Hoi! Begin januari wordt ons zoontje 1 en ik weet echt niet wat we voor hem moeten kopen als cadeautje. Laat staan wat we moeten vragen aan familie. Gisterenavond hebben verschillende familieleden gevraagd er alvast even over na te denken wat we graag voor hem willen hebben.. maar ik kan tot nu toe nog niet echt iets bedenken. Speelgoed heeft hij al best wel veel, dus dat vind ik eigenlijk niet zo'n goede optie. Tenzij er iets is wat echt niet mag ontbreken op deze leeftijd bijvoorbeeld (tips?) Van de ene oma krijgt hij een Bobby car en kleertjes en van de andere oma heeft hij een cakesmash fotoshoot gekregen en krijgt hij ook nog kleertjes van. Wij als ouders willen hem natuurlijk ook iets moois/leuks geven maar ik heb echt even geen inspiratie Wat gaven/vroegen jullie voor de eerste verjaardag van jullie kindjes?
Mijn dochter krijgt volgend jaar van ons het Ikea keukentje met inhoud (op Marktplaats gekocht, zgan, met heel veel spulletjes erbij). Ze is er dan misschien nog iets te klein voor, maar ik koop liever iets waar ze 'later' ook iets aan heeft. Ik vraag aan de familie vooral praktische dingen (kleding, cadeaubonnen, zwempakje ed), omdat we echt alles al hebben... Mijn zoon kreeg voor zijn eerste verjaardag oa een speelgoedopbergkast en grote bak Little People (ook van Mp, zgan). Hebben jullie al een zandbak?
Hier krijgt hij een loopfiets, een zelfgemaakt hobbelpaard, een stoeltje en de toettoet autoambulance. Van ons, ouders, schoonouders en zwagers. Verder vragen we toettoet en Duplo. En houten puzzeltjes.
Wij wel veel speelgoed. Kan mij bijna niet voorstellen dat een kindje van 1 al zoveel heeft dan? Hier vroegen we ook dingen voor over een half jaar bv omdat ze beiden rond de feestdagen zitten. Zoontje kreeg o.a. - transporter van little tikes - houten garage - verschillende dingen van playmobil 123 - kleine autootjes
De regenboog van Grimms is erg leuk. Verder leesboekjes, puzzels en stapeltoren/blokken hier favoriet.
Houten puzzels Dikke kleurpotloden Regen laarsjes Dekbedovertrek (evt voor een groter bedje) Tafel en stoeltje bijvoorbeeld van ikea Kinder Trolley Rietjesbeker
Met 1 zijn wij gestart met onze toet toet verzameling. De banen zijn nog wat lastig in de sloopfase. Maar vooral de ambulance met wat autootjes was een hit. Ook een neplaptop was leuk. Maar dan moet hij wel goed open blijven staan.
Ons meisje wordt de 14e 1. Ze krijgt van ons een wobbel, van m'n ouders een pop en van schoonouders crayon rocks ( soort krijtjes op soja basis). Verder vragen we boeken, autootjes ( is ze gek van ), en houten speelgoed.
Oewww ik wil ook een wobbel. Maar m'n man vindt het veel te veel geld voor een kromme plank. Crayon rocks heb ik ook liggen als cadeau. Maar daar heeft zoon toch nog niet genoeg geduld voor, dus blijft nog even in de kast. Regenboog van grimms heeft hij met sint gekregen, die wilde ik heeel graag. Dus mama elke dag aan het bouwen en hij gooit ze om.
wij hebben toen een activiteitentafel gegeven en daar speelt ze nu nog mee. Verder voorleesboekjes, duplo, een bal en buitenspeelgoed
Wij hebben een ballenbak gegeven. Echt een hit!!! Al is hij nu bijna twë en standaard worden alle ballen er in deze fase uitgegooid....
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens even eea googlen zoals een wobbel, nog nooit van gehoord haha! Een hobbelpaar of hobbeldier, is dat al leuk voor nu? Of wordt dat pas leuk rond een jaar of 2? En wat is (er zo leuk aan) een grimms regenboog?
puzzeltjes zoefzoef dieren springdier (skippybal maar dan in diervorm) duplo loopfiets Tent met ballenbakballen is hier een hit.
hier gekregen: regenlaarsjes regenboogvriendjes van grimms (wordt veel mee gespeeld) hema-pannensetje voor bij keukentje (ook een hit, vooral de pan met pollepel) wobbel krijtjes geschikt vanaf 12mnd een zelfgebreid mutsje <3 met alles wordt eigenlijk wel gespeeld, regenlaarsjes zijn nog wat te groot maar komen altijd van pas.