Wat spannend voor je. Ik hoop dat je spoedig een goede uitslag mag krijgen. Ik krijg eerdaags een vlokkentest i.v.m. de handicap van mijn eerste kindje. ik snap je zenuwen helemaal. hier zijn ze ook aanwezig. Misschien voor jou en je man een bemoedigend verhaal: Toen wij de eerste zwangerschap de nekplooimeting deden wilde mijn man het ook laten weg laten halen, als het kindje gehandicapt zal zijn. Hij dacht dat hij de zorg hiervoor niet aan zal kunnen. Ik wilde het dan wel graag houden. Zoals je begrijpt sprongen wij beiden een gat in de lucht toen deze combinatietest een mooie uitslag gaf. Pas nadat onze eerste is geboren bleek het een gehandicapt kindje te zijn. Mijn man is twee handen op een buik en echt de liefste en zorgzaamste vader die je je maar kunt wensen. Ondanks dat hij dacht dat hij het niet zou kunnen. Hij zou nu nooit meer zonder onze eerste willen leven. Zo'n mooie band hebben ze samen. Ik hoop voor jullie op een goede uitslag, maar misschien geeft mijn verhaal jouw man een andere gedachte.
Helaas hebben we zeer slecht nieuws gekregen Ons zoontje heeft trisomie 18 (Edwards syndroom), de nekplooi was 4,5 mm bij de meting en het neusbeentje was verkort. Dat laatste heb ik tijdens de meting nooit meegekregen eigenlijk. Maar dat was een van de zaken waardoor de gyneacoloog dus echt heeft "aangedrongen" op de punctie. Dit syndroom komt maar weinig voor, normaal gesproken eindigen dit soort zwangerschappen al in een eerder stadium, meestal al voor de 10 weken, met een miskraam. 1 op de 7 zwangerschappen met trisomie 18 loopt dus wel door, ik ben dus die uitzondering. Zwangerschap zou wel uitgedragen kunnen worden, maar dat is gewoon vragen om nog meer verdriet etc. Kindjes met dit syndroom zijn vaak zwaar geestelijk gehandicapt, problemen met ogen, gezicht is 'misvormd', zware bespiering (spasmen etc) en ze hebben ook vaak hartproblemen. Al heeft de gyneacoloog dat laatste bij ons mannetje nog niet gezien. Kindjes met Edwards syndroom overlijden meestal al tijdens het eerste levensjaar, er zijn uitzonderingen bekend van drie jaar oud.... maar dus heel erg gehandicapt. We kiezen ervoor om de zwangerschap niet uit te dragen. Dit is gewoonweg geen haalbare kaart, ten eerste is het geen leven voor dit kindje, geen leven voor onze meisjes, traumatisch ook nog eens. De bevalling zal in de loop van volgende week worden ingeleid. We hopen dat ons zoontje in de tussentijd zelf de "beslissing" heeft genomen en dat we afscheid kunnen gaan nemen.
jeetje marjanneke, de rillingen lopen over mn lijf ik wil jullie ontzettend veel sterkte en kracht toewensen in deze ontzettend zware tijd. een hele dikke knuffel meid
Ow nee, wat vreselijk !! Dit is mijn grootste angst, a.s woensdag met de 20 weken echo. Heel veel sterkte, ik weet echt niets te zeggen! Hopelijk gaat de bevalling zonder problemen, en kunnen jullie dit een plekje geven.
woorden schieten tekort meid ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze zeer moeilijke tijd:x:x
Oh Marjan, wat vreselijk.. zit met kippenvel en tranen in m'n ogen Vind het zo vreselijk voor jullie, een opeenstapeling van slecht nieuws de laatste tijd..... Er zijn gewoon geen woorden voor, digiknuffel is het enige wat ik je nu kan geven.... Heel veel sterkte
Ohhh meid wat vreselijk! De grootste nachtmerrie voor iedere ouder. Ik wens jullie heeel veel sterkte toe de komende tijd!
Jeetje wat een vreselijk nieuws. Het ergste wat je kunt horen na een vwp. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.
Oh nee wat verschrikkelijk.. wat krijgen jullie allemaal te verwerken zeg.. ongelofelijk veel kracht toegewenst.
nou dat is niet het goede nieuws welke ik jullie zo hard had gegunt...Hoop dat alles naar wens gaat verlopen en ik wens jullie heel veel kracht voor de periode erna!