Rare dingen zien voor je in slaap valt

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Gisteren was het weer zover...ik schrok wakker en zag een dikke spin over de muur lopen, ik gilde en vloog uit bed, lamp aan, maar ik had het me weer verbeeld...er was niets.
    Heb het vaker gehad met spinnen en een keer zag ik de hele muur vol insecten brrrr. Het gebeurt altijd net voor ik echt in een diepe slaap val....heb er over gezocht iets met narcolepsie, sommigen zien insecten, sommigen gedaantes, sommigen kunnen zich niet meer bewegen...ben in elk geval niet de enige. Herkent iemand mijn verhaal en kun je er iets tegen doen?

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Toen ik kind was zag ik ook vaak een gigantisch spin over de muur en mijn bed lopen, is nu gelukkig over

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik heb wel vaker net alsof ik val, op 't moment dat ik neerkom schrik ik wakker heel vaag..

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja kimi dat heb ik ook....sommigen zeggen dat je dan even uit je lichaam treed, weet niet of ik dat geloof...maar das een vaag gevoel he!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nou dat laatste dat je schrikt is gewoon dat je tussen slapen en waken in zit. Als je slaapt dan verlamt je lichaam zegmaar, anders zou je altijd wakker schrikken als je droomt of gaan bewegen.
    Dus dat komt gewoon dat je al droomt en je lichaam nog niet volledig verlamt/ontspannen is.

Niets geen gekke dingen van adem tekort of uit je lichaam treden. ;)

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ja heel vaag idd! ik droom sowieso heel erg intens, kan alles bijna na vertellen, zijn de raarste dingen haha

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik vind dromen sowieso raar eigelijk, wat er allemaal in dromen gebeurd, ik zoek 't ook altijd op wat 't betekend..

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    heeel herkenbaar, inmiddels alweer even geleden, maar gek is t wel.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb zelf last van slaapverlamming maar dan kan ik echt niet bewegen dus ook niet uit bed springen.. Ook zie ik geen spinnen maar voelt het alsof ik in het matras gezogen wordt of uit bed getrokken word.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heb ik 1x gehad een tijdje geleden... leek echt ZO echt!
    Was doodeng!

Dat 'vallen in een gat' heb ik wel heel vaak... blijf ervan schrikken maar weet inmiddels dat dat verder niks is, maar al die spinnen... pfoe!

11. knap

knap Niet meer actief

Heb dat ook wel eens net zo als je in eens droomt dat je uit je bed valt. Dan zit je net in de fase van je diep slaap en het bewust zijn verliezen.( niet letterlijk maar je hersenen gaan in slaap stand en soms kan je dan nog net wakker schrikken)

12. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb dat ook al heel vaak gehad.. bijna altijd spinnen of andere insecten, maar ook weleens andere dingen / dieren waar ik op dat moment toevallig overdag veel mee bezig ben geweest.

13. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Dat vallen idee heb ik ook me hart zit dan altijd in me keel:eek:

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Vroeger kon ik dat hebben nu helemaal niet meer eigenlijk. Gelukkig! Weet nog dat ik altijd zo kon schrikken bbrrr

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dit heb ik ook wel eens vaker. Best eng.

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dat vallen herken ik ook wel, heb het niet iedere dag hoor. Het enge dingen zien herken ik ( gelukkig ) niet...

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dat vallen heb ik ook met enige regelmaat, vaker echter (bijna elke nacht) dat ik heel druk en raar droom en blij ben als de nacht voorbij is. Ik word ook heel vaak verward wakker. Blijkbaar riep ik vorige week opeens heel hard "mama!" Ik weet vaak niet meer wie of waar ik ben. Vannacht werd ik wakker, zei ik iets en mijn vriend vroeg "wat is er?" en ik antwoordde "niets, laat maar, ben gewoon weer in de war :D" Het is wel heel naar...

18. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Ook met spinnen! Zit ik helemaal raar te doen omdat ik zo ver mogelijk van de "spin' weg wil zijn.. ben daarom zelfs wel eens van bed af gevallen. Heb het trouwens alleen met spinnen. Heb me ook wel eens afgevraagd hoe het kan. Blijft iets vreemds

19. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb er ook last van. Ook met spinnen. Maar ook als ik ineens wakker schrik uit een diepe slaap. Ze kunnen dan overal zitten. Muur, plafond, op mijn dekbed. Schrik me steeds kapot.

20. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36

Dit is toevallig! Ik heb precies t zelfde!! Volgens mijn vriend ben je dan oververmoeid! Maar t s dood eng! Haha.. Ben blij dat ik niet de enige ben! ;)

Deel Deze Pagina