Woensdag 23 april is onze wereld in een keer ingestort

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door mamavjaquil, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zondag 19 april in de ochtend verloor ik ineens wat helder rood bloed was toen 13 weken + zwanger ziekenhuisgebeld moesten gelijk komen voor controle .We waren natuurlijk benieuwd of de baby hartje nog klopte dat was gelukkig zo ,wat een opluchting toen daarna was de bloeding ook gestopt alleen maar wat licht roze bloedverlies bij afvegen .Ik had maandag zoiezo een afspraak staan bij de gynaecoloog dus zouden voor haar ook een notitie maken . Wel zagen ze een bloeddinkje in me baarmoeder gelukkig niet bij de baby en het kon geen kwaad kon een gesprongen adertje zijn zeiden ze. Maandag naar de gynaecoloog hartje klopte nog ze had nog voor zekerheid monster afgenomen voor kweekte omdat bij me vorige zwangerschap me dochter ook te vroeg geboren werd wilde ze kijken of ik geen bacterie of zo heb .Gynacoloog zei ook hetzelfde over het bloed dat ze gezien hadden dat het geen kwaad kon meestal word het door het lichaam opgenomen of zoekt het een weg naar buiten en krijg je wat bloed verlies .Hadden toen afspraak gemaakt om met 16 weken te beginnen met prikken om me baarmoeder wat sterker te maken zeg maar voorzorgsmaatregelen omdat ik eerder een vroege bevalling had meegemaakt dus zou ik elke week naar het ziekenhuis moeten gaande zon prikje te halen .Dinsdag afspraak bij de AMC om het hartje goed te bekijken en doordat ik een vlokkentest had gedaan wisten ze ook al het geslacht van de baby .Gynacoloog was tevreden hartje klopte goed baby werd uitgebreid gecontroleerd zeg maar en we wisten ook dat het een jongetje was wij erg blij natuurlijk .Goed we gingen hartste blij naar huis nog niet veel mensen wisten dat ik zwanger was en die dag besloot ik ook om het op FB te zetten veel felicitaties gekregen natuurlijk harstikke blij . Woensdag ochtend had ik nog steeds last van veel afscheiding met bloed erdoor want de kleur was een beetje zalm o ja voorheen had ik ook last van wat geelige afscheiding ook voor gebeld ik kon er zelf wat voor halen bij de drogist zeiden ze ,Mischien beginnende schimmel infectie wat veel voorkomt . Die woensdag ochtend hang ik op ik zou terug gebeld worden ik sta op in ineens voel ik een stroom van water komen binnen no time was mij spijker broek die ik aan had helemaal rood van voren het stroomde langs me benen was toen 14 weken en net 2 dagen zwanger dus ik gelijk weer terug gebeld en verteld dat het nu helemaal mis gaat ze zeiden mevr u word zo terug gebeld ze zijn voor bezig ,ik me man geroepen die zei kom we wachten niet op dat telefoontje we gaan gelijk naar ziekenhuis .Eenmaal daar aangekomen werd ik door een arts gezien echo gemaakt zagen ze dat ik bijn tot geen vruchtwater meer had ik werd toen naar een kamer gebracht en moest gaan liggen op bed en wachten tot de Gynacoloog kwam wat zeker nog 2 uur duurde omdat ze bezig was met een bevalling dat niet vlot ging . Er kwam toen een verloskundige naar me toe die heeft me toen geholpen me spijkerbroek uit te trekken voor ik op bed ging ik kreeg een soort verband in me broek zodat ze konden controleren of het inderdaad vruchtwater was .Toen ze me spijkerbroek uit deden zaten er grote stolsel bloed in en hadden ze gewogen had ik al ongeveer 70 cc bloed verloren ik bleef bloeden met groete stolsels . Toen de Gynacoloog eindelijk kwam zeiden al dat het er niet goed uitzag voor me want het kindje heb vruchtwater nodig om te ontwikkelen en voor zijn longen .echo gedaan en het hartje klopte nog gewoon goed . Die dag in de avond nog een echo gemaakt en nog steeds klopte het hartje . Ik was zo verdrietig want ik wist dat het fout was en ik was mar 14 weken en 2 dagen zwanger dan kunnen ze niks doen voor het kind of er moest een wonder gebeuren zeiden ze . Ik moest wachten tot de volgende dag om te kijken of de natuur zelf zijn werk ging doen en ls het hartje nog zou kloppen wat wij wilden doen . Woensdag ochtend kwamen ze weer en werd er een echo gemaakt de manier die we zagen hoe de baby lag met zijn hoofdje aan de zij zeg meer wisten mijn man en ik dat het afgelopen was . Nou mijn wereld Sorte totaal in we konden niks aan doen dan huilen en ons afvragen waarom ,waarom het zo moest zijn . Ik kreeg een uur later pilletje om de weeën op te wekken om de bevalen van mijn zoontje maar dat hoefde niet eens want 20 min later ong dat ik die pil kreeg moest ik plassen en ik voelde iets net als een stolsel eerst eruit komen en daarna kwam hij er ook uit . Hij was zo compleet alles erop en eraan . Half uurtje later werd ik geopereerd omdat de placenta niet van zelf eruit wilde komen en ik begreep ook van de Gynacoloog dat de placenta in stukjes eruit kwam .


