Dode bij steekpartij school Amsterdam Uitgegeven: 11 oktober 2007 12:55 Laatst gewijzigd: 11 oktober 2007 15:00 AMSTERDAM - Een 16-jarige scholier is donderdag overleden door een steekpartij bij het Technisch College in Amsterdam. Dat heeft de politie laten weten. De politie heeft een 14-jarige verdachte aangehouden. Beiden zijn leerling van het college. Steekpartij TEC Amsterdam De steekpartij vond rond half een donderdagmiddag plaats aan de Vlaardingenlaan voor het schoolplein. Het slachtoffer raakte zwaargewond en overleed later in het ziekenhuis. De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd. De twee zouden volgens omstanders ruzie hebben gekregen over een pen. De 14-jarige verdachte zou daarbij het slachtoffer in de nek hebben gestoken en daarna naar een nabijgelegen metrostation zijn gerend. Daar zou hij in elkaar zijn geslagen door andere jongens en volgens zijn opgepakt door de politie. (c) NU.nl/ANP
tja het word met de dag gekker helaas . over een paar jaar doe je je kindje geen leuke crocs of een leuk truitje meer aan maar een kogelvest ......vind het jammer dat het allemaal zo moet gaan ........
VRESELIJK! Dood om een pen! De dochter van me nicht is enkele jaren geleden, ze was toen 19, vermoord omdat ze haar navelpiercing niet wilde afgeven aan een junk! Bah bah bah..... In wat voor wereld leven we! Liefs Marjo
Yep vrezelijk he.. Gister zat ik toevallig rond dat tijdstip in de metro. De kids waren allemaal naar huis gestuurd. Stond met een paar lui te praten, die waren echt helemaal ontdaan. Deze twee jongens stonden naast het slachtoffer toen het gebeurde .... Vrezelijk gewoon ..... Vraag me toch af waar het heen moet hoor vandaag de dag ......
Verschrikkelijk! Heb het gister op het nieuws gezien, al dat bloed.. BAH! Het zal idd je kind maar wezen! Wat me wel opvalt, en ik wil helemaal NIEMAND beledigen of discrimineren, maar waarom zijn het juist vaak buitenlanders die elkaar dit aandoen? Er zijn zat Nederlanders die niet normaal functioneren hoor, maar je hoort het steeds vaker. Nu was het een turk tegen een marrokaan. Hoe komt dat toch?...... Ze worden ook steeds jonger! Het moet niet gekker worden! Waarom heeft een kind van 14 een mes op zak?
Ik kan en durf me niet voor te stellen hoe de ouders en familie van de marokaanse jongen zich moeten voelen nu. Nu vooral het suikerfeest is.
Stekende scholier (14) had verleden AMSTERDAM - De doodgestoken scholier Youssef Mokhtari was een dag eerder ook al met een vlindermes bedreigd door de 14-jarige Hüseyin P. De Turkse doodsteker zat pas twee weken op het Technisch College aan de Vlaardingerlaan in Amsterdam-West. Hüseyin leerde voor automonteur. Hij was overgeplaatst vanuit het vmbo-b, zo schrijft Het Parool. Hüseyin was een stoer mannetje dat de baas wil zijn in de klas en dat leidde al snel tot conflicten. Volgens klasgenoten 'hield hij van ruzie' en 'kwam hij stoer doen', zo schrijft de krant. Een ander klasgenootje, Jordy Schep, had hij al eens met een mes bedreigd en woensdag was het weer raak. De Marokkaanse Youssef had hem voor de gein geprikt met een schoolpasje, waarop Hüseyin een vlindermes liet zien: ''Ik ga je steken.'' Hüseyin werd gefouilleerd, maar blijkbaar te laat; er werd niets gevonden, aldus Het Parool. Klasgenoot Aron de Rooij: ''Daarna begon hij op de muur te beuken. Hij moest zijn woede kwijt.'' Schep: ''Ik zei tegen de meester: 'Hij heeft een mes.' Maar die zei: 'Ik kan er niks aan doen, het is buiten school.' '' Donderdagmorgen, vlak voor de pauze, maakte Youssef in de klas een grapje over de achternaam van Hüseyin, die hij verbasterde tot een scheldwoord. Daarop gooide Hüseyin een kraspen naar zijn klasgenoot. ''Wacht maar,'' zei Youssef, ''Na school wacht ik je op.'' Youssef werd buiten in zijn nek gestoken, maar stond weer op en keek verbaasd om zich heen. Een leerling gaf zijn shirt, een bewaker een koud flesje om tegen de wond te houden. Youssef, jongste zoon van in totaal zeven kinderen en de oogappel van zijn moeder, zakte weer op de grond en raakte buiten bewustzijn. Hüseyin werd door een groep achtervolgende leerlingen ingehaald en flink geslagen. Hij had had een blauw oog en hoestte bloed op. De bewaker liet hem de hevig bloedende Youssef zien en zei: ''Kijk wat je gedaan hebt,'' aldus de Amsterdamse krant