We gaan met klm en kunnen 10 kg buggy of wagen incheken. We twijfelen of we gewoon joolz buggy nemen in twee delen en dan incheken of in een keer inklaapbaar buggy (mama papas armadillo, geen paraplu). Beide willen we incheken. Ik zag dat er voor joolz trasport tas kan maar kopen geen optie. Huren zal dan 20 euro kosten plus borg. En we gaan vroeg vliegen dat betekent we moeten het ophalen om 6 uur ochtend bij mensen thuis. Zijn er andere opties voor joolz?? Gewoon in plastic tas? Verzekering dekt 500 euro bij beschadiging maar joolz is veel duurder. Andere buggy past niet in reistas dus moet zo. Hoe inpakken dan???
Ik heb vaker gezien dat mensen de wandelwagen zo inchecken zonder verder in te pakken. Alleen de kans dat die beschadigt is erg groot. Dat hadden vrienden van ons. Hun stokke zat flink onder de krassen. Een paraplu buggy is handiger, want die mag tot de gate mee en dan geef je hem af bij de slurf waarna hij in het ruim komt. Eenmaal op bestemming krijg je hem bij het uitstappen ter plekke terug. Dat scheelt ook een hoop lopen op schiphol, want als je bij gate D57 moet zijn word je niet blij, ook niet als je kind kan lopen Mocht je toch de wandelwagen mee willen nemen, misschien zou je hem in van die plastic folie kunnen laten verpakken wat ze ook doen op vliegvelden. Ik weet niet of dat kan?
Ik zou een zo'n simpel mogelijke buggy meenemen, hij komt er echt niet beter uit. En aan de leeftijd te zien hoeft ze niet perse de joolz maar kan ze overal in. Inchecken is niet handig, veel makkelijker is afgeven bij de gate. Alleen kregen wij hem nog niet terug bij uitstappen maar lag op een band naast de koffers.
Je kan een transporttas voor de Joolz toch ook een dag van te voren ophalen? Als je een buggy of kinderwagen gewoon los bij de incheckbalie afgeeft is het gewoon vragen om problemen.
Stonden er geen bruikbare tips in je voorgaande topic? http://www.zwangerschapspagina.nl/vakantie-vrije-tijd/523427-klm-amsterdam-moskou-jools-buggy-meenemen.html
Ik gaan geen buggy kopen voor reis ik heb namelijk handige buggy en ik ga niet andere kopen ik vind paraplubuggy een bagger sorry hoor. Ik heb verzekering die dekt krassen etc dus tot 500 euro maar wil kijken hoe beste inpakken. Ik denk dat ik dan bij buggy het gewoon zo weggeef in plastic tas gewoon en joolz dan als dan travelbag (helaas ophalen eerder gaat niet anders moeten we extra rijden)
De verzekering dekt 500 maar voor zoveel geld heb je toch nooit schade? Daarnaast zal dat op de dagwaarde berekend worden en dan is hij dus niet meer zoveel waard als waar je hem voor gekocht hebt..
Wij hebben een Babyzen Yoyo en die kon gelukkig mee in de handbagage. Bedenk gewoon dat je buggy/wandelwagen mee gaat in het bagagesysteem en er dus net zo meegegooit wordt als met de koffers. Het is maar wat je met je wagen wilt. Is het een gebruiksvoorwerp waar extra butsen en krassen niet uitmaken of wil je hem hierna ooit nog verkopen? Dat laatste maakt hem uiteraard een stuk minder waard. Onze koffers zien er ook elk jaar minder mooi uit
Ik heb gebeld en ze zeggen dat lable fragiel plakken en gaat goed. Mijn nichtje had ook keer gewokn plastic wasmand gekocht groof em dan in vuilnis zak verpakkte en kwam ook ongedeerd. Ik ga gewoon dikke plastic meenemen en erin verpakken.
Ik bedoelde meer dat hij nooit zo beschadigd is dat je hem niet meer kunt gebruiken (want dan pas krijg je het volledige bedrag terug. je zou ook nog noppenfolie kunnen proberen. Hier kun je gewoon een stuk van kopen.
Bij mijn verzekering polis staat dat ze dekken ook krassen etc maar ik ga hun ook nog eens bellen.. Ik ga kijken wat klm nog antwoord op dat we tot gate toch mogen meenemen want ingeklapt is maar 75x50x30