    Wie heeft ook net zon ervaring als mij dat de vruchtwater zo vroeg is gebroken en ook dat de placenta zo in stukjes eruit kwam .En weten jullie de rede konden ze jullie vertellen wat er aan de hand was hadden jullie een soort bacterie of zo . Want ik weet nog niks heb nog geen uitslagen van niks mijn zoon is ook naar de ovg gestuurd voor onderzoek .Ik heb pas 6 juni weer een afspraak en daar krijg ik alle uitslagen maar ben benieuwd of iemand hetzelfde heb mee gemaakt en wat bij hun de oorzak was .
    Gr mamavjaquil*
     
  2. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Lieve mamavjaquil,

    Allereerst ontzettend veel sterkte met dit grote verlies. Wat vreselijk verdrietig en oneerlijk dat het zo heeft moeten lopen.
    Ik heb geen ervaring met te vroeg gebroken vliezen icm bloedverlies oid, maar wel met een veel te vroege bevalling.
    Ook ons kindje is veel te vroeg ter wereld gekomen. Het verdriet, onmacht en de frustratie zijn niet te beschrijven. Ook ik mocht na de bevalling direct door naar de OK ivm de placenta. Vreselijke ervaring.
    Ik moet wel zeggen dat het bij ons om een afgebroken zwangerschap gaat, en ik ben ingeleid.
    Inmiddels ben ik weer zwanger, en de eerste tijd was echt enorm onzeker en alles behalve leuk. De angst zat er goed in.
    Ik hoop dat er wat de onderzoeken gaat komen. Want ik begrijp dat je antwoorden wilt.

    Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd!
     
  3. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Heel veel sterkte meid! Neem je tijd om dit te verwerken. Hopelijk krijg je antwoorden bij je volgende afspraak.

    Wij zijn vorig jaar onze zoon verloren bij 16 weken zwangerschap. Had 1 dag dat ik me niet lekker voelde. Ontzettend moe. Volgende dag heel klein beetje bloedverlies nadat ik naar het toilet was geweest. Was al laat dus de volgende dag verloskunige gebeld. Op controle geweest. Zag er prima uit niets om me zorgen om te maken. Helaas braken die nacht m'n vliezen. Moest opgenomen worden in het ziekenhuis en op dat moment leefde ons kindje ook nog. Kreeg hoge koorts en er is gestart met antibiotica. Drie dagen later is onze zoon spontaan geboren. Het bleek dat ik besmet was met de bacterie Haemophilus influenza type B. Deze bacterie is in m'n bloed, vagina, placenta aangetroffen. Volgens de gynaecoloog hebben we "domme" pech gehad. Bij mij kwam de placenta ook niet vanzelf en is op de ok verwijderd. Volgens de gynaecoloog komt dit omdat de placenta niet volgroeid is en dus niet makkelijk loslaat.
     
  4. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Diaz ja erg is dat om zo'n beslissing te moeten nemen om je zwangerschap af te breken bij ons werd dat ook gevraagd maar moeder natuur had al voor ons besloten . Ik las dat je weer zwanger ben hoever ben je .Hoop dat alles dit keer goed gaat en jullie straks een mooi kindje in jullie armen mogen houden .Gr mamavjaquil.
     
  5. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik ben vandaag precies 21 weken zwanger. Pas na de Guo ( 20 weken echo) durf ik wat meer te genieten. Tot die tijd heb ik onder een steen geleefd ;)
    Ik wens jullie hetzelfde toe, een gezond, levend kindje in jullie armen.
    Kan me voorstellen dat je daar nu niet aan moet denken hoor. Al werd bij mij de wens alleen maar sterker.

