WOEST op alles en iedereen

Discussie in 'De lounge' gestart door Masa, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrova

petrova Actief lid

Ik lees best wel wat onbewust seksisme in sommige reacties...

Als het andersom was (m/v) zou er volgens mij geen haan naar kraaien. 'Z'n uren laten maken' gaat niet echt op als hij een contract heeft voor 32 uur, het is gewoon niet de bedoeling dat hij dan 40 uur wordt ingeroosterd...

Die schoonzus vind ik echt een idioot. Sorry hoor, je hebt gewoon rekening te houden met andermans planning!

Heb je er overigens al eens over gedacht om je fotografie-prijzen omhoog te gooien? Dan heb je waarschijnlijk minder klanten en bent dus minder druk, maar verdient wel meer per keer :)

2. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Zo wat een reacties zeg!! Whaha

Ik moest gewoon echt ff mijn verhaal kwijt. en ja ik ben zeker toe aan vakantie, overspannen? Nee hoor zeer zeker niet want overdag ben ik nog lekker aan het dansen met de kindjes en doe ik leuke dingen en ik doe alles wat ik doe met zo ontzettend veel plezier. Mijn buurvrouw is overspannen en als ik zie hoe donker haar wereld is dan lijkt die van mij er totaal niet op.

En dat van mijn schoonzus zat mij allang niet dwars meer maar het zat me meer dwars dat mijn schoonmoeder er zo op zit te fitten en er zo'n druk op legt want dat heeft effect op mijn man en uiteindelijk dus op ons beide. Daarom was ik ook akkoord om het maar weer uit te praten met schoonzus zodat we weer verder konden. Toen kwam die steek onder water. Toen was ik wel woest. Daarvoor niet, sorry hoor maar ik heb niets minder. Ik mocht haar toch al niet en zij mij ook niet. Ze heeft geen kinderen dus ik hoef geen neefjes of nichtjes te missen dus ik mis er helemaal niets aan. Maakte me nergens meer druk om tot die foto kwam dat was gewoon echt laag.

En ja je leest heel veel ik. dat kwam omdat IK er klaar mee was en ik wilde kwijt waar IK me aan erger. dus dat gooi ik eruit. mag ook wel een keer hoor!

En over de aantal uren e.d. ik doe wat ik leuk vind en heb zo ontzettend veel lol in mijn werk. Mijn man daarintegen doet niet wat hij leuk vind maar hij is een gewoonte diertje. Heeft vastigheid en daar klamt hij zich aan vast en daar voelt hij zich prettig mee. Zijn motto is "werk moet" en doen wat je leuk vind kent hij niet. Daarintegen is er ook niets anders wat hij leuk vind dus dan houd het al snel op. Vanaf het begin was het bij ons al duidelijk dat ik carrière zou maken en hoe meer ik zou verdienen, hoe minder hij zou werken. dus toen dit ter spraken kwam vroeg hij waar ik het meeste mee vast liep en hoe we dat op konden lossen en toen hebben we besloten dat hij 2 dagen doordeweeks vrij is. Hij kan thuis de dingen doen die mij niet lukken en ik kan blijven doen wat ik leuk vind. Hij was blij dat hij minder hoeft te werken en ik vind het leuk dat ik kan blijven werken want ik heb daar ontzettend veel plezier in.

En of ik nu 3 kindjes of 6 heb, dat maakt echt totaal geen verschil uit hier hoor, als het geen oppaskindjes zijn komen de buurtkindjes wel spelen het is hier altijd een grote gezellige bende.

Hij heeft het gesprek gehad en is de komende 2 weken 32 uur ingeroosterd dat rooster heeft hij ook uitgeprint en mee gekregen zodat daar niet zonder overleg verandering in kan komen en de komende 2 weken is hem beloofd dat hij niet in hoeft te vallen. Dat geeft me een hele opluchting.

Oh en er was iemand die het raar vind dat ik zijn baas een hond noem? Ik niet hoor. Deze man belt mijn man 3 keer in de week "kun je invallen we komen echt te kort" zo ook de zondag of hij maandag kan werken want ze kwamen mensen te kort en hij kon niemand meer vinden. Hij gaf aan dat dit moeilijk ging want hij wilde heel graag zijn zoontje van PSZ afhalen. Zijn baas gaf aan dat hij echt heel hoog zat. Nou vooruit hij gaat werken. Neemt zijn baas zelf lekker de ochtend vrij...!! Nou ja dat vind ik een hond ja.

