hey meiden, sinds een aantal dagen vloei ik heel erg. Afgelopen maandag liep ik gewoon en vervolgens was heel mijn broek zeiknat. Ik heb eraan geroken ( sorry ) maar het was geen urinegeur. Het was weeig. Ik heb de laatste tijd vaak inlegkruisjes in om mijn ondergoed een beetje schoon te houden maar vanavond had ik dit niet in. Net weer voelde ik het lopen en was mijn broek nat. Ik ging naar de wc en weer geen urinegeur. Het is behoorlijk dun maar ik heb dus geen idee wat dit is. Kan iemand me helpen of tips geven? Als dit morgen nog zo is ga ik vrijdag mijn vk wel opbellen maar voor nu graag tips. Liefs
ik heb al gereageerd in oktober Als je je er onzeker bij voelt, vk bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig bellen, toch?
thanx lieverd, ben gewoon bang dat ik me druk maak om niks. En dat ik dan als zo`n trutje overkom. Ik weet het, ik weet het. Maar nu ook met die begravenis morgen, een slechte timing
hey meiden. Ik heb gister de vk opgebeld en moest uiteindelijk mee naar het zh. Het is teveel om afscheiding te kunnen zijn en urine moet je ruiken. Er is een echo gemaakt maar hierop is de normale hoeveelheid vruchtwater te zien. Het is dus een beetje onbekend. Vanavond ben ik weer een lading verloren en nu ga ik morgen ochtend mijn eigen vk opbellen. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. Liefs
Goed dat je actie onderneemt. Er hoeft natuurlijk niks te zijn maar als er wel iets is en je had geen actie ondernomen denk ik dat je voor altijd spijt zou hebben. Succes bij je vk vandaag
heb je al gebelt meid. ik had met 32 weken zo nu en dan dat ik een plasje verloor en heb zo een week rondgelopen. op mijn werk na het plassen was ineens heel me kruis van mijn broek doorweekt. ik wist dat het geen urine kon zijn omdat ik net daar voor had geplast. dit zat me totaal niet lekker en eenmaal thuis belde ik de verloskundige. ze wist haast zeker dat het geen vruchtwater was omdat ik het niet continu verloor maar wilde toch dat ik naar het ziekenhuis ging. daar bleek ik toch een vruchtwater te verliezen en ben meteen opgenomen. uiteindelijk ben ik met totale bedrust en flink wat controle (ctg, echo's etc) doormiddel van een inleiding met 37wk bevallen. dit was echt uitzonderlijk en ben blij dat ik onze zoon nog zolang kon binnenhoude ik had een scheurtje in mijn vliezen en verloor dus zo nu en dan een plasje. vruchtwater wordt continu aangemaakt en bij mijn stroomde het dus zo nu en dan over wat wel de weeen kan opwekken. ook heb ik grote kans op een infectie dus laat het even nakijken. ze nemen gewoon met een wattenstaafje wat vocht uit je schaamstreek en binnen enkele minuutjes heb je de uitslag. ze bekijken het vocht dan onder een microscoop weet je al wat meer?
