Woensdag vruchtwaterpunctie.... en partner afwezig ivm revalidatietraject

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hopmarjanneke, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend voor je. Ik hoop dat je spoedig een goede uitslag mag krijgen.
    Ik krijg eerdaags een vlokkentest i.v.m. de handicap van mijn eerste kindje. ik snap je zenuwen helemaal. hier zijn ze ook aanwezig.
    Misschien voor jou en je man een bemoedigend verhaal: Toen wij de eerste zwangerschap de nekplooimeting deden wilde mijn man het ook laten weg laten halen, als het kindje gehandicapt zal zijn. Hij dacht dat hij de zorg hiervoor niet aan zal kunnen. Ik wilde het dan wel graag houden. Zoals je begrijpt sprongen wij beiden een gat in de lucht toen deze combinatietest een mooie uitslag gaf. Pas nadat onze eerste is geboren bleek het een gehandicapt kindje te zijn. Mijn man is twee handen op een buik en echt de liefste en zorgzaamste vader die je je maar kunt wensen. Ondanks dat hij dacht dat hij het niet zou kunnen. Hij zou nu nooit meer zonder onze eerste willen leven. Zo'n mooie band hebben ze samen.
    Ik hoop voor jullie op een goede uitslag, maar misschien geeft mijn verhaal jouw man een andere gedachte.

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En? Is er al nieuws?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Helaas hebben we zeer slecht nieuws gekregen

Ons zoontje heeft trisomie 18 (Edwards syndroom), de nekplooi was 4,5 mm bij de meting en het neusbeentje was verkort. Dat laatste heb ik tijdens de meting nooit meegekregen eigenlijk. Maar dat was een van de zaken waardoor de gyneacoloog dus echt heeft "aangedrongen" op de punctie. Dit syndroom komt maar weinig voor, normaal gesproken eindigen dit soort zwangerschappen al in een eerder stadium, meestal al voor de 10 weken, met een miskraam. 1 op de 7 zwangerschappen met trisomie 18 loopt dus wel door, ik ben dus die uitzondering.
    Zwangerschap zou wel uitgedragen kunnen worden, maar dat is gewoon vragen om nog meer verdriet etc. Kindjes met dit syndroom zijn vaak zwaar geestelijk gehandicapt, problemen met ogen, gezicht is 'misvormd', zware bespiering (spasmen etc) en ze hebben ook vaak hartproblemen. Al heeft de gyneacoloog dat laatste bij ons mannetje nog niet gezien. Kindjes met Edwards syndroom overlijden meestal al tijdens het eerste levensjaar, er zijn uitzonderingen bekend van drie jaar oud.... maar dus heel erg gehandicapt.

We kiezen ervoor om de zwangerschap niet uit te dragen. Dit is gewoonweg geen haalbare kaart, ten eerste is het geen leven voor dit kindje, geen leven voor onze meisjes, traumatisch ook nog eens.

De bevalling zal in de loop van volgende week worden ingeleid. We hopen dat ons zoontje in de tussentijd zelf de "beslissing" heeft genomen en dat we afscheid kunnen gaan nemen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

jeetje marjanneke, de rillingen lopen over mn lijf

ik wil jullie ontzettend veel sterkte en kracht toewensen in deze ontzettend zware tijd. een hele dikke knuffel meid

5. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ow nee, wat vreselijk :(!! Dit is mijn grootste angst, a.s woensdag met de 20 weken echo.

Heel veel sterkte, ik weet echt niets te zeggen! Hopelijk gaat de bevalling zonder problemen, en kunnen jullie dit een plekje geven.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

woorden schieten tekort meid:( ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze zeer moeilijke tijd:x:x

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh Marjan, wat vreselijk.. zit met kippenvel en tranen in m'n ogen :( Vind het zo vreselijk voor jullie, een opeenstapeling van slecht nieuws de laatste tijd..... :( :( :(
    Er zijn gewoon geen woorden voor, digiknuffel is het enige wat ik je nu kan geven.... Heel veel sterkte

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhh meid wat vreselijk!
    De grootste nachtmerrie voor iedere ouder.
    Ik wens jullie heeel veel sterkte toe de komende tijd!

9. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jeetje wat een vreselijk nieuws. Het ergste wat je kunt horen na een vwp. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.

10. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

heel veel sterkte toegewenst.
    wat erg zeg

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat heftig! Sterkte met de komende tijd!

12. jut

jut Lid

21 mrt 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee :( wat verschrikkelijk.. wat krijgen jullie allemaal te verwerken zeg.. ongelofelijk veel kracht toegewenst.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Oh nee, ik was al heel erg bang voor slecht nieuws.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe
    XXX

:(

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte. :(

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh nee, wat erg voor jullie :( Heelveel sterkte...

16. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een vreselijke uitkomst. Heel veel sterkte!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Afschuwelijk! Heel veel sterkte!!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kippenvel en een brok in mijn keel... Heel veel kracht gewenst de komende tijd en daarna...

19. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat is niet het goede nieuws welke ik jullie zo hard had gegunt...Hoop dat alles naar wens gaat verlopen en ik wens jullie heel veel kracht voor de periode erna!

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    oh wat erg ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Deel Deze Pagina