Ik zou vandaag gebeld worden om te horen of ik een eisprong had gehad ivm eerste ronde clomid. Ik ben sinds gisteren ongesteld en een test was ook nega. Dus ik ging er vanuit dat ik werd gebeld met de mededeling dat ik een eisprong had gehad en dat ik morgen weer met clomid ronde twee kon beginnen. (had mijn handtekening hieronder er al op veranderd ) Maar nu kreeg ik een telefoontje dat begon opgewekt met: "hoe gaat het met u?" Ik vond het heel vreemd...ik denk heh? Dus ik zeg "nou ja euh ik ben gisteren ongesteld geworden dus ik denk dat de Clomid heeft gewerkt dan?" Zegt zij: "ongesteld? De waarden die ik hier zie zijn zo hoog dat ik denk dat u zwanger bent. En heeft u dus wel Clomid gebruikt?" Dus ik zeg dat ik daarvoor bel! Voor de uitslag of de Clomid gewerkt heeft of niet. Zij was helemaal in de war en stelde me allemaal vragen over de hoeveelheid en kleur van het bloed en andere verschijnselen die ik had. Toen zei: "ik denk dat u misschien een miskraam heeft of gaat krijgen." En vervolgens moet ik nu vanmiddag naar het ziekenhuis voor bloed afname en een echo. Ik zei nog dat ik echt gewoon ongesteld was naar mijn idee en dat een zwtest gisteren negatief was. Maar ik moest toch vanmiddag al komen van haar. Ik ben helemaal overrompeld. Mijn man is naar huis komen sjezen van zijn werk. Het was zo een raar telefoongesprek. Het was ook niet mijn arts maar een invaller ofzo. Misschien heeft ze wel de verkeerde file voor zich gehad ofzo! Het was echt een raar paniekerig gesprek. Ik blijf nu met enorme zenuwen achter.
Jeetje! wat vreemd.. ik snap dat je nu helemaal zenuwachtig bent!! Ik zou ook met allemaal vragen zitten! gelukkig kan je al wel naar het ziekenhuis voor een echo en een bloedtest,, hoop het echt voor je!! Succes en ik volg je nog ff!
Ja idd ik denk ook dat ze verkeerd zit hoor! Ik ben naar mijn weten gewoon ongesteld, test was ook nega. Dus ik denk dat ze het niet op een rijtje heeft. Als dat zo is zaait ze wel paniek voor niks. Mijn man zit hier nu ook met grote ogen te zenuwen. Ik moet er om 15u zijn trouwens.
hmm meid ja het zou kunnen kloppen met je andere klacht waar je een topic over had geopend. Wele test had je gebruikt eigenlijk? Ik denk toch niet dat een gyn zo`n fout maakt zeg...niet ... zou wel heel erg verkeerd zijn om dan zoiets te zeggen!
Ik had een KV2voor 5 test gebruikt dus dat zou oke moeten zijn hoor lijkt me. Nou ik heb dus al 1 keer eerder gehad dat ze na een echo zeiden: "er lijkt daar wat te zitten" met een big smile. En vervolgens na een test in het zh was het toch niks.. Dus ik ben het al een beetje gewend
ja maar nu hebben ze dus blijkbaar echt hcg gevonden in je bloed? Wanneer is bloed geprikt dan? Er was niet eens een beetje te zien op je test?
Wat een verhaal, Gerbera. Ik denk dat het goed mogelijk is dat ze de verkeerde dossier voor zich had, maar misschien ben je ook wel zwanger (geweest), als ik denk aan je andere topic. Ik herkende dat juist heel erg van mijn zwangerschap. Ohw, ik zou hier ook helemaal van in spanning zitten. Succes vanmiddag. Ik hoop natuurlijk voor je op heel goed nieuws, maar ik weet niet echt wat ik hiervan moet denken... Ik volg je ook nog even.
Gerbera, ik heb ooit ook een echo gehad, waar een vruchtzakje op te zien was. Test in het ziekenhuis zei negatief. Na een week nog een test gedaan en toch positief (helaas toch een miskraam nog een week later). Ben benieuwd wat er uit de echo komt!
Nou ik ben weer thuis. Ze had in ieder geval niet de verkeerde voor zich. Mijn progesteronwaarden waren zo extreem hoog dat dit wees op een zwangerschap. Toen ik aan de telefoon zei dat ik ongesteld was etc vond de arts dit vreemd en was bang voor een aantal dingen. Daarom moest ik komen. Ik moest hcg laten prikken en een echo laten maken. Op de echo was te zien dat mijn baarmoeder leeg was en dat er in de linker eierstok een corpus luteum zat (waar een ei uit was gesprongen). Toen kwam de arts en die zei dat er drie dingen aan de hand konden zijn: - Ik was zwanger maar het was nog zo pril dat het niet zichtbaar was, in dat geval zou er een kleine hcg waarde gevonden moeten zijn - Ik was bevrucht maar het was fout gegaan bij de innestelling, in dat geval zou er geen/nauwelijks hcg waarde gevonden moeten zijn. - Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, in dat geval zou er hoge hcg waarde gevonden zijn. De arts was bang voor dat laatste, gezien andere symptomen die ik had. We moesten dus wachten op die uitslag. En die was er na een half uur. De hcg waarde was nihil. Het komt er nu op neer dat er met zekerheid een bevruchting is geweest maar dat deze niet is ingenesteld. Ik begin morgen met de tweede ronde Clomid. Zucht!
gerbera... jeuh zeg wat bizar... hoop voor je dat ie zich de volgende ronde wel gaat innestelen... succes!!
Vandaag ben ik eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik verschrikkelijke buikpijn kreeg. Pijnstillers helpen niks. Ik ging in de trein bijna van mijn stokkie. Ik lig nu in bed maar het is bijna niet uit te houden. Het voelt als menstruatiekramp maar dan echt ondraaglijk bijna. Ik ben totaal niet kleinzerig en heb altijd al erge krampen gehad, maar dit niet eerder zo. Kan dit aan de mislukte innestelling liggen? Of de Clomid? Ik hoop dat iemand me raad kan geven. Misschien nog tips tegen de pijn?
Ja daar was ze juist bang voor maar ze zei dat het hcg dan hoger had moeten zijn en het dat dus niet was.
ja als de pijn te erg is toch even naar de eerste hulp hoor...kan er gevaarlijk zijn namelijk.. Maar dat voel je zelf wel aan neem ik aan....
Hoi, Ik zou even bellen met het ziekenhuis om te overleggen! Misschien was die HCG uitslag vandaag wel hoger?? Je kan altijd even overleggen als je onzeker erover bent. groetjes en succes
Ik ga morgenochtend bellen als het dan nog niet afgezwakt is. Ik moet zeggen dat ik het zelf erg moeilijk vind om dan te bepalen waar de grens is, wanneer de pijn niet meer "normaal" is. Bedankt voor de steun!
Jeetje wat een verhaal Gerbera. Ik ga zelf binnenkort beginnen met clomid. Volgens mij als er wel een bevruchting is geweest maar geen innesteling kan dit wel veel pijn veroorzaken. En Clomid zorgt natuurlijk ook voor een enorme goede eisprong...Super eisprong zeggen ze altijd. Maar gewoon morgen bellen hoor. Naar aanleiding van je verhaal heeft de gyn waarschijnlijk ook kunnen concluderen dat clomid bij je aanslaat. Alleen vroeg ik me af of je ook een foliekmeting krijg op de 12e dag. Wens je veel succes meid en hou ons op de hoogte hoop niet dat je hcg is gestegen en het toch iets anders is...