Administratie; hoe?

Discussion in 'De lounge' started by Ecosa, Oct 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ladies,

Uit hoeveel mappen bestaat jullie administratie? En hoe hebben jullie de mappen ingedeeld? En wat bewaren jullie hoelang?

Dat van ons bestaat uit zo'n 10 mappen, maar echt een systeem hebben we niet. Volgens mij kan het handiger... :(

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier gaan de rekeningen in een map op jaar. Bewaar het ook maar 1 jaar ( op hele belangrijke dingen na dan ) Dan gaat alles uit de map en weer op maand/datum de map in.

En ik schrijf er netjes betaald op als het betaald is met de datum wanneer het betaald is.

Ohja en wij hebben maar 1 map dus :D

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Maar wat doe je met je verzekeringen en hyoptheek en belasting etc? Alles in maar 1 map? Da's knap! :)

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja wij krijgen haast nooit post van de hypotheek tenzij we de rekeningen niet betalen. En de belastingdienst krijg ik ook alleen maar post van als ik wat terug krijg of moet betalen.

Verzekeringen idem.

En alles van het afsluiten dus contracten ed die zitten achter in de map met een blad bewaren ervoor die gaan er dus niet uit.

Maar dat zijn hooguit 20 blaadjes dus zoveel ruimte nemen die niet in beslag ;)

Ohh en rekeningen van bijv mobiel en tv krijgen wij digitaal dus dat scheelt ook al.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben 4 mappen, en daarin zitten de papieren onderverdeeld in plastic insteekhoekjes. En dan heb ik alles van de verzekeringen in 1 map, alles van het werk (salaris, contract etc) in 1 map, maar dan dus wel onderverdeeld in plastic mapjes.

Verder gaan alle papieren die binnenkomen en bewaard moeten worden op een stapeltje en die ruim ik dan eens in de twee weken op ofzo...het is meestal niet veel. Heb veel wat automatisch afgeschreven wordt, geen bankafschriften meer etc, dus dat scheelt wel heel veel.

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Verzekeringen, hypotheek en nuts bedrijven in 1 map.

bankafschriften krijgen we niet, alles digitaal

Wat betaald is gooi ik weg, kan het altijd terug zien middels internetbankieren.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    stuk of 6 mappen. 1 voor de bankpapieren 1 voor de huispapieren (eigen huis) 1 voor de verzekeringen 1 voor de rest papieren diverse 1