Ontslag nemen tijdens ziek zijn

Discussion in 'De lounge' started by horselover, Apr 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik heb even een vraag , misschien dat iemand hier er antwoord op heeft!

Ik zit al een aantal weken ziek thuis, ivm rug/bekken klachten en een conflict op het werk.

Maar ik wil graag ontslag nemen, ik lees overal dat dat mag ook al zit je inde ziektewet.
    Alleen heb je een maand opzeg termijn.

Maar nou mijn vraag, wat moet je doen die maand? Wat als je niet in staat bent de werkzaamheden uit te voeren????

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Officiëel weet ik het niet, maar ik heb ontslag genomen op de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof, en officiëel eigenlijk een opzegtermijn, alleen in overleg besloten dit niet te doen.. dus gewoon per direct stoppen..

Misschien rare vraag hoor, maar als je nu ziek thuis zit waarom wil je dan ontslag nemen? want dan zit je zonder werk door ziekte maar ook geen inkomen.. nu krijg je ziektegeld zeg maar en dat stopt dan omdat je zelf ontslag hebt genomen.. Nu kun je de periode van ziekte naar herstel overbruggen.. zodra je beter bent bij een andere baas beginnen bijvoorbeeld..

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wrom opzeggen? dan heb je geen salaris meer, ik zou gewoon daar blijven en in de ziektewet.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    JUIST! als je zelf ontslag neemt krijg je geen uitkering, niks. Als je gewoon blijft wel, en als ze je contract niet verlengen wel.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb ook ontslag genomen tijdens de ziektewet. Ik was overspannen en heb m'n opzegtermijn thuis doorgebracht want ik was niet in staat om te werken.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Bij mij was het trouwens zo dat ik overspannen had gebleven als ik niet ontslag had genomen. Ik had ook zo ander werk en heb er nog een paar maandsalarissen uit weten te slepen.

Er bestaat trouwens een formulier die je beide kan ondertekenen en dan krijg je wel een uitkering. Hij staat op de site van het UWV. Je werkgever hoeft er voor de rest niets voor te doen en jij ook niet. Dan hebben jullie gewoon samen besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan

7. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Bedankt voor de reacties!

ja het klinkt te belachelijk voor woorden om ontslag te nemen I know.
    Maar wij het gaat niet lekker tussen mijn werkgever en mij, ik werk voor PGB.
    De mevrouw voor wie ik zorg liep eerst zelf nog, maar ze loopt nou helemaal niet meer en ze hebben daar geen hulpmiddelen.
    DUs ik moet iedere dag een vrouw van dik 90 kilo tillen!
    Mijn rug zei dus op een gegeven moment ho! Ik ben niet in lichemlijke conditie om dit voor elkaar te krijgen.

Terug gaan is dus voor mij geen optie, maar ik moet binnen kort weer naar de bedrijfsarts, en dna moet je OF weer aan het werk OF vervangend werk doen OF een reintregatieplan opstellen.
    Ik wil geen van allen! Want ik wil eigenlijk niets meer met hem te maken hebben! (op het moment kan ik natuurlijk niet anders)!
    Ik heb vele hartklachten door hem gehad! De eerste dagen hebben hij en zijn zoon en schoondochter mij wel 10 x gebeld.
    Ik werd al doodzenuwachtig als ik die telefoon hoorde.

Maar goed ik zit nu ziek thuis ivm rug klachten en loop daarvoor bij mensendiek.

Ik ben het gedoe met die mensen behooorlijk zat! En aangezien ik toch niet terug wil en wel graag verder wil , wil ik ontslag nemen!

Maar het gaat mij er dus om, mag je die maand opzeg termijn dan gewoon ziek thuis blijven? Want zit er echt niet op te wachten om die maand daar nog aan het werk te moeten!

Ik weet idd dat ik dan nergens meer recht op heb, maar dit levert mij echt heel veel stress op!

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat mag. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik dat ook gedaan. Maar download dat formulier dan, dan heb je in ieder geval ee uitkering

9. suc6 meid..

10. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    @muppet: bedankt! iK hoop dat hij dat wil ondertekenen

@yippie: thanx!

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

jeetje wat een rotsituatie, ik weet toevallig een klein beetje hoe de SVB werkt, daar heb je ook mee te maken als je voor iemand met een PGB werkt toch?

kan je via de SVB niet voor iemand anders werken? iemand die niet zulke intens zware hulp nodig heeft? wat beter bij je rug past dus en uiteindelijk heb je dan niks meer met die PGB-er te maken toch?

of begrijp ik het nu niet goed, :D

12. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ja als dat eens zo werkt haha...

Nee de SVB staat hier verder buiten, die regelt alleen de administratie en loonbetalingen ;).

Dus helaas is dat geen optie!

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh jammer :(

Share This Page