hallo meiden vanochtend onze eerste echo gehad er was alleen een vruchtzakje te zien de gyn zei het kan 2 kanten op of je bent nog geen 6 weken zwanger groete van het zakje was 5weken en 3 dagen of een miskraam over 2 weken terug komen voor een echo heeft iemand dit weleens gehad en hoe is het afgelopen je leest verschillende reacties op google toen ik thuis kwam kon ik alleen maar huilen als er iemand belde of langs kwam etzelfde verhaal nu gaat het iets beter maar dnk er constant aan hoop graag op reacties posi of negatief alles welkom
Wat een onzekerheid! Ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken en 2 dagen bij de HA toen was er alleen een vruchtzakje te zien (met dooier). Met 6 weken en 5 dagen een echo bij de verloskundige toen ook alleen een vruchtzakje (met dooier) (volgens mij noemen ze dat zo ) kon ook alle 2 de kanten op afgelopen woensdag weer een echo gehad bij de HA en toen zagen we een klein kindje met kloppend hartje! toen was ik precies 8 weken. Kan alle kanten op alleen is het wel zenuwslopend! Heel veel sterkte!
Hey meid! Even een vraagje: Hoelang denk je zelf zwanger te zijn dan? Ik heb het zelf ook mee gemaakt vorig jaar. Ik dacht dat ik 9 weken zwanger was en kreeg toen mijn eerste echo. Echter konden ze alleen een vruchtzakje zien. Ze dacht dat ik op dat moment tussen de 5 en de 6 weken zwanger was. Bij mij kon het ook alle kanten uit. Of ik was veel minder ver als dat ik zelf dacht, of het werd en miskraam. Ook kon ik net als jij alleen maar huilen en was ik bang dat het fout zou gaan. 4 weken later mocht ik weer terug komen. Verschrikkelijk lang duurde dat wachten. Met de 2e echo moest er dus een kindje te zien zijn. Ik was als de dood. Maar al snel bleek dat de kleine ukkepuk het reuze naar zijn zin had! Ik wastoen opeens geen 9 weken, maar 10 weken zwanger. Het kan dus echt alle kanten op gaan.
Oh wat een verhaal zeg..die onzekerheid bah.. Veel sterkte & hoop voor je dat er straks een mooi klein frummeltje te zien is!!
Toen ik 7 weken zwanger zou moeten zijn was er alleen een verdikt baarmoederslijm te zien. Ik moest rekenen op een mk. Een week later terug en er was een vruchtzak te zien. Weer een week later was er een vruchtje met een kloppend hartje te zien. Toen zou ik volgens de berekeningen 9 wkn zwanger moeten zijn maar ik ben toen terug gezet naar 6 weken. Raar maar waar... Heel veel sterkte met wachten, verschrikkelijk is dat! Zoals je al leest kan het alle kanten op gaan maar dat neemt jouw ongeruste gevoel waarschijnlikjk niet weg. Ik duim iig voor je...
bij mn eerste zwangerschap had i met 6+1 alleen een zwangerschapsring, 4 dagen later was er een vruchtje met hartje te zien Nu had ik met 5+4 een ring met dooierzakje en aankomende week heb ik een echo om te kijken of er hartactie is. Dus niet meteen paniek. Het kan nog alle kanten op
de ha gaat uit van de eerste dag van je laatste menstruatie en dat was 17 augustus zou nu 9 weken zijn maar daar gingen wij al niet vanuit maar van een week of 7 nu worden het 2 hele spannende en lange weken bedankt voor alle reacties het gaat nu al iets beter gelukkig niet zo veel huilbuien meer 'wel effe een dagje vrij genomen om lekker thuis met mijn zoontje te zijn nu vrijdag weer werken ochtendje dus effe lekker relaxen en proberen er niet aan te denken
ik heb precies hetzelfde gehad. kreeg een echo in het zh en daarop was niks te zien!! Week erna mocht ik terugkomen, ze zeiden ook het kan 2 kanten opgaan. Die ene week wachten was een hel. Maar de echo daarna was perfect, er klopte een hartje! De eerste echo bleek achteraf met ongeveer 5,5 weken gemaakt te zijn...
