Hallo, Ik heb deze week ivm bruinverlies van vorige week een inwendige echo gehad. Ik heb een cyclus van 38 dagen. Volgens de normale berekening zou ik nu 8 weken zijn. Ik weet dat ik op 6/7 februari mijn eisprong heb gehad, dus ben ik uitgegaan van 6 weken. Uit de echo bleek idd dat ik 6 weken zwanger ben en dat er 2 vruchtjes waren, waarbij hartbeweging te zien was. Alleen verschilde ze in grootte, de een was 6,5 mm en de ander 5,5 mm. De arts heeft niet gezegd of dit normaal was of niet, maar wel dat hij over 2 weken weer een echo wil laten maken om vast te stellen of het echt een tweeling is. Er was ook 1 dooierzakje te zien. Ik ben nu erg id war! Eerst maakte ik me zorgen om het bruinverlies, maar volgens de arts waren er geen bloedingen te zien en was de baarmoedermond gesloten. In eerste instantie was ik zo overweldigd door het idee dat ik een tweeling zou krijgen dat ik niet doorgevraagd heb bij de arts. Nu ik het heb laten bezinken maak ik me zorgen, vooral door alle info op het internet. Zo kwam ik ook bij de term vanishing twin. Zou dit bij mij ook staan te gebeuren daar er verschil is in grootte? Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, maak me erge zorgen. alvast bedankt.
Mijn schoonzusje had helaas ook een finishing twin. Ze had 2 kloppende hartjes, de een was wel wat kleiner dan de ander. Met 8 weken weer een echo toen klopte er helaas nog maar 1tje. Ze is nu 2 weken geleden bevallen van het kindje wat het overleefd heeft en die maakt het helemaal goed. Maar ik snap dat je je zorgen maakt je weet dat je er 2 hebt, en je hoopt dat je ze allebei op de wereld mag zetten. Ik kan er helaas niet over meepraten maar probeer rustig te blijven meis! Stressen werkt helaas nog meer averechts. ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat en je straks 2 prachtige wondertjes in je buik mag zien opgroeien!
Bedankt voor je antwoord, ik probeer idd niet te stressen. Ergens hoop ik dat het goedkomt. Het gaat om een eeneiige tweeling, 1 dooierzakje. Ik hoop stiekem dat het dan normaal is dat de een groter is dan de ander. Weet er iemand of dit mogelijk is, of is er idd sprake van een vanishing twin? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Kun je niet het ziekenhuis bellen en het aan de dienstdoende gynaecoloog vragen? Ik weet dat mijn ziekenhuis hier vrij makkelijk in is als ze weten dat je er laatst bent geweest voor het 1 of ander. Zo heb ik ooit eens na een verwijdering van een verstandskies gebeld en kreeg ik zonder problemen een kaakchirurg aan de lijn. Ik heb er werkelijk geen verstand van, maar volgens mij zijn de metingen met dat termijn nog niet heel nauwkeurig en denk ik zelf dat het prima kan dat verschil. Maar ik durf het je echt niet met zekerheid te zeggen.
ik heb idd ook een vanishing twin bij mijn 1e zwangerschap gehad, en heb met 8 weken flink bloedverlies gehad, dacht een MK van beide, maar na een zwangerschap van net 7 maanden is onze zoon geboren....
Bedankt voor jullie antwoorden. Luuske, was er bij jou ook verschil in grootte bij de vruchtjes? Had je bij de eerste echo wel hartbeweging gezien? Sorry voor al deze vragen, ben erg nieuwsgierig naar andere ervaringen, zodat ik me enigzins kan voorbereiden op wat er komen gaat. liefs missdior
Ik denk dat ik maandag idd bel naar het ziekenhuis voor wat meer duidelijkheid. Ben nu alleen maar bezig met piekeren en surfen op het internet. Wat ik daar allemaal lees is zo uiteenlopend en vaak ook erg negatief. In ieder geval bedankt voor je antwoord-:0 liefs missdior
Mijn vriendin had bij haar tweeling ook een groot verschil in grootte. Heel de zwangerschap door. Deze maand worden de knullen alweer een jaar!!!
Bedankt voor het meedenken en jullie antwoorden. Ik ben enigzins gerustgesteld en laat het allemaal op me afkomen. Ik volgende week dinsdag een echo en dan hoop ik dat het allemaal duidelijk wordt. Ik heb ook al een lijstje met vragen gemaakt, zodat ik daarna niet met vragen zit. Ik heb nog een vraagje, heeft iemand van jullie ook last van bruinverlies? liefs missdior
Ik zelf niet, maar lees het héél vaak hier op ZP en eigenlijk altijd bij normale gezonder zwangerschappen, dus maak je maar niet druk. Alles is zo goed doorbloed daaronder dat het minste of geringste voor een klein bloedinkje kan zorgen!
