Mijn meisje is met haar gezichtje op de (net aangezette) verwarming gevallen straks, en heeft nu een tweedegraads brandwondje op haar gezicht (denk ik, het wondje is iets rood en blijft nat). Moet ik hier vanavond iets overheen doen als ze gaat slapen? Ze heeft er nu geen last van. Uiteraard heb ik de plek meteen gekoeld, dus gelukkig valt de schade mee. De plek zit precies tussen haar wenkbrouwtjes, zo zielig!
wat vervelend en zielig voor je dochtertje! het is pas een 2e graads brandwond als er een blaar op komt... zo niet heb je waarschijnlijk geluk en is het eerste graads.. je kan er biogaas op doen (van dat vette groene) dat haalt de brand eruit en verzacht bijv met een pleistertje vastzetten of iets van brandzalf ofzo opsmeren... hoop dat ze er niet zoveel last van zal hebben...
Als het dicht is is het goed om het vet te houden zodat het ook dicht blijft dus bijv vaseline of calendula erop en dan een gaasje eroverheen. Maar omdat je zegt dat er vocht uitkomt is het waarschijnlijk toch open en is het wel slim om het af te dekken als ze gaat slapen anders heb je kans dat er vuil in komt en het gaat ontsteken. Zalf (calendula) erop smeren (dik) en dan gaasje erop, het is wel belangrijk dat je de zalf flink dik erop doet omdat anders het gaasje in het wondje kan indrogen en dan moet je het morgen weer openmaken :s. Succes!
zoals hier boven staat zou ik ook doen. maar ik zou morgen absoluut even de huisarts bellen om er naar te laten kijken. vooral in het gezicht en aangezien het nu mooi weer wordt en ze buiten kunnen spelen wil je niet weten wat er allemaal op de wond kan komen. dan krijg je ws een zalf mee. ik heb bij mijn ehbo cursus voor kinderen gehoord dat je niet zelf moet gaan dokteren met de bekende brandwondenspul die je in de winkel kunt kopen. ALTIJD de huisarts bellen als de wond zo groot of groter is als een 1euro munt en vooral in het gezicht/ handen
ik zou gewoon voor de zekerheid de ha even bellen. als het nat is lijkt me het niet handig om er wat over heen te plakken.. ( misschien is er wel een speciaal iets er voor maar heb geen idee) maar in ieder geval niet gewoon pleisters ofzo. het blijft dan aan de wond plakken en als je het er dan aftrekt trek je de huid mee lijkt mij!! khoop dat het snel opknapt voor je meisje
ik zou ook even de hap bellen voor advies. Ook hier uit ervaring van de EHBO altijd begrepen dat je niet zelf moet gaan dokteren...zeker omdat het in het gezichtje is.