Woest ben ik!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Echt, ik kook ondertussen! Mijn zoon, net 2 maanden oud, hoest zich de longen uit zijn lijfje. Je hoort hem duidelijk rochelen en piepen. Tijdens zo'n hoestaanval (zeker wel een keer of 8 gehad vandaag) zie je hem met zijn armpjes spartelen, ogen wijdopen, snakkend naar adem, loopt rood aan, en blijft er haast in. De slierten slijm vliegen nog net niet in het rond en een soort van schuimende belletjes hangen aan zijn mondje. Daarnaast ademt ie heel zwaar, is duf, heeft verhoging en drinkt heel slecht. Reden genoeg voor mij om het niet langer af te wachten en de huisartsenpost bellen.
    Ik was nog niet uitgepraat of je krijgt van zo'n zogenaamd medisch opgeleide dame te horen dat dit vrij normaal is en ik het toch maar rustig af moet wachten. Wtf?!:$
    Sinds wanneer valt zoiets onder normaal?! Luisteren ze überhaupt naar je wanneer je ze belt of schepen ze tegenwoordig iedereen af met de zin 'wacht het maar af'?!
    Zoals mijn tante eergisteren te horen heeft gekregen dat ze het maar eventjes moest afwachten met als gevolg dat, ipv nu kerst met haar te vieren, we haar vrijdag mogen gaan begraven!!
    Ik ben niet iemand die ze om elk scheet dat dwars zit belt en ik snap dat ze er voor spoed zitten maar kom op zeg..wat een aanfluiting die zorg van tegenwoordig als ze nog niet eens spoed kunnen herkennen. Je mag wel elke maand bakken vol met geld naar ze brengen maar wanneer je ze nodig heb dan kunnen ze nog niet eens het fatsoen opbrengen om je redelijk te woord te staan! Walgelijk!

Zo, dat moest er ff uit zeg. Ik heb iig mijn afspraak te pakken en de naam van deze 'hartelijke dame'. Die ga ik dadelijk even 'fijne feestdagen wensen'.

2. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Ik snap je helemaal! Rs virus heerst onwijs, dus laat je niet afschepen! Hopelijk krijg je een 'puffertje' oid, zo zielig die kleintjes...

Succes en sterkte voor de kleine!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Terug bellen je kind is beneden de 3 maanden en moet gezien worden. Desnoods zeg je dat hij wegvalt. Serieus dat ze mensen weren omdat het druk is snap ik naar een zuigeling moet gewoon gezien worden!!

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ah nee, wat vervelend voor je. Houd op, scheid uit over de hap, ik weet niet wat ze hebben daar hoor. Continu hoor je, neem maar een paracetamolletje en wacht maar even af. Ik hoop voor je dat je kleintje snel opknapt en dat jij het van je af kunt zetten. Dikke knuffel.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Gecondoleerd met het verlies van je tante.
    Ik begrijp dat je wel mag komen? Gelukkig maar. Ik snap idd niet dat ze wilde dat je afwacht. Het rs-virus heerst en de ziekenhuizen liggen vol met zieke kinderen.
    Goed dus dat je doorgezet hebt. Hopelijk is het ook iets wat je had kunnen afwachten, maar beter voor iets kleins dan te laat. Beterschap.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wauw! Ik snap dat je woest bent! Hij is nog maar 2 maanden oud. Hier word je dan direct gezien, al is het maar om je gerust te stellen en om het zekere voor het onzekere.
    Niet laten afschepen hoor!

Ik heb geen idee hoe het werkt maar kan je ook naar de spoed in het ziekenhuis?

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oh je mag gaan lees ik nu. Gelukkig! Sterkte met je zoontje.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou dat is precies wat ik tegen haar zei. Zegt die muts ook nog dat ik me niet zo druk moet maken daarover en diagnoses beter aan de arts kan overlaten. Op de vraag of zij dan beter ook niet hetzelfde kon doen ipv door de telefoon via een soort van telepatische gave bepalen dat er niks aan de hand is ging ze liever niet op in.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook dit heb ik gezegd. Was vogens haar niet altijd nodig. Mafketel.

10. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Apart. Ik mag eigenlijk altijd langs komen bij de HAP. Heb dat 4x gehad net zoontje en 3x zat ik daar voor niks maar ik mocht toch komen. Zelf pasgeleden ook gebeld met gevaarlijke klachten (leken op hersenvliesontsteking) en ook toen was ik er zo. Het verbaasd me dus dat ze zeker zon klein babietje niet laten komen!!

Gelukkig mag je toch! Wat is de diagnose?

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Jemig zeg!
    Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat sommige mensen zo Door de telefoon heen kunnen zien of je kind ernstig ziek is of niet.
    Die mevrouw mag wel even een opfriscursus gaan doen en manieren leren..
    Zulke kleintjes moeten volgens mijn ha altijd gezien worden

12. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Geweldige reactie!! 😂

13. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hier gelukkig nog niet mee gemaakt dat ze moeilijk doen, ik snap dat echt niet. Zeker niet met zo'n klein prulletje, dan neem je toch geen risico's 😟. Hopelijk kun je snel terecht en knapt je kleintje snel op. Inderdaad goed dat je ze de waarheid zegt!

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb me idd niet laten afschepen. Ze had de verkeerde mama aan de lijn en dat heeft ze wel geweten:)

Ik kan me gewoon groen en geel ergeren aan de manier waarop je tegenwoordig zo makkelijk afgescheept wordt. Ik bel niet om te horen dat zo'n iemand DENKT dat er niks aan de hand is. Daar heb ik helemaal niks aan nl. Ik wil op zo'n momemt zekerheid en als ze me dat niet kan geven dan is het haar verantwoordelijkheid om het verdere denkwerk aan een arts over te laten en dus plan ze me maar mooi in.

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Heel veel beterschap met de kleine man. onze meid heeft met drie maanden oud op nieuw in het ziekenhuis doorgebracht vanwege het rs virus.

Goed dat je op je gevoel vertrouwd en je niet laat afschepen.

16. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Gelukkig mag je komen, het klinkt niet fijn zoals het gaat.
    En haar er zeker op aanspreken, op haar manieren.
    Natuurlijk moeten ze volgens een bepaald protocol beslissen of je wel of niet langs kan komen, maar ik denk dat dit toch wel belangrijk is om even door een arts te laten bekijken.

Gecondoleerd met het overlijden van je tante.

En sterkte met jullie zoontje.

17. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Kan me helemaal voorstellen dat je woest bent.! Echt ongelooflijk dat ze je zo probeert af te schepen. Heel veel beterschap voor je zoontje.!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Heel begrijpelijk. Hier doen ze ook altijd moeilijk en wordt er een compleet kruisverhoor gedaan.

Mijn buurvrouw (80) was al een paar dagen niet lekker en heel lelijk gevallen. Haar kleindochter stond hier aan de deur met de vraag of ik het nummer van HAP had. Vervolgens even mee gelopen om te kijken of ik iets kon doen voor de buren. Kleindochter heeft een half uur! met de HAP gebeld voordat er pas een dokter kwam.

Ik vond het knap dat ze zo rustig kon blijven.

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach arm ventje!

Laat je even weten hoe het afgelopen is?!

Sterkte!

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou schandalig toch zoveel laksheid?

Wij gaan er nu heen. Hopelijk is er idd niks aan de hand maar dan is ie iig even gezien.

Deel Deze Pagina