Plassen? Word er gek van!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door C00, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C00

C00 Lid

6 jan 2017
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen..

Hopelijk is er iemand die mijn verhaal kent.. niet fijn natuurlijk maar hoop gewoon op tips..
    Ik zelf ben een beetje ten einde raad..
    Tipsss...:D

Ik ben nu 17 week zwanger .. het eten gaat slecht maar gelukkig groeit ze goed.. drinken van mij gaat te goed.. ongeveer 4 liter op een dag..

Nu heb ik ander half maand dat ik extreem veel moet plassen.. savonds vooral tussen 6 en 11 uur gemiddeld 12 keer.( En plas ik ook veel dus geen kleine drupjes)

Hiervoor ben ik bij een internist geweest omdat de verloskundige dit verder ook niet echt weet.. heb ik bloed geprikt en urine opgevangen(3.8 liter ) van 24 uurs urine..
    De uitslag was goed en kwam er niks uit.. blaas ontsteking is vandaag getest en is het ook niet.

Nu wil de internist mij maandag een dag opnemen voor een dorst proef.(omdat ze wil weten dat het niet uit de placenta komt dus vruchtwater is). dit lijkt mij totaal niks ook omdat ik vorige week op intake bij haar was en zei zei dat een dorst proef niet kan tijdens zwangerschap en nu kan het ineens wel.. beetje warrig..
    :(

Iemand ervaring met zoveel plassen en iemand misschien een idee hoe dit ook uitgezocht kan worden..
    Een dag opnemen en geen drinken lijkt mij niet wat:(

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    4 liter drinken op een dag is ook veel te veel...dan spoel je toch al je zouten uit je lijf. Hebben ze daar niks van gezegd? 2 liter/ 2500ml drinken op een dag is ruim voldoende, als ik 4 liter ga drinken pies ik me ook uit de naden.
    Mss "gewoon" wat minder drinken de oplossing?

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk al lang getest, maar geen (zwangerschaps)diabetes?

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je drinkt 4 liter op een dag ? :$
    Ja daar zou ik ook veel van gaan piesen..
    Maar heb je zoveel dorst dan? Want dan zou ik eens gaan denken aan zw-diabetes

5. C00

C00 Lid

6 jan 2017
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschapsdiabetes is getest en dat was het gelukkig niet:D

Heel stom maar zoals jullie het zeggen klinkt het ook logisch dat het door teveel drinken kan komen .. blond!
    Ik denk niet echt dorst maar een gewoonte..

Kon in het begin wegens misselijkheid slecht eten en dus toen veel smoothies gaan drinken en ook meer ander drinken dus denk dat het erin geslopen is:$

Ik drink altijd flesjes water..
    Begin ik vanaf morgen 4 klaar te zetten dat is 2 liter samen.. en dan niet meer drinken ja savonds het lekkerste blikje drinken.. daar mag ik 1 van fernandes;)

En dan kijken hoe het gaat..

Ga dit iig proberen heel stom maar ik wist niet dat ik veel dronk.. mooi dat jullie het zeggen..

Dokter kijkt woensdag met een echo als alles er verder goed uitziet..

Zou verder dus waarschijnlijk best meevallen?
    En zit de kleine vast goed en lekker:D

Maak me dan gewoon zown zorgen tis de eerste en allemaal nieuw..

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb op een of andere manier bij elke zwangerschap meer dorst en drink dus ook meer bij de vorige 2 gecontroleerd op suiker nu (nog) niet.
    waarom ik weet het niet maar ik weet wel dat het na de zwangerschap tot nu toe iedere keer over was.
    bij mij is het echt een zwangerschapskwaal.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je de helft minder drinkt plas je ook de helft minder. Ik zou het ook ff aankaarten bij de arts. Wel slordig dat ze kennelijk niet hebben gevraagd hoeveel je drinkt op een dag.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ehhh hadden de verloskundige en internist dat niet zelf kunnen bedenken dan? Lijkt me heel simpel dat als je zoveel drinkt dat je ook zoveel moet plassen. Daar hoef ik geen dokter voor te zijn ;)

Deel Deze Pagina