Goedeavond iedereen Mijn dochtertje Amélia van 2 jaar heeft een rare gewoonte gekregen ( of is het medisch ik weet het niet) Haar schema is 8u opstaan - 11u30 vaste voeding -- dutje- 4uurtje - avondeten - melk. En om 19u30 a 20u in bed. ( ik ben thuismama) Nu is dat al 3 maanden hezelfde gedoe. Ik ga naar boven lees een verhaaltje, zoentje slaapwel etc om 20u exact bedje in. En dan zit madam nog te roepen tot 21u30. Alle lakens uit bed smijten, bumba, tuut ... Dus ga ik een stuk of 2x terug om haar goed te leggen en alles terug te geven. Maar zou je denken dat ze dan doorslaapt, vergeet het maar, om 3u is ze terug wakker en begint die te zingen tegen haar bumba. Dan begint ze te zagen en terug al haar lakens uit te smijten. Om 4u30 terug in slaap. Maar dan om 8u opstaan en madam is zo grumpy als iets. Kennen jullie dat? Niemand van mijn vriendinkring heeft hier van gehoord en bij CB lachen ze me wat uit. Is mijn schema niet goed ofzo? Ook had ik een paar keer dat haar temperatuur lager was dan 36*5. nogtans niet koud. Kan dat van honger? Ik ben ten einde raad
Ja hoor herkenbaar. Ik laat Het gewoon lekker gaan. Gaat wel weer over. Hier wordt vaak alles wat ze in dr kamer kan vinden in dr bed gegooid en weer eruit. Muziek knuffeltje wordt ook 100x per nacht aangetrokken, irritant Haha. Het is een fase zullen we maar denken
nee bedoelde eerst haar eten om 11u30, dan doet ze een dutje. meestal van 13u - 14u30 a 15u en wat erop volgt is een 4uurtje/ hihi sorry mss niet heel duidelijk. ben dan ook wat moe. heb een 6 maanden oude dochtertje waarmee ik met rsv in het hospitaal lag met oudejaar en nu haar eerste 2 tandjes krijgt en plus
Maar ze ontbijt wel neem ik aan? En dan niks tussendoor? Mijn zoon eet smorgens 1 of 2 boterhammen en een beker melk. Dan fruit tussendoor, 12 uur 2 boterhammen. Slaapje, uit bed weer fruit of tussendoortje, avondeten, yoggurt en naar bed om 19.00 uur. Hij is LUI en slaapt tot een uu of 09.00 uit dus die nachtelijke concerten verwacht ik niet haha. Ik zou haar smiddags eens ophouden en dan eerder naar bed als ze instort. Slaapt ze in een ledikantje of bedje? Als jij terug moet om t terug te geven, zou ik t gewoon uit bed laten savonds. Nu heeft ze succes. Kan me wel voorstellen sat je om 4.30 echt niet blij bent!! Maar alles gaat over...
Aha in dat geval herken ik het... Hier ook 1 groot circus savonds alles van bed en eronder leggen etc etc.. maar hun middagslaapje eraf lukt niet want ze vallen gewoon in slaap smiddags
Ik ben het hier wel mee eens, vind wat jij nu opschrijft ook erg weinig voor een (actieve) peuter. Verder zou ik proberen haar middagdutje in te korten of 's avonds wat later naar bed. Toen onze zoon 's middags echt nog 2 uur sliep of soms langer ging hij ook pas rond 20.30 naar bed toe en sliep dan tot 7.30 ongeveer. Als hij 's middags van 13.00-15.00 had geslapen hoefde ik hem echt niet om 19.00 weer in bed te leggen. Was 1 groot feest tot een uurtje of 21.00 en inderdaad onrustiger slapen 's avonds en verder zorgen dat er overdag genoeg uitdaging is en ze lekker goed moe raakt. Aan het nachtelijke gezang zou ik verder geen aandacht besteden. Snap wel dat het erg vervelend is, maar als je het geen aandacht geeft is het denk ik het snelst weer over.