Vorig jaar eerste echo met 9 weken, was alleen vruchtzakje ter grootte van 5 weken 4 dagen, dat was dus niet goed. Missed abortion, curretage gehad. Deze zwangerschap eerste echo met 5 weken 3 dagen, zag je ook alleen een vruchtzakje op, maar dat klopte ook wel. De assistente zei kom maar langs want gezien je laatste menstruatie moet je nu een week of 7 zijn, en ik zei al dat kan niet want mijn cyclus was veel langer dan 28 dagen! Ik had gelijk.... Met 7 weken 4 dagen was er een kloppend hartje en zag je ook de dooier zitten, met 10 weken 3 dagen zag je nog wel de dooier, die was kort daarna weg, en alles was goed. Het hangt er een beetje vanaf hoe het met je cyclus zit, als die langer was dan de standaard waar ze mee rekenen (28 dagen) ben je dus ook minder lang zwanger. Als je weet hoe lang je cyclus ongeveer geweest moet zijn, of je hebt niet al te veel je best gedaan om een kindje te maken dan kun je wel inschatten of het wel of geen mogelijkheid is dat je nu 5 weken 3 dagen zwanger zou kunnen zijn of niet. En als je geen idee hebt van cyclus e.d. de laatste ronde...dan blijft het afwachten tot de volgende echo. Ik wens je veel succes daarbij, want het blijft een zenuwentoestand! Hopelijk is alles gewoon goed.
Jeetje meid! Ik wil je heel veel sterkte toewensen sinds het lezen van dit verhaal ben ik nog angstiger geworden voor mijn eerste echo! Ik hoop voor je dat toch alles goed komt!
Pff vervelend voor je zeg! Ik kreeg een echo met wat ik dacht 8 weken toen was ik pas 6+2 gelukkig zagen & hoorden we al wel een hartje maar dat was puur geluk! Het komt volgens mij heel vaak voor dat het minder ver is dan je denkt... Succes!
thnx voor de reacties ben wel onregelmatig ongesteld geweest januarie gestopt met pil toen ongi geworden toen 5 maanden niet en toen 2 keer waar 39 dagen tussen zat dus het zou wel kunnnen ben nu wat positiever veel gelezen en opgezocht op internet etc voel me echt zwanger hele dag misselijk geen trek in watrm eten van die lucht ga ik al bijna over me nek veel last van me rug dus we hopen er het beste van xxxx
Meis, Het kan twee kanten op gaan. Vanuit mijn eigen ervaring ook dit meegemaakt helaas geeindigd in een miskraam met 8 weken. Hoop voor jou dat je op de volgende echo wat mooi's ziet. In ieder geval weet ik wat in wat voor een hel je leeft nu... pfff Veel sterkte!
1e echo met nando was ik zo kort zwanger dat ze ook alleen een leeg vruchtzakje zagen en verder niks. vruchtzakje was ook erg klein. 3 wk heb ik in spanning gezeten voor ik de volgende echo kreeg en ja hoor toen was alles goed. een kloppend hartje en onze zoon was al bijna 1,5 cm groot. was toen ruim 8wk zwanger
Ik zit in precies dezelfde situatie nu. Vlgs mn berekening bijna 7 weken zwanger maar alleen 2 lege vruchtzakjes te zien. ook teen mij werd gezegd dat ik korter zwanger kon zijn dan ik dacht OF dat t mis zou zijn, Is er bij jou kans dat je minder ver bent? Hier denk ik dus echt dat dat niet kan gezien de ovulatietesten, zwangerschapstest met indicator en een posi test op dag 12 na eisprong. kan dus echt niet veel eerder zijn?!! Ik ben vreselijk verdrietig en ga al helemaal uit van het ergste. ik moet donderdag weer voor nwendige echo bij de gyn.
ja ik kan wel minder ver zwanger zijn heb geen ovutesten gebtruikt en ik snap dat je verdrietig bent ik heb de eerste dagen ook alleen maar gehuild nu gaat het wat beter zit wel in de ziektewet maar zal ook veel angst bij zitten denk ik nog een week en dan mogen wij voor de volgende echo ben zo bang dat het alsnog foute boel is succes van de week bij de volgende echo
ja hoor heb ik dit gehad met me oudste kind leeg vruchtzakje met 5 wk en 2 dg ik helemaal teleurgesteld omdat ziekenhuis zei is niks ga ik na 3 wk terug omdat ik zelf het gevoel had dat er iets niet klopte bleek tog duidelijk een hartje te zien!
Wat een vreemde reactie joh van het ziekenhuis? zeker zo vroeg dan is het logisch dat er ng niks te zien is! Ik ga nu morgen voor een inwendige echo. Dan MOET er iets te zien zijn... Ik schijt 10 kleuren en ben op van de zenuwen. Morgen rond deze tijd weet ik of het goed is of toch foute boel...
hallo meiden vandaag was het zover de 2 echo en we zijn helemaal happy alles is goed prachtig kloppend hartje nu 8 weken en 3 dagen wilde het jullie effe vertellen