    Knuffel!
     
  6. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi anita bedankt voor je reactie je zeg dat je een bacterie had is dat de streptokokken b want ik ben er namelijk ook drager van ooit achter gekomen toen ik last had van buikpijn en urine in moest leveren en op kweek gezet .Had geen blaasontsteking maar werd me wel even meegedeeld dat ik drager was van die bacterie en mocht ik ooit zwanger raken dat ik dat moest doorgeven .En dat is nu zeker 2 a 3 jaar geleden dat ik het te horen kreeg .Heb hier op de forum veel over gelezen en ben bang dat dat ook dan bij mij de oorzaak was maar goed ik had het doorgeven en werd tegen mij gezegd ohhh das geen probleem alleen moet je oplett en dat als je blaasontsteking krijgt dat je antibiotica krijg dus eigenlijk deden ze een beetje laconiek over zo van kan geen kwaad maar de verhalen die ik gelezen heb kan het wel degelijk gevaarlijk zijn .En ik vraag me af of het dan ooit gaat lukken zwanger te raken zonder gevaar .Heb jij daarna een gezond kindje kunnen krijgen zonder complicaties.
     
  7. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Diaz ja ik kan me dat voorstellen dat je dat niet durf .En ik zou ook graag nog een keer zwanger willen worden maar ben aan de andere kant ook bang dat het weer mis gaat .Maar toch is de wil er maar nu nog even niet eerst goed afscheid nemen van ons mannetje hij word gelukkig hier bij ons thuis begraven zo is hij toch dicht bij ons .Mooi dat je zover ben probeer toch een beetje voorzichtig te genieten.
    Knuffel.
     
  8. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Nee het was niet de streptokokken B maar de Haemophilus influenza type B. Worden kindjes nu ook voor ingeënt HiB vaccinatie. Komt voornamelijk voor in de mond/keel holte en in de darmen. De gynaecoloog had het ook nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n ernstige infectie van deze bacterie had met een vroeggeboorte als gevolg. Nu wordt ik wel behandeld volgens het Groep B Streptocokken protocol. Moet voor de bevalling antibiotica via het infuus krijgen omdat kindjes die vaginaal worden geboren ernstig ziek kunnen worden van deze bacterie.
     
  9. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok dat is weer iets anders dus .Hartstikke bedankt voor jou reactie anita ik ben namelijk erg bezig met wat de oorzaak had kunnen zijn aangezien ik pas 6 juni afspraak heb en dan ook uitslag van alles krijgt pffff vind het erg lang duren .Daarna wil ik ook dat ze alles van mij gaan onderzoeken baarmoeder en zo ben namelijk hartstikke bang dat het weer gebeurd bij eventuele volgende zwangerschap.
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Wat een vreselijk verhaal, zo verdrietig om je zoontje op die manier te verliezen. Ook wij hebben de zwangerschap afgebroken, met 13 weken, en dan heb je idd het probleem met die placenta dat die meestal in de OK verwijderd moet worden. Extra naar allemaal :( Heel veel sterkte!
     
  11. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel vlinders 84 het is echt niet leuk en de leegte die je dan voelt verschrikkelijk gewoon .Mag ik vragen waarom jullie de zwangerschap hadden moeten afbreken ? En gaan jullie het nog een keer proberen .Liefs mamavjaquil.
     
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ze had een zeer zeldzaam en complex open schedeltje, waardoor ik ook gevaar liep als we de zwangerschap door zouden zetten. Het is inmiddels 7,5 jaar geleden en heb inmiddels 2 zoons gekregen! We gaan het over 1 jaar nog een keer proberen, blijf het spannend vinden. Een zwangerschap zal nooit meer hetzelfde zijn en die leegte kan nooit meer opgevuld worden :(
     
  13. mamavjaquil

    mamavjaquil Actief lid

    26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan ik me voorstellen vlinder84 ook wij willen het nog een keer proberen maar eerst even alles afwachten wat betreft onderzoeken en zo en uitslagen van kweekjes die zijn afgenomen .Maar ik ben er ook bang voor hoor het zou geen ontspannen zwangerschap worden altijd in je achterhoofd als het maar niet weer gebeurd .
     

Deel Deze Pagina