige week op de post zou doen, maar dus helemaal niets meer.... en nu al paar mailtjes gestuurd maar niets meer. Hebben jullie enig idee wat je nog kan doen. De advertentie is al verwijderd van MP en kan daar dus niets meer terug vinden en heb dan ook niet meer dan een email adres en een rekening nummer. Ik zit zelf bij de Rabo hebben jullie enig idee of je het overgemaakte bedrag nog terug kan halen.
    Hebben jullie enig idee wat te doen? Baal behoorlijk en voel me eniszins bedonderd, terwijl ik me ook wel realiseer dat dit het risico is.
    Het gaat om een bedrag van 55 euro.
    Graag hoor ik wie hier ervaringen mee heeft en wat te doen.
    Dank vast!

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Geld is sowieso niet terug te halen, anders zou het altijd kunnen, dus ook wanneer je wel iets ontvangen hebt. Misschien nog even afwachten? Post is toch niet altijd even snel..

Ik ben helaas ook niet altijd even vlug met versturen, en kan ook niet altijd reageren. Heb een beetje een organisatieprobleem hahaha, maar verstuur wel altijd alles, al dan niet wat later..
    Misschien dat dit ook voor voor deze persoon opgaat?

Ik koop ook wel eens via MP.. Ene keer heb ik het direct de volgende dag, en een andere keer duurt het langer dan een week. Ik wacht altijd rustig af, al kan ik niet zo goed wachten.. ;)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Als je een organisatieprobleem hebt dan vind ik dat je het niet op marktplaats moet zetten.
    Tenzij je het van te voren al aangeeft aan de koper dat het lang kan gaan duren.

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hoezo niet?
    Is het verplicht om het direct dezelfde dag te versturen dan??

5. Megamindy

Megamindy Lid

22 jun 2009
    74
    0
    0
    ik verkoop ook veel via marktplaats maar ik verstuur meteen zodra geld binnen is, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten ;)

Post kan idd wel wat langer duren maar wel vreemd dat je geen contact meer kan krijgen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Verplicht niet, maar vind je het netjes? Ik zou me kapot schamen als ik iets een week later zou versturen zonder het te laten weten.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Precies!
    Denk dat als je in je advertentie zou zetten: ik heb een organisatorisch probleem en ik verstuur laat.
    Dat niemand meer bij je koopt

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee, is niet verplicht, maar ik vind het wel zo netjes, dat je zodra het geld binnen, het pakketje zo snel mogelijk op de bus te doen, want die ander zit er wel op te wachten.

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    sinds ik hier allemaal topics zie over MP probeer ik de verkoper altijd te achterhalen via hyves of de telefoonboek en ik google de naam. Ook kijk ik hoelang ze al verkopen en hoeveel ze aanbieden op MP.

Ik heb toevallig vandaag een thomas de treinset betaald en ik verwacht toch eigenlijk wel dat ik die begin volgende week in huis heb. Persoonlijk vind ik dat niet meer als netjes om iets gelijk na betaling te versturen.

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik denk dat je gewoon bedonderd bent.
    Veel mensen doen dat zo, lekker makkelijk geld verdienen.

Helaas als je zelf het geld hebt overgemaakt kun je het niet meer terughalen.We als je elke maand iets automatisch betaald, of als er zomaar iets van je rekening wordt afgetrokken.

Je kunt er wel aangifte van doen via deze site https://www.mijnpolitie.nl/meldingio.shtml

Ook kun je volgens mij, als je de titel van de advertentie nog hebt, je hebt er vast kopieen van in je mailbox, MP zelf een mail sturen met het verhaal dat je graag aangifte wil doen van oplichting, wellicht kunnen zij je de rest wat bekend is toesturen.
    Ik kan me herrinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb met een auto.
    Ik kreeg toen gewoon de advertentie toegestuurd...zij bewaren dit namelijk een poosje op een server ;)
    Waarschijnlijk voor meldingen als oplichting etc.

Ik wens je veel succes!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    T is en blijft een risico en op MP of waar dan ook online kopen blijft een risico vind ik.

Denk dat je bedonderd bent meid :( en nee denk niet dat je t geld kunt laten terugstorten door de bank...
    Om zulke dingen te voorkomen haal ik spullen altijd zelf op wat ik via mp koop of koop iets goedkoops als ik t over maak.. Voor 55 euro waag ik de gok niet.

Ik verkoop zelf ook wel eens wat en t is idd wel zo netjes zodra je t geld hebt de spullen op te sturen. Ben je verhinderd laat je dit de persoon weten zodat die ook gerust is en niet voor niets ongerust wacht en intussen denkt bedonderd te zijn.

Hopelijk hoor je nog wat en heeft die persoon een goede reden of krijg je t jurkje ineens. Ik duim voor je!

12. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een rotstreek zeg!

Wat misschien wel een tip is om altijd eerst het adres te vragen en doen alsof je het wilt ophalen en dan het adres achterhalen om te kijken of naw gegevens kloppen dan heb je iets achter de hand en als je niets meer van ze hoort dan weet je genoeg.

K had ooit een naaimachine gekocht via MP was voor mij echt een gok maar wou m zo graag en hij was nieuw nou heb haar vaak gemaild en ook met andere mail om te checken of het wel echt was.....

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik denk dat het aan de post ligt want ik heb de afgelopen week 2 poststukken niet ontvangen van 2 verschillende verzenders, 1 rokje voor mijn dochtertje en 1 bestelling bij spiritual garden en vorige week wat retour gestuurd naar bol.com en dat heeft er ook een week over gedaan! (maakte me al zorgen) dus hopelijk duurt het gewoon wat langer!

en ik kreeg laatst een link door misschien wel handig om verkopers na te checken voor de zekerheid;
    https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml#

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    King Louie jurkje?

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat ik sowieso altijd doe als ik ergens op bied, is ook even bij de andere ads kijken en er daarvan 1 of meer opslaan onder Mijn Bewaarde advertenties. Op die manier kun je de verkoper dan altijd nog terugvinden, ook al is de ad, waar jij op hebt geboden, verwijderd. En idd, Google-en op Hyves en FB bijvoorbeeld; zo heb ik ook wel eens iemand de wind van voren gegeven m.b.t. een gebrekkige overeenkomst :$:D

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    je kan haar naam, of wooplaats of rekeningnummer eens op google intoetsen..kijken of er wat uitkomt over oplichting?
    jeetje lees nu dat het om 55,00 gaat!
    Nou weet je gelijk dat je dat nooit moet doen met zo'n bedrag, gewoon halen of rembours e.d.
    Ik heb het 1 keer met een nintendo ds gehad, kon mezelf wel voor mn hoofd slaan...met dit soort bedragen kun je het beter halen en er een leuk dagje uit van maken...

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    #17 MissXX, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt: 4 nov 2011
    Kapot schamen? Nou, nou!! En vind het niet per se met niet netjes te maken hebben.. Het gebeurt wel eens, en mocht dit gebeuren zal ik dit laten weten, maar wat ik zeg: lukt dit me niet altijd..

Daarnaast maken mensen niet altijd meteen geld over, en weet ik niet wanneer ik het binnen heb. Ik kan niet altijd zomaar naar het postkantoor, omdat ik dit inderdaad niet goed weet te plannen..

Me kapot schamen? Pfff gelukkig niet!

Binnen een week zou ik totaal geen problemen mee hebben, verwacht niet van anderen direct naar het postkantoor te gaan..

18. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Hoi hoi,

Ik heb ooit een best duur horloge verkocht via marktplaats. Op de post gedaan en gewacht..... Op een gegeven moment bleek dat het pakketje zoek is geraakt (via track and trace vernomen). Nu moest ik het geld terugbetalen en was ik mijn horloge kwijt. Natuurlijk mijn eigen schuld, dat ik geen extra verzekering had afgesloten. Ik heb voor de zekerheid met het juridisch loket gebeld en blijkt dat de verkoper alle risico draagt.

M.a.w. als je het jurkje niet krijgt dan sta je volledig in je recht om het geld terug te vorderen. Succes!

19. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    nou meiden,
    dank voor alle reacties. Vandaag is het dus binnen gekomen, met brievenpost, betaald voor pakket..... vraag over jurk gesteld en de werkelijkheid blijkt nogal anders dan haar antwoord. Dus ik heb het wel maar voel me toch niet helemaal fijn hierover. Verkoper niets meer laten horen....

20. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    fijn dat het binnen is maar ik zou toch blijven mailen over die verzendkosten die je teveel betaald hebt!

Deel Deze Pagina