Verschil tussen dag en nachtspenen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we hebben de spenen van Bibi. Erg tevreden over heb er alleen wel een vraagje over wat ik me al een tijd afvraag.

Ze hebben spenen met ring en daarnaast ook spenen zonder ring waar bijstaat om rustig te slapen. Ik kocht voor Emma voor overdag dan ook altijd de spenen waar dat niet bijstond en voor s nachts de spenen waar bij stond om rustig te slapen.

Nu ze ouder is let ik daar niet meer zo op.
    Maar vroeg het me nu weer af nu Julia er ook is.

Weet iemand of er ook echt verschil zit in de spenen of dat het een verkooptruc is? (waar ik dan ingetuind ben;):D haha)

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Goede vraag van je, ik zie namelijk geen verschil tussen die twee (behalve dan die ringen zeg maar). Ik vind die goede nacht speen echt onzin om te gebruiken, maar goed. Dat is mijn bescheiden mening:):)

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sja de ring is makkelijker uit de mond te pakken maar ik gebruik eigenlijk de nacht speen ook voor overdag.
    Hij pakt hem toch wel uit zn mond hahaha en anders spuugt hij hem wel uit, hier wordt de speen maar minimaal gebruikt.
    alleen als hij echt behoefte heeft aan een speen zoals nu met zn kiezen.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    van avent spenen is het verschil dat het lichtgevend is in de nacht zodat jij of de baby speentje makkelijk kan vinden in het bed. verder geen verschil.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Waar kan je die bibi spenen zonder ring kopen?
    Die met ring vind ons ventje nl niet lekker en trekt ie als maar uit z'n mond. Die had ik bij de kruidvat gehaald maar daar hadden ze er geen zonder ring.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, dit is MaM, avent heeft alleen spenen met ring.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dat is op zich wel makkelijk, spenen die licht geven! (al gebruiken wij hier geen speen meer, maar voor de volgende;))

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Die spenen zonder ring zijn makkelijker bij het inslapen. Omdat ze die niet zo makkelijk uit het mondje trekken.
    Als ze nog klein zijn dan.

Hier maakt het inmiddels al maanden niet meer uit, met of zonder ring.

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ook altijd afgevraagd, idd. Want bij Difrax hebben ze dat dan weer niet.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

prenatal/etos/ah...

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Het valt best tegen, want het lichtgevende houd er na een tijdje mee op, dus midden in de nacht kun je alsnog op de tast gaan zoeken ;)...

12. Ellen291982

lichtgevend is goed bedacht. jammer dat ze zo kort het doen dan idd.

Oke dat is het verschil dus met uittrekken van de ring. Dan maakt het idd dus niet echt uit.

Ik moet zeggen dat ik Bibi spenen nniet goed verkrijgbaar vind.
    ze hebben wel meerdere winkels waar ze ze verkopen maar de keuz is minimaal en vaak zijn de spenen die je zoekt er niet.

13. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Het heeft ook met veiligheid te maken. Ik heb ooit eens dit verhaal gelezen:
    Ik schrok me rot vanmorgen.
    Ik had de tweeling in bed gelegd, ze allebei hun speentje gegeven en nog geen 10 minuten later hoor ik door de babyfoon heel paniekerig gehuil, het leek wel of hij stikte. Ik ren naar zijn kamer en tref Joël aan met de ring van de speen vertikaal in zijn mondje, dus vast geklemt tussen zijn onder en boven kaakje. Ik heb het ringetje los kunnen krijgen maar hij was natuurlijk helemaal overstuur en ik zag ook een bloedvlek op zijn slaapzakje. Nu heb ik net met de klachtenlijn gebeld van Bibi en daar zeiden ze dat ik dan de slaapspeen had moeten geven...
    :$
    Sinds ik dit verhaal heb gelezen, geef ik Liza in bed alleen nog maar een speen zonder ring. Voor het eruit halen maakt het niets uit. Met / zonder ring, hij gaat er net zo makkelijk uit :p

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij hebben altijd zonder ring met speendoekje eraan vinden ze heerlijkeen altijd goed te vinden (in het ziekenhuis geleerd toen de oudste 5 weken was toen deden ze er een doekje door heen er zijn speciale doekjes te krijgen hiervoor)

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb Bibi er een keer over gebelt en kreeg te horen dat de spenen zonder ring voor de nacht zijn. Er is geen verandering van speen, het enige verschil is dat er geen ring aan zit, waardoor ze dus met hen drukke armen/handjes de speen er niet zo makkelijk uit kunnen halen..

Wij gebruiken hier alleen maar de spenen zonder ring. Wel jammer dat Bibi zo weinig verschil in design heeft..

16. Ellen291982

brr wat een verhaal het had heel anders af kunnen lopen. maar wat een belachelijk antwoord hadden ze gegeven. dan moeten ze dat er heel duidelijk opzetten. en sowieso net of baby's niet ook overdag in de box of kinderwagen een dutje doen. moet je dus altijd een nachtspeen ingeven.

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    wij hebben 2 buikslapers en dan zijn die spenen met ring ook heel vervelend! Zo een ring drukt dan tegen het wangetje aan.
    Ring zit dus in bed ook in de weg!

Deel Deze Pagina