En de PSZ is 1 ochtend in de week (waar we er nu 2 van gaan maken) en dat was voor ons bedoeld om ons zoontje voor te bereiden op school. Hij is nooit ergens anders dan bij mamma dus ik vind iets als de PSZ heel erg goed voor zijn ontwikkeling. Nu hij het zelf ook helemaal geweldig vind en er met plezier naar toe gaat word dit na zijn 3e verjaardag 2 ochtenden in de week. Hij moet leren dat hij gebracht word en opgehaald word. Hij leert spelen met andere kindjes bij mij, ik houd zijn ontwikkeling prima bij en hij ontwikkeld zich ook verder goed maar hij moet ook leren dat er nog iets meer is dan mamma, niets mis mee!

enneeehhh... ik ben alweer kalm hoor en mijn wereld is weer sunny as always! Ik ben zo'n gevalletje ik-spaar-alles-op-en-knal-dan-na-kinderbedtijd.... Dan komt alles (en dan ook echt ALLES) eruit en ben ik het weer kwijt. Niet altijd goed maargoed dat ben ik. En mijn man weet dat en nee hoor, heb geen medelijden met hem, we hebben het erg leuk met zn 2tjes en staan als enige ouders nog steeds knuffelend op het schoolplein om de oudste op te halen.

3. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    oh en bedankt voor de lieve reacties natuurlijk!!!

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Nou fijn om jouw toelichting nog even te lezen TS. Dat maakt het allemaal wel een beetje helderder.

Wat ik wel toch echt nog aan je wil meegeven is dat jouw man eigenlijk moet proberen om niet zo over zich heen te laten lopen. Zijn baas zoekt steeds maar weer de grenzen op, gooit er nog een likje ik-ben-zo-zielig-dus-kom-werken overheen en jouw man trapt daar in. Voor zijn eigen bestwil (en dat van jullie gezin) zou ik hem adviseren altijd voet bij stuk te houden. Net zoals bij kinderen: nee is nee.

5. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Dat klopt wat jij zegt, hij kan heel moeilijk nee zeggen en sinds hij op een nieuwe locatie zit word er finaal over hem heen gelopen. En daar hebben we het al een hele tijd over en nu barste de bom en hij is, na eigen zeggen, wel heel duidelijk geweest nu dus daar ga ik dan maar even vanuit in de hoop dat ze hem nu even met rust laten want het is voor hem ook een nare situatie als je moeilijk nee kan zeggen.

6. petrova

petrova Actief lid

Ja daar ben ik het wel mee eens. Het is niet het probleem van je man - uiteraard als hij kan en wil werken moet hij dat doen, maar als hij thuis nodig is of wat dan ook, tja, pech gehad baas. Heb ook wel zo'n baan gehad en soms was er inderdaad wel nood omdat er te weinig man waren... maar ik kwam echt niet invallen tenzij ik dat zelf ook wou!

(Edit: ik typte dit voordat ik je reactie zag, Masa.)

7. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    oh enneeuhh ik ben helemaal niet leuk met pilletjes hoor! Geen enkel pilletje. Of ik word heel sloom en dan ben ik veel te saai voor die 4 bengels hier (en 2 babies) of ik word hyper wat me niet goed lijkt aangezien ik dat al voldoende ben :D

Nee geen pilletje voor mij...

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Jij wil "dat mens" niet meer zien omdat ze een foto van haarzelf met jouw zoontje op facebook plaatst?!?
    Vind je dat zelf ook niet overdreven?

9. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    wauw...die reacties van dames die Ts d'r verhaal lopen af te kraken, dat ze depri zou zijn, te overdreven etc.
    WTF, kom op alsof jullie nooit even een Low point hebben...alsof het leven altijd over rozen gaat?!
    Soms moet je gewoon even je fustratie kwijt en Ts heeft heel wat opgetypt...nou good for you Masa...je kan het maar beter zo kwijt zijn als anders .. niks mis mee hoor:)

Vindt z'n weg wel weer allemaal... ben het overigens wel eens met het feit dat je man wat meer backbone moet hebben tegenover zn baas en jou wel wat meer mag steunen wat betreft er zijn op afgesproken momenten ;) sterkte!!!

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden als iemand die geen contact meer met ons wil een foto van zichzelf en onze kinderen op FB plaatst.

11. petrova

petrova Actief lid

Nouja, als ik het goed begrijp hebben ze geen contact de laatste tijd, en in die context vind ik het ook nogal raar om die foto te plaatsen, ook nog eens openbaar terwijl normaal alles afgeschermd is. Ik weet niet of ze mooi weer wil spelen, aandacht van TS wil trekken of de foto gewoon wil gebruiken om aan te geven dat ze zo van kinderen houdt of zo, maar het zou mij ook wel steken in die situatie.

12. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ah joh die heeft blijkbaar niet alles gelezen ...:cool:

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik begrijp je frustratie helemaal hoor! Soms lijkt het wel eens of alles tegenzit. Even lekker spuien kan dan ook erg opluchten. Dus hou je vooral niet in! Als ik het zo lees vind ik je schoonzus ook een inlevingsloos loeder en de baas van je man een hork:D.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier wil ik even op reageren..ik vang ook kinderen thuis op en mijn zoontje gaat straks ook naar de psz omdat het goed voor hem is ergens anders dan thuis te zijn 24/7 bij mama

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ts, die schoonzus kon wat mij betreft te pletter vallen.

verder zou ik nog eens met man en hij met zn baas om de tafel gaan of het echt realistisch is dat hij daar 32 uur gaat werken. Vind jullie idee prima maar ze moeten daar in de praktijk ook wel meewerken. En anders even een andere oplossing zoeken.

daarbij snap ik de reacties ook niet dat ts maar minder moet werken of doen...waarom altijd de vrouw?

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een rare reactie's in dit topic!

Iemand die gewoon...ja gewoon....ff klaar is met alles, wordt bestempeld als overspannen en depressief:(

Waarom overdrijft iemand als jij je niet het zelfde zou voelen of niet het zelfde zou doen/reageren:(

Ts goed dat je je weer wat beter voelt nu je het er even uit gegooid hebt!
    Is het niet een idee om je opvang werk iets (een dag ofzo) te verminderen zodat je die tijd weer voor de shoot's kunt gebruiken. Erg leuke "hobby" trouwens, zou dat ook wel willen doen!

De baas van je man is echt gewend dat je man gewoon alles doet wat hij qua rooster en inval werk voorgeschoteld krijgt. Je man moet dus heel duidelijk gaan maken dat dit verleden tijd is.
    Ik snap dat het erg zuur is als je afspraken hebt gemaakt, die goedgekeurd zijn en ze vervolgens totaal niet in 8 genomen worden;)

Wat je schoonzus betreft, ik had me er niet zo druk over gemaakt(gebaseerd op je verhaal hier) maar jij duidelijk wel. Goed dat je je grens aan hebt gegeven, alleen had ik dat persoonlijk tegen haar gedaan en niet alleen je sm wat laten zeggen. Wat naar voor haar dat ze zo tussen jullie in staat.

17. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Sorry dat ik het zeg, maar ik ga het niet eens lezen..
    Ben na 3 regels afgehaakt.
    Het zal vast iets zijn waar je met zijn tweeen voor nodig bent om het op te lossen.

18. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Voor iedereen die niet snapt dat mijn zoontje naar de PSZ gaat, dat mag. Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes. Ik vind dit belangrijk in de ontwikkeling omdat ik zie dat kinderen die geen PSZ of KDV achtergrond hebben zich wat moeizamer door de schooltijd heen maken in het begin, ze hebben vaak opstartproblemen omdat ze alles nog helemaal tot zich moeten nemen en niets gewend zijn, Ook sommige dingen die logisch zijn begrijpen ze niet omdat die niet mee genomen zijn in de ontwikkeling. Ik kan de pedagogische spelletjes die ze daar doen soms thuis niet doen terwijl die heel goed voor de ontwikkeling zijn. Ik vind het dus een hele goede keuze en voor mijn man was dit een hele logische keuze die dacht zelfs dat het verplicht was.

Anyways thanks voor de reacties, mijn schoonzus heeft net een groepsapp geopend met daarin mijn schoonmoeder mijn man en mij en daarin alleen geschreven "hoi Masa, Ik hoorde via via dat je niet blij was met de foto van *naam zoon* en mij op facebook, wat is jou probleem?!"

We hebben ons beide zonder iets te antwoorden afgemeld voor de groepsapp... ze is echt belachelijk bezig in mijn ogen.

Die foto was in mijn ogen echt gedoeld om mij uit de tent te lokken gebaseerd op het feit dat;
    1. Speciaal alleen die foto openbaar gedeeld werd terwijl de rest van haar statussen afgeschermd werden.
    2. Ze er een hartje boven zette (iets wat ze normaal nooit doet

En stel dat punt 1 en 2 beide gedaan zijn omdat ze wilde aangeven dat ze de kinderen ontzettend miste hebben we punt 3 van mijn lijstje.

Ze WIST dat wij beide enorme problemen hadden en woest waren door die actie en ze heeft haar foto er gewoon op laten staan, openbaar en wel.

Dus als ze het echt niet in de gaten had en merkte dat dit de situatie niet goed deed had ze hem eraf gehaald.

Maargoed dat zijn onze gedachtes en zo is iedereen anders, ik mag dr toch al niet dus alles wat ze doet vind ik debiel.

19. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Dan had je idd meer moeten lezen dan de 3 eerste regels ;) Dan had je gezien dat het toch wat meer personen betreft.

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wat ik eigenlijk wil zeggen, ieder huisje heeft zijn kruisje.
    Jij, ik, die hippe moeder op het schoolplein, de vakkenvuller bij de Albert Heijn, die oude mevrouw achter haar rollator..

Soms moet je incasseren om tot iets goeds te komen.
    En soms relativeren om los te laten.

Deel Deze Pagina