Er hangt zo’n speeldoos knuffeltje aan dr bed. De rest is gelukkig geluidloos S middags wakker houden hebben wij trouwens ook geprobeerd, totaal zinloos. Chagerijnig en moe kind en nog steeds feest s nachts. Het zijn hier echt periodes dat ze dit doet.
Inderdaad, hier net hetzelfde. Als ik ze wakker hou in de middag heb ik vanaf 16u een boos monster op mn dak. Wenen, tieren, roepen. het kot is dan te klein. En ja hoor, in de nacht gaat het dan terug van bumbabiloe uit volle borst
Heb wel een dysmatuurtje. Ze weegt nog net geen 10kilo, veel eten doet ze niet. Ze krijgt wel een potje nicnacs om 10u of rijstwafel en om 17u wat groentenchipjes of iets met niet veel zout in. Verder gaat ze vanaf nu 1 dag in de week naar de opvang om haar wat gewend te laten komen aan school, die in september start. En 1 halve dag naar oma. Maar ja ze blijft zingen of klagen in de nacht om me te zien. Verlatingsangst wss ook.... Niks aan te doen. ben al blij dat sommige mensen het kennen. Dacht al wat een raar kindje heb ik toch hihi
Wat ik zou doen is zodra ze wakker wordt s nachts en gaat zingen, erheen lopen en zeggen dat ze moet gaan slapen (het is nacht, donker buiten, papa en mama slapen blabla la). Na twee keer dit zeggen een keer flink boos worden. Onze dochter heeft ook periodes, maar ik ga echt niet middenin de nacht naar zingen of gejengel om niets liggen luisteren. Dus dan word ik 'boos' en dan zijn we weer een paar weken goed!
Ik zou eens kijken of het lukt om het middagslaapje in te korten of af te schaffen, zien of ze dan beter slaapt. Ik herken dit gedrag niet, mijn dochtertje is twee en half en doet de ene keer wel en de andere keer geen slaapje, meestal niet meer. Gaat dan rond zeven uur naar bed en slaapt ongeveer klokje rond. Tevens zou ik gaan proberen haar eten wat omhoog te krijgen, ze krijgt wel heel weinig binnen zo. Na het opstaan met haar gaan ontbijten, boterhammetje, crackertje, pap en wat te drinken erbij. Dan rond tien uur fruit en weer wat drinken en rond lunchtijd weet wat eten en drinken. Dan later op de middag idd een tussendoortje en nog een avondmaaltijd. De maaltijden hoeven niet meteen ontzettende hoeveelheden te zijn natuurlijk maar ik zou wel proberen dit iets op te schroeven, dan zal ze meer verzadigd zijn en ook beter slapen, kan best dat ze nu gewoon wakker wordt omdat ze trek heeft.
Ik ken het wel, hier viel hij wel om 20.00 in slaap maar was 1.5 /2 uur wakker midden in de nacht. Was daarna ook vroeg wakker. Het was weer eens een fase zodra hij voorbij was kon hij ook meer, maar was wel een lange lange zware fase. Ook thuisblijf mama dus je ziet ook meer, door de zware nachten ook minder vrolijk. Ik zou het dutje toch inkorten, ik lees geen ontbijt bij het opstaan maar neem aan dat ze wel eet. Lees ook niks tussendoor smorgens. Succes met de lange fase
Slaapt ze nog in een ledikant? Wat bij mijn dochter geweldig goed hielp was een klamboe, zo'n strakke voor ledikantjes. Toen kon ze niks meer uit haar bed gooien, na een kwartier woedend gebrul ging ze "dan maar" slapen. Nooit meer last gehad, als dat ding er maar overheen zat. Ik zal het vast voor zijn: ze krijgen hem er echt niet makkelijk af en zelfs als dat zou lukken, hij kan nooit zo om ze heen gewikkeld zijn dat het strak om de nek zit: altijd zullen schouders of hoofd er ook bij in zitten en dan is het niet strak. En er zitten gaatjes in.