Een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad. Het ene kindje was een dag verder in de zwangerschap dan de andere en beide heren zijn ondertussen 2,6 jaar en lekker eigenwijs.
Bedankt voor je antwoord Lin. Ik ben enigzins gerustgesteld door alle reacties en het snuffelen op het internet. Ik wacht nu op de echo van volgende week en hoop dan echt gerustgesteld te worden. Ben aan het aftellen! liefs missdior
Ik heb ook een tweeling gekregen. En met 6 weken en 4 dagen had ik mijn 1e echo. De hartjes klopten toen erg traag en er zat ook verschil in grote van de kindjes.Heb mijn echo foto's even opgezocht. Helaas is er op de echo foto van die 6 weken en 4 dagen maar 1 kindje opgemeten. Op de 2e echo, zat er wel verschil in. Ene kindje was 21.1mm en zwagerschapsduur bij hem was 8 weken en 6 dagen en het andere kindje was 22.7mm en 9 weken en 1 dag. Zit dus duidelijk verschil in. Ik heb mijn gyn hier verder ook niet over gehoord. De hele zwangerschap heeft er verschil ingezeten. Maar toch is alles goed gegaan.
Op de 1e echo is mijn kindje trouwens 6.9 mm en de zwangerschapsduur was toen 6 weken en 4 dagen. Wel jammer dat er op de echo foto van mijn andere zoontje geen meting is gedaan.
Hey Jada, wat fijn dat je het opgezocht hebt! Ik ben blij om te horen dat het allemaal goed is gegaan bij je. Hoe is jouw zwangerschap verlopen en was het een eeneiige of tweeeiige tweeling? Sorry voor al deze vragen, ben erg nieuwsgierig Het is voor mij iets nieuws en doordat de arts vaag deed, word ik er alleen maar nog onzekerder van. liefs missdior
Wij hebben een 2eiige tweeling gekregen, 2 jongens. Mijn zwangerschap is erg moeilijk verlopen. Veel bloedingen gehad, en met 22 weken bleek dat mijn bevalling al begonnen was. Heb toen een cerclage gekregen (soort touwtje om de baarmoedermond te sluiten). En vanaf 26 weken opgenomen in een academisch ziekenhuis wegens kans op extreme vroeggeboorte. Uiteindelijk zijn mijn jongens 3 maanden te vroeg geboren. Aan mijn verhaal heb je dus niet veel, sorry! Gaat nu super hoor met mijn ventjes, je merkt vrijwel niks meer van de vroeggeboorte. Heb je nog gebeld met de gyn om het 1 en ander na te vragen? Het is zo moeilijk, erg raar gezegt maar het kan alle kanten op. Ik heb mijn gyn in ieder geval nooit gehoord over het verschil in grote tussen mijn tweeling. Wanneer heb je de volgende echo? Als die nog een tijd duurt zou ik gewoon weer bellen of die vervroegt kan worden omdat je zo onzeker bent. Laat je even weten hoe het verder verloopt? Liefs
Hoi Jada, Klinkt als een heftige zwangerschap! Ben blij om te lezen dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen Nee, ik heb niet gebeld naar de gyn. Ik heb aanstaande dinsdag mijn echo, ben dan 8 weken, en hoop dan meer te weten. Heb verschillende verhalen gelezen dat grootte niets hoeft uit te maken. Mijn grootste zorg nu is of het allemaal wel intact is. Heb af en toe bruinverlies, wat ik toch wel raar en eng vind. Heb geen heftige buikpijn en voel me verder wel zwanger. Ik hoop echt dat ik dinsdag gerustgesteld word! Ik heb trouwens wel menstruatieachtige krampen en af en toe steken in mijn buik, is dat de baarmoeder die groeit? liefs missdior
Ja daar hoef je je geen zorgen over te maken. Er gebeurd heel veel in je buik nu natuurlijk. Ik had het zelfde hoor, ook het gevoel dat ik ongesteld zou worden. En gelukkig zegt bruin bloedverlies niet veel. Als het helder rood zou zijn is het natuurlijk anders. Laat je even weten hoe het is gegaan dinsdag. Mag anders ook wel in een PB hoor. Succes en ik zal zeker voor je duimen dat alles goed is.
Hallo allemaal, Ik heb gisteren mijn echo gehad en daarop bleek al snel dat er nog maar 1 vruchtje te zien was, wat duidt op een vanishing twin. Met het overgebleven vruchtje gaat het gelukkig allemaal goed. Hij zat hoog in de baarmoeder, hartje klopte stevig en was 18 mm. In eerste instantie was ik verdrietig, maar ben ook wel blij dat het met het andere kleintje wel goed gaat. Erg gemengde gevoelens dus. Volgens de arts ziet het er allemaal goed uit en hoef ik me geen zorgen meer te maken. Ik hoop dat het idd zo is en dat ik verder kan genieten van mijn zwangerschap. liefs missdior