Hallo dames, Op internet lees ik berichten (wel van vorig jaar) dat een 30 weken niet standaard is en enkel in medische gevallen. Maar is dit nog zo? Of is het inmiddels standaard geworden? Vanavond hebben wij de 30 weken echo, maar wij hebben geen medische indicatie. Groet, Sweetchocolate
Hmm, geen idee eigenlijk. Stiekem verwacht ik dat het inmiddels standaard is geworden. Ik ben momenteel 26 weken zwanger en heb net de afspraak gemaakt voor een 30 weken groeiecho in het ziekenhuis (ook geen medische indicatie)... Laat je eventjes weten hoe het is gegaan en hoe het in het werk gaat? Ben wel benieuwd eigenlijk...Succes!
Wat ik weet is alleen de termijn echo tussen 10 en 12 weken en de 20 weken echo wat vergoed wordt.... En al het andere onder medische verzoek... Maar is het op je eigen verzoek deze echo? Zo ja dan zou je je verzekering kunnen bellen. Is het op het verzoek van je gyn of vk dan is het toch medisch.
Dan is het medisch. Alleen waarvoor? Kan het eraan liggen dat ik rhesus negatief (of hoe heet dat) ben? Of omdat de kleine lange benen heeft, dat ze de groei in de gaten willen houden? Ik gok maar wat, want ik weet het niet. Ik heb hier geen ervaring mee. Is eerste zwangerschap dus alles is nieuw Ben in ieder geval blij met dit forum haha.
Wij krijgen hem niet, ik wist niet eens van het bestaan ervan eigenlijk. We krijgen wel bij 36 weken een liggingsecho.
geen idee of het nu standaard is of niet vorig jaar in ieder geval niet medische indicatie klinkt wel heftig maar het KAN ook iets onschuldigs zijn. ik heb hem bijvoorbeeld gehad om te kijken waar de placenta lag (placenta lokalisatie) omdat deze bij de 20 weken echo nog voor de bm-mond lag. Hebben ze je niets gezegd dan bij het maken van de afspraak?
Nee, ze heeft enkel gezegd dat ik de anti D injectie krijg en een echo. De kleine had wel lange benen bij 24+4weken dus misschien een groeiecho? Want met 30 weken heeft de kleine toch nog niet zijn vaste plaats ingenomen dus een liggingsecho heeft nu nog weinig zin neem ik aan. Zie het ook eigenlijk vanavond wel. Nog even geduld en wij mogen ons wonder weer bewonderen. En echt iets medisch? Suikergehalte is goed, bloeddruk is goed, ben tot nu toe weinig aangekomen, voel mij niet duizelig of het wordt niet zwart voor mijn ogen bij opstaan. En met de kleine was er ook niks bijzonders. Groeide volgens plan, vruchtwater was voldoende. Geen afwijkingen. Dus waar kan een mens zich druk om maken eigenlijk. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Tip! Doe geen pretecho met 30 weken. De kans dat je een mooie echo krijgt is klein, volgens Vk. Gelukkig krijgen wij deze vergoed. Het enigste wat wij konden zien is hartje kloppen, rug, ribben en nek. Meer niet. Foto's niet mee gekregen, konden deze niet maken omdat ze toch niet mooi werden. De kleine man lag verkeerd voor de foto's. Gelukkig, hij ligt met zijn hoofd naar beneden. Voeten en benen liggen 2 weken voor op de groei. Maar ja, vriend is lang, grote voeten. Zwager is 2 meter 5 schoenmaat 52. Ik ben vrij lang met schoenmaat 41. Dus viel te verwachten. Hartje mooi te horen. En ik ben mega lek geprikt. Haha. Alles voor de kleine.
Dus medisch als ik het zo lees. Dan is het niet standaard maar wordt het wel vergoed door de verzekering Ik denk dat ze gewoon de groei in de gaten willen houden. Anders vraag je dit even aan je vk of gyn.
Ben gister al geweest. Is inderdaad de groei. Gemiddeld kom ik uit op vandaag 31 weken zwangerschap. Hoofd en buik loopt op 29 weken en 4 dagen, benen en voeten ergens in de 32 weken. Nou kan dat inderdaad wel kloppen; Wij zijn beide vrij lang (mijn vriend helemaal) en hebben beide grote voeten. En hij weegt 1612 gram.