Sterkte! Wat belachelijk van die dame om zo te reageren. De assistentes bij onze huisarts zouden ook zoiets kunnen zeggen. Bij de huisartsenpost heb ik die ervaring dan weer niet gelukkig. Tot nu toe altijd langs mogen komen met kleine kinderen zonder aan te hoeven dringen
Ze hadden hem indd gelijk meteen een afspraak moeten geven. En ja er word soms verkeerd gehandeld. Maar vergeet niet dat er ook onwijs veel mensen bellen (of gewoon op eigen initiatief langsgaan), zonder dat het spoed is. En die mensen verpesten het voor de mensen die echt hulp nodig hebben. Ze moeten ergens een selectie maken van wie er langs kan/mag komen en wie niet. Vandaar ook al die vragen. En dan verschilt het natuurlijk per persoon wat het oordeel daarvan is. Ben benieuwd hoe het is gegaan op de hap en hopelijk knapt je kleintje snel op!
Tot nu toe krijg ik altijd een afspraak. Hbe 2 keer voor mezelf gebeld en iets van drie/vier keer voor de kinderen waarbij ik of een afspraak meteen krijg of ze laten een huisarts terugbellen zodat die met mij kan overleggen en de noodAak kan bepalen. Wat dat betreft ben ik heel tevreden met onze hap. Ook de huiisarts maakt altijd een afspraak al vind ik dat zelf soms onnodig omdat het bivoorbeeld een terugkerend kwaaltje is eens in het jaar ofzo waarvoor ik een zalf op recept moet krijgen. Maar dan willen ze toch weer dat we komen omdat het al een jaar geleden is. Hopelijk bij jullie niks aan de hand en ehbebn ze je kunnen geruststellen. Dat isntrouwens ook weleens letterlijk tegen mij gezegd: ik denk dat het niet ernstig is maar als het jou geruststelt mag je zeker langskomen.
Pff praat me niet van de hap. Met onze dochter noiit problemen gehad. Maar mijn man ging kruipend over de grond ging van de buikpijn werd 2 jaar geleden net de kerst afgescheept met van u zult wel te veel alcohol gedronken hebben (hij drinkt zelden en dan max 2 biertjes) 2 dagen later nog een x weg gestuurd en nadat onze ha er weer was en hem gelijk doorstuurde voor bboed prikken bleek hij een ontstoken galblaas te hebben tgv galstenen als ze gelijk hadden gereageerd had het niet ontstoken hoeven raken net als gevolg de eerste oud en nieuw van zijn dochter in het ziekenhuis. Maar hebben jullie goed nieuws gehad? Hoop dat jullie weer lekker thuis zijn met evt medicatie.
Goed zo meid, gewoon aan blijven houden!! En ik zou er zeker melding van maken. Toen mijn middelste dochter 6 weken was, ben ik serieus ook 3 keer in 2 dagen afgescheept! Als ik niet had doorgezet, had ze er niet meer geweest.
Jeetje zeg. Je zoontje is 2 maanden oud en rs virus heerst nu heel erg. Als hij dat heeft kan hij nog slechter worden. Laat je zeker niet afsxhepen. Mijn dochter werd 1 maand geleden opgenomen ivm rs virus. Zuurdtof had ze nodig en ze kreeg ook longontsteking bij. Heel ergwas het bij haar kon het niet aanzien. Beterschap!
Sjees wat erg. Ik zou ook zo reageren. Vooral omdat je kindje zo jong is! Als ik de ha bellen mag ik meteen komen met m'n baby. Echt schandalig. Op t moment dat die vrouw hoort dat je kindje onder de 3 maanden is had ze je meteen moeten laten komen! Ons nichtje heeft van de week 3 dagen in t ziekenhuis gelegen ivm rs. Ze is nu thuis maar zo slap als een theedoek. Tis heel zielig.
Wow schandalig zeg. Een baby onder de 3 maanden met koorts moet altijd gezien worden! En dan zo benauwd. Die vrouw zal wel balen dat ze met kerst moet werken ofzo :x Hoe gaat het nu?
Nou we zijn geweest en gelukkig geen enge dingen aan de hand. Hij blijkt last te hebben van een fikse verkoudheid waardoor hij het zo benauwd heeft en erg veel slijmophoping. We hadden een hele lieve arts en die was zeer verbaasd toen ik vertelde dat ik moeite heb moeten doen om een afspraak te krijgen. Ze snapte onze onzekerheid volkomen en is van mening dat hele jonge baby's idd gezien horen te worden om eea uit te sluiten. Ook zij gaf aan dat het rs virus ontzettend heerst, en er veel opnames zijn geweest daardoor. Daarnaast vind ze dat zaken zoals een longontsteking of kinkhoest uitgesloten horen te worden aangezien die levensgevaarlijk kunnen zijn voor de allerkleintjes dus ze was blij te horen dat ik voet bij stuk heb gehouden. Ze vond de manier waarop dit aan de telefoon afgehandeld is erg onprofessioneel en heeft onze toestemming gevraagd om dit aan te kaarten..nou graag! Ook gaf ze aan dat wanneer we het nog steeds niet vertrouwden we gewoon opnieuw moesten bellen en ons niet bezwaard zouden hoeven voelen. Fijn! Ons ventje heeft er nog steeds ontzettend last van en het is een pittige nacht geweest maar ben iig blij dat eea nu uitgesloten is. Bedankt voor de beterschapswensen
Gelukkig valt het mee. Zou het wel in de gaten blijven houden. Gesprekken bij de Hap worden allemaal opgenomen. Heb er zelf een aantal jaren gewerkt dus weet er alles van. Beterschap!
Belachelijk hoe je aan de telefoon behandeld ben. Hier is het sowieso nooit een probleem en krijg je altijd een afspraak, zeker bij kleine kinderen. Goed dat je het ook nog hebt aangekaart bij de arts. En beterschap met je zoontje!
Sneu, beterschap! We hebben ook wel eens gebeld, ook wel eens alleen om te overleggen, maar we moesten altijd meteen langskomen.
Wow, wat bizar! Toen mijn jongste met 2mnd verhoging had, werd direct gezegd dat we langs moesten komen. Dat was gewoon een indicatie voor onderzoek door een arts. Met zo'n fikse hoest erbij dus helemaal lijkt me! Beterschap!
Jeetje lekker zeg!! Heb gelukkig zelf dit probleem nooit aan de hand gehad, hier zijn ze hartstikke vriendelijk bij de hap. Overigens zou ik er wel een klacht over indienen, arts kan wel zeggen dit te bespreken maar dat weet je niet en bij geen klacht indienen zal er weinig veranderen! Fijn dat je kleintje geen enge dingen onder de leden heeft, hopelijk snel weer erbovenop!