hey meiden, sorry dat ik een tijdje niks meer van me liet horen. Het zijn een paar drukke dagen geweest. Ik ben gister bij de vk geweest en ze heeft even gekeken. Helaas kwam er niks door op mijn hand te blazen en verder zag ze alleen de normale afscheiding. Deze was wel gewoon wit van kleur en dat is het gene wat ik steeds verlies niet. Zolang ze niet weten wat het precies is moet ik er rekening mee houden dat het inderdaad vruchtwater is. Ik mag niet meer in bad, niet meer zwemmen en bij elk dingetje moet ik gelijk bellen. Ik moet rekening houden met kans op infectie dus ook vrijen zit er voorlopig niet meer in. Tot nu toe is het nog niet weer gebeurd dus dat is wel fijn, maar zolang ik niks op kan vangen, kan er nooit uitsluitsel gegeven worden. Ik heb de schrik toch wel even hoog zitten eerlijk gezegd, ook al weet ik dat vruchtwater weer opnieuw word aangemaakt. Alleen het infectiegevaar is wel eng. Liefs
bij mijn kwam er ook niks uit bij de blaastest maar moest toch door maar het ziekenhuis. snapt niet dat als ze twijfelt ze je niet even voor controle naar het ziekenhuis stuurt. zeker met het termijn waar jij nu in zit. ik was al bijna 33 wk en moest door naar het ziekenhuis. zelfs daar zijn een ervaren gyn dat ik geen vruchtwater verloor en dat het waarschijnlijk afscheiding was. stond al op het punt om naar huis te gaan tot de gyn binne kwam dat ik moest blijven want uit onderzoek onder de mycroscoop was zeker gebleken dat het vruchtwater was. dit onderzoekje duurt echt max 10 minuutjes. kreeg meteen weeremmers en longrijpers en mocht me bed enkel nog verlaten om te plassen en te douchen. elke dag ctg om de kleine in de gaten te houden en ook kreeg ik regelmatig echos om het vruchtwater te controleren die aardig op peil bleef het verlies van vruchtwater kan er voor zorgen dat er weeen opgewekt worden. er zit een stofje in die daar voor zorgt. dit hoeft echt geen hele plas te zijn maar kleine beetjes kunnen al stimuleren. zou het hier niet bij laten zitten en even vragen of je hiervoor naar het ziekenhuis mag. echt onverantwoord om je zo te laten doorlopen zeker als er niet met 99% zekerheid kan worden gezegt dat het geen vruchtwater is. Bij een infectie kan het al te laat zijn wil je niet bang maken ofzo maar het is voor jezelf ook fijn om uit te sluiten wat je nu verliest. als het geen vruchtwater is ben je tenminste verlopig nog onbezorgt zwanger. als het wel vruchtwater is weet je dat je de beste zorg krijgt
Ik wil je ook niet bang maken, maar wil je wel waarschuwen, omdat mijn moeder een kindje is verloren door het niet adequaat optreden van HA destijds. Luister naar je gevoel, niet naar je VK, als het je niet lekker zit, ga naar het ziekenhuis. Ik zou als ik jou was nu meteen gaan voor een controle en echo. Beter een keer te veel dan te weinig. Sterkte, ik hoop dat het goed zit. Liefs Huismus
bedankt voor jullie reacties meiden. Ik ben afgelopen woensdag nacht naar het zh geweest en daar gezien door een gyn. Dmv een echo kwam eruit dat er genoeg vruchtwater in mijn bm zat. Verder hebben ze met een glaasje wat langs mijn vagina geschraapt om dat te bekijken onder de microscoop. Er was daaraan niet te zien dat het vruchtwater was, maar dit schijnt ook niet altijd zo te zijn bij mijn termijn. Ze kijken dan naar varens ofzo en die zitten er niet altijd in bij 24 weken. De vk heeft wel gevraagd of ik naar het zh wou maar omdat ik daar woensdag al was geweest was de kans klein dat er iets anders te zien was. Ik verlies echt alleen de grote ladingen ( kruis van mijn broek nat ) en die zijn helder. Verder heb ik alleen de normale afscheiding. De kleine beetje die ik verlies is dus zowiezo geen vruchtwater. Lefs
Heb je niet de tip gekregen om een maandverbandje omgekeerd in je onderbroek te dragen? Dan wordt het vocht niet opgenomen en kun je mss wat over doen in een bekertje. Suc6 meid. Ik duim voor je dat het geen vruchtwater is.
nee ik kreeg de tip om een zakje in mijn ondergoed te doen. Dan vang je het ook op namelijk. Maar sinds donderdagavond is het nog niet weer gebeurt dus heb nu nog niks kunnen opvangen. Ik hoop het ook niet maar we zullen het pas zeker weten als het gecontroleerd is. Liefs
En, hoe is het nu? Niks meer verloren? Ik hoop het voor je. Aan de andere kant is het ook goed om te weten wat het nou was.