De oudste wordt binnenkort 4 jaar. Wat moet ik kopen voor hem: rugzak, broodtrommel, beker, tupperware bakje etc...? Wat zijn de eetmomenten op een kleuter basisschool dag? Hij blijft ook over, wat eten ze allemaal? 10 uurtje, overblijven, 's middags ook iets?
Het verschilt per school, als ik nieuwe kennismakers krijg in groep 1 vraag ik ouders altijd dit te kopen of mee te nemen: -Elke dag een pakje / beker en een koek of fruit -Gymschoenen voor op school -Voor overblijvers ook middageten en drinken -Sloffen voor in de klas Vaak is het wel handig als de spullen in een rugzakje zitten, maar dat hoeft niet.. Tijdens het kennismaken zal alles wel duidelijk worden!
ja ik vroeg me dit ook af. Gymschoenen had ik ook gehoord en heb ik dus ook al gehaald. Sloffen heeft Isabella ook altijd mee naar de peuterschool. Leuk dat sommige kleuterklassen dat ook nog doen. Wist niet dat koek ook mocht. Maar dat zal ook wel per school verschillen. Isabella zal thuis gaan eten. We wonen 2 tot 5 minuten bij school vandaan. Tenzij ze een keer wil blijven of als ik weg moet.
hier voor10 uur een koekje en drinken. Op vrijdag is het fruitdag dus dan fruit + drinken. gymschoenen met naam ( 't liefst met klitteband vroeg onze juf) die op school blijven staan. Voor het overblijven drinken + brood. 's middags is er nog 2 uur les en dan wordt er bij ons niets meer gegeten en gedronken. Als Emma naar de bso gaat dan krijgen ze daar drinken en fruit maar dat hoef je niet mee te geven. Ik geef alles in een rugzakje mee en handig is om plaklabeltjes te laten maken met naam die je op alle spullen kunt plakken. (makkelijk via internet te krijgen) En bij ons hebben ze luizenzakken voor jas,das en wanten maar die krijg je van school
hier gympen voor de gymles, sloffen krijgt ie alleen mee als het regenld. Voor 10 uur een koek ( zonder chocolade ) en een beker drinken. Voor de overblijf broodtrommel, drinken krijgt ie daar. En luizenzak idd ook van school zelf
Sorry even een vraagje tussendoor. Krijgen ze nog schoolmelk op school? Ik bleef altijd over en kreeg op school een beker melk.
hier op school krijgen ze mee: broodtrommel met 2 boterhammen (als ze moeten overblijven) Drinkbeker met ranja Liga koekje Fruit (banaan, mandarijn o.i.d.) Gymschoenen doen ze niet aan. schijnt voor de ontwikkeling van de voeten van de kinderen te wezen dat lopen op blote voeten goed is... luizenzak nopes en voor het melk drinken op school. dit is per school verschillend. hier krijgen ze een kopje thee tussen de middag. en elke ochtend bij het ontbijt melk en 's avonds na het avond eten krijgen ze ook nog een beker melk. ik vind het een beetje "vies" om 's ochtends melk in de tas te doen en als het warm weer is zetten ze de bekers niet in een koelkast is je melk lauw.
hier hebben ze broodtrommel met brood mee (continu rooster) een beker drinken (ze krijgen ook schoolmelk, anders twee), een bakje met fruit. Ik vind fruit fijner dan koek ofzo en gelukkig vind de school dat ook fijner, dus dat raden ze aan. Gym hebben ze op bepaalde dagen ivm de gymjuf, dus dan hebben ze gymkleren mee. in de onderbouw alleen schoenen en gymkleren, in de midden en bovenbouw ook een handdoek. sloffen alleen als ze laarzen aanhebben, maar sommige hebben het vakeer hoor. Ik heb een aparte gymtas en een aparte rugzak of tas voor elke dag En we hebben luizencapes, en eerlijk gezegd zijn we tot nu toe gevrijwaard gebleven van luizen (afkloppen) maar ze controleren bij ons ook elke 6 weken. Ik ben razend blij met de luizencapes!
Wat blub zegt is bij ons op school wel zo. Op een gegeven moment krijgen wij juffen de gegevens van een nieuw kindje. Wij bellen dan de ouders en maken een afspraak. Er volgt dan eerst een gesprek, waarin we van alles met de ouders bespreken. Over het kind (medische gegevens, de ontwikkeling van het kind tot dat moment en natuurlijk ook gewoon over hoe het kind is) en daarna over de school (hoe we werken in de klas, ik laat altijd even kort alle materialen zien, wat de kinderen allemaal moeten hebben als ze op school komen en waar ze alles kunnen laten). Hierna spreken we de 6 wendagen af. Ik kan me niet voorstellen dat er een school is die dat niet doet trouwens. Je wilt toch iets weten van de kindjes die je in de klas krijgt? Anders gewoon even de school bellen. Misschien zijn ze het vergeten? Liefs, Banjabes