Wie ook ingeleid dmv vliezen breken???

Discussie in 'De bevalling' gestart door Shereen23, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Maandag word ik ingeleid als de baby deze week niet spontaan komt.
    Ik ben dan 41+1 dag zwanger. Dit is m'n 3de kindje en ben hiervoor altijd spontaan bevallen wel altijd overtijd.
    Nou heb ik de optie gekozen om maandag het inleiden te starten dmv vliezen breken en daarna 1 uur afwachten om te kijken of me
    Lichaam zelf weeën gaat opwekken.
    Indien te weinig weeeen of geen resultaat krijg ik toch infuus met weeenopwekkers.
    Wie heeft er ervaring met deze manier?
    Is t niet erg dat de baby zonder vruchtwater zit op dat moment?
    Of zit er altijd nog wat vruchtwater in de buik?
    Duurt de bevalling op deze manier langer?

Sorry voor de vele vragen maar ben echt zenuwachtig.

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Hi. Toen ik kwam voor een inleiding bleek ik ook al 3 cm ontsluiting g te hebben, en konden ze gelijk de vliezen breken. Ze hebben mij daar na w gelijk ook aan de weeën opwekkers gedaan. Ik heb een hele fijne bevalling gehad. En hoop dat het straks ook weer zo gaat! Succes!

3. proudmommy2011

23 jun 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze ook mijn vliezen gebroken en moest ik wachten op de weeën anders zou ik ook een infuus krijgen. Gelukkig begonnen mijn weeen na 3 kwartier vanzelf.
    Vanaf toen duurde het maar 2 uur en toen werd onze 2e dochter geboren. Ging heel snel dus.
    Succes!

4. elsinga1981

27 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft je geen zorgen te maken dat je kindje droog komt te liggen. Je lichaam blijft vruchtwater aanmaken.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Kunnen ze dat ook gewoon thuis doen of moet je dan per se in het ziekenhuis?
    Zoals t er nu uitziet moet ik ook weer ingeleid worden maar wil zo graag thuis bevallen

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Wat een fijne reacties! Ik hoop dat t bij mij ook zo snel gaat, pijn zal t sowieso wel doen maar dan liever een kortere tijd Hahah.
    Vliezen breken doen ze denk ik alleen ik t ziekenhuis want dan kunnen ze de hartslag van de baby goed in de gaten houden.
    Thuis kan dit natuurlijk niet.
    Maar zeker weten doe ik het niet.

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Wel spannend we gaan gelijk op hopelijk heb je een fijne bevalling!

8. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Bij mijn eerste kindje ben ik ingeleid met 41+5. Toen nog geen ontsluiting dus ingeleid met gel. Uiteindelijk kreeg ik weeën en is de kleine vrij vlot geboren.
    Bij mijn tweede weer overtijd dus weer naar het ziekenhuis voor een inleiding. Dit keer al voldoende ontsluiting dus hebben ze meteen de vliezen gebroken. Er gebeurde niets dus na een uur het infuus met de weeën opwekkers gekregen. In het begin gebeurde er weinig dus om de zoveel tijd kwamen ze langs om deze hoger te zetten. Pas toen het bijna maximaal stond kwamen de weeën en binnen twee uur was mijn zoontje geboren. Ging heel snel en ik vond het goed te doen.

9. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Volgens mij moet je voor een inleiding altijd naar het ziekenhuis. De bevalling is dan medisch en je komt dan bij de verloskundige van het ziekenhuis.

Kun je niet je eigen vk vragen om je te strippen? Misschien komt het dan vanzelf op gang?

Ik wilde bij mijn eerste ook graag thuis bevallen. Maar bij controle in het ziekenhuis met 41+4 was de ctg niet zo goed en ik voelde de kleine ook minder. Moest meteen de volgende ochtend komen voor de inleiding. Kleine had toen ook al in het vruchtwater gepoept dus was toen wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.

10. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik ben niet ingeleid dus weet niet of dit verschil maakt, maar bij mij heeft de vk mijn vliezen thuis gebroken.

11. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik was 40+1 weken zwanger en zou gestript worden bij de vk tijdens een controleafspraak. Vk brak daarbij per ongeluk mijn vliezen. Ze schrok er zelf van en zei dat ze dat in tien jaar tijd nog niet had meegemaakt, dat het tijdens strippen gebeurde dat de vliezen braken.

Ik mocht gewoon naar huis en in principe thuis bevallen als binnen twaalf uur de weeen goed zouden beginnen. Ik had om tien uur die afspraak, kreeg rond twaalf uur een eerste wee en ben om tien over zeven die avond thuis bevallen van onze derde!

Wel een iets andere uitgangssituatie dus, maar hier dus ook begonnen met het breken van de vliezen en dat is goed bevallen :). Heel veel succes maandag!

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ik ben ook ingeleid dmv vliezen breken. Weeën kwamen vrijwel direct maar moest toch wel aan de weeën opwekkers. Bevalling ging erg vlot en duurde totaal een kleine 6 uur. Vond het goed te doen hoor zou zo over doen :)

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    As maandag gaan ze me strippen als dat niet werkt dinsdag ziekenhuis voor ctg en bespreken over inleiding.
    Ik ga gewoon vragen of ze thuis me vliezen kunnen breken en dat t zo op gang kan komen.
    Nee heb ik Ja kan ik krijgen toch ;)

Deel Deze Pagina