qua eten is het de ene buiten de andere dag. vandaag was opvang maar gisteren zag het er zo uit: 8u 250ml Granenmelk 8u30 1 rijstwafel met choco 10u klein potje nicnacs 12u bordje spagheti dutje van 13u - 14u30 15u30 fruit: banaan + vitabiskoek 17u enkele chipjes komen stelen van mama 18u cracotte met smeerkaas , wat noodles met kip van de dag voordien ( oeps) en een kippenworstje 18u45 250 ml granenmelk 19u30 naar bed dit was een goede dag
Ik mis wel een beetje de vullende voeding en daarintegen krijgt ze hele grote hoeveelheden melk. Ik begrijp dat ze na een fles/beker melk van 250ml niet meer hoeft te eten. Ik lees in het schema vooral veel koekjes, crackers en dat soort dingen, geen boterhammen of iets van pap. Ik zou proberen meer gezondere voeding aan te bieden en de hoeveelheden melk verminderen. Hier is het sinds hij van z'n flessen af is (net wat na z'n 1e verjaardag) zo: Ontbijt: 1 boterham met een beker thee (soms nog een cracker of plakje ontbijtkoek, maar meestal heeft hij wel genoeg) Tussendoor: Een koekje of snoepje en beker drinken Lunch: 1-2 boterhammen met beleg en een beker melk Tussendoor: Fruit 1-2 stuks en beker drinken Soms krijgt hij nog een snoepje maar dat is pas sinds hij 's middags niet meer slaapt en de middag dus wat langer duurt. Er zijn ook veel moeders die hun kinderen eind van de middag rauwkost geven, ook een prima alternatief en dan geef je bijv. in de ochtend fruit. Avondeten: gewoon met de pot mee, meestal z'n bordje leeg, soms maar een paar happen. Toetje toe als hij z'n bordje leeg heeft of in elk geval goed heeft gegeten. Voor het slapen gaan nog een beker drinken.
Mijn dochtertje eet momenteel ook geen grote hoeveelheden maar haar schema is als volgt: Rond half acht uit bed, ontbijten met wat ze wil, de ene dag wil ze een boterhammetje en de andere dag twee crackers, bekertje melk of thee erbij waar ze trek in heeft. Rond half tien fruit en een koekje (soms ook een snoepje) Drinken staat sowieso constant voor haar op tafel. Rond twaalf uur twee boterhammetjes met hartig beleg en weer een bekertje melk. Rond half drie weer fruit, tomaatjes of komkommer ofzo. Rond vier uur vraagt ze vaak om iets hartigs, soms wat chips, plakjes worst of kaas, wisselt. Drinken staat constant voor haar klaar om te pakken. Half zes gaan we aan tafel, eten is dan heel wisselend, met pasta maaltijden eet ze heel goed maar groentes zijn momenteel een no go (dus maak ik voor de pasta saus van verse groenten), vlees eet ze altijd wel en haar toetje ook. Bij het eten drinkt ze meestal een sapje. Na het eten gaan we douchen, tanden poetsen en trekken we de pyjama aan, ze mag dan nog wel water drinken maar meestal hoeft ze niets meer en tussen half zeven en zeven wil ze meestal naar bed. Slaapje tussendoor is wisselend, de ene dag wel en de andere dag niet, geeft ze zelf goed aan. Drinken krijgt ze hier dus aangeboden bij de maaltijden en verder staat er door de dag heen altijd een rietjesbeker gevuld met drinken, wisselend van een sapje tot limonade tot water. Verder krijgt ze ook wel een snoepje tussendoor of iets anders lekkers. Met boodschappen doen vraagt ze standaard om een krentenbol dus prima dan krijgt ze die.
Ik denk dat ze niet meer zoveel slaap nodig heeft! Als zhij van 8-8 in bed ligt is dat echt voldoende om de hele dag mee rond te komen. Dus ik zou ofwel het middagslaapje eraf laten, ofwel haar later naar bed gaan doen, bijvoorbeeld rond negen uur. Of, en dat zou mijn voorkeur hebben, haar om 7.00 uur gaan wakker maken, dan zit je eigenlijk het dichtst bij een ‘normaal’ ritme. Succes
het lastige is dat amelia geen boterhammen wil eten. wat ik ook probeer daarom dat ik rijstwafels , granenmelk, cracotten, ... geef ter vervanging van