Hier wil ik toch even op reageren. Ik mocht uiteindelijk idd komen maar dit was pas nadat ik volledig uit mijn plaat ben gegaan. Met veel moeite, gezucht en gekreun zei ze uiteindelijk 'nou dan maken we wel een afspraak'. Behalve dat ik het werkelijk een schandalige houding vind ben ik van mening dat ze wel heel laks omgegaan is met de informatie die ik haar heb gegeven over mijn 2 MAANDEN oude zoontje! Een beetje een goed opgeleide assistent behoort te weten dat dit een hele kwetsbare leeftijd is aangezien ze rond die periode net hun eerste vaccinaties pas krijgen en dus hartstikke vatbaar zijn voor allerlei dingen. Je scheept ze dus niet af omdat het 'al zo ontzettend druk is vanavond dus kijk het maar aan want dit is vrij normaal'. Dan zit je gewoon NIET op je plek daar, klaar. Voor wat betredt de arts; hoezo zou ik daar een klacht over moeten indienen? Die heeft helemaal geen verkeerd diagnose gegeven. Zij heeft prima gezien dat zijn luchtwegen vol met slijm zitten en gaf aan dat het vermoedelijk geen rs virus is maar wel een flinke verkoudheids(virus) en het dus uitzieken was. Dat het vanaf toen slechter met hem is gegaan kon zij natuurlijk niet voorspellen. Ik snap best dat het heel vervelend is om voor alles en nog wat uitgemaakt te worden voor iemand met zo'n functie en tuurlijk zijn er een hoop mensen die er misbruik van maken en is een inschatting maken van de ernst van een situatie soms lastig maar op het moment dat iemand zich veel meer zorgen maakt over een drukke wachtkamer ipv mijn benauwde, blauw gekleurde 2 maanden oude zoontje dan heb je duidelijk niet naar mij zitten luisteren en ben ik dus ook niet heel erg aardig meer. Jammer dan. Maar goed, zoals ik aangaf weet ik nog niet of ik een klacht ga indienen. Of ze nou wel of niet contact met me gaan opnemen ik denk niet dat ze veel met mijn klacht zullen doen.
O' maar daar ben ik het helemaal over eens. Ik weet ook dat er assistentes zijn die niet helemaal correct functioneren. Maar er wordt nu steeds zo gehamerd op klachten indienen dit en dat. Die assistente zal ondertussen echt wel iets terug hebben gehoord van de dienstdoende arts en nu maar hopen dat ze er lering uit zal trekken.
De assistente heeft inderdaad niet correct gehandeld. Ik zeg ook nergens dat ze dat wel heeft gedaan. Mogelijk heeft ze dit allang terug gehoord van de arts die je zoontje heeft behandeld en maar hopen dat ze er lering uit zal trekken. De kwaliteitseisen om op een HAP te werken zijn vrij hoog dus ben er werkelijk over verbaasd dat ze zo moeilijk doen over een 2 maanden oude zuigeling. Ik heb ook weleens strubbeling gehad met de ass van de HAP maar het was gelukkig niet nodig om uit mijn stekker te gaan maar ik praat ze omver met mijn eigen medische kennis. Mijn dochter van toen 10 maanden zat onder de petechien en vonden het ook niet nodig dat er naar gekeken werd omdat ze verder in goede doen was. Bij de arts moest ik direct door naar het ziekenhuis om een stollingsafwijking uit te sluiten. Ik kreeg de verwijz mee en daarin stond letterlijk een zeer bezorgde moeder die wil langskomen (rapportage van de ass). Ik zal nooit het verbaasde gezicht van die ass vergeten toen ze de verwijz van de arts zag en aan mij overhandigde. Er was gelukkig niets met onze dochter aan de hand. Was enkel een extreme reactie op een virale kinderziekte maar had ook iets anders aan de hand kunnen zijn. Veel beterschap voor je zoontje.
Bij ons wel degelijk. Klacht ingediend over hoe er omgegaan was met een spoedsituatie met onze jongste. Dat is uiteindelijk -samen met nog een paar dergelijke casussen- aanleiding geweest om het geschil dat HAP en SEH van het ziekenhuis hadden over het bij de SEH inkomen van de HAP eindelijk af te kunnen handelen en HAP is toen eindelijk bij SEH ingekomen. Voor onze jongste was het destijds eigenlijk noodzakelijk geweest dat ze direct vanuit de HAP naar de SEH had gekund en we hebben destijds echt onnodig -en in haar geval levensgevaarlijk- risico gelopen. Maar dat is toen dus wel opgepakt, al voordat we een klacht indienden. Toen wij uiteindelijk de tijd en energie hadden om dat te doen, konden ze ons al vertellen wat er was opgepakt en gedaan. Ik zou dus even afwachten tot ze contact met je opnemen.
Een klacht indienen kan zeker nuttig zijn. Dit komt ergens 'zwart op wit' en ook in het dossier van de assistente. Dit soort situaties is nog wel eens aanleiding op eea weer te besproken intern en waar nodig nieuwe/ andere of duidelijkere afspraken te maken. Nu even wachten wat ze intern al oppakken, maar mocht je niets meer horen, dan zou ik het wel aankaarten. Je baby is hoe dan ook te jong om afgewimpeld te worden. Die hoort gewoon gezien te worden door een arts, zeker op basis van jou verhaal en de wetenschap dat de ic's vol liggen met kindjes met het rs virus. Maar focus je maar eerst op je kindje, dat is nu vele malen belangrijker. Veel beterschap! Zo sneu voor zo'n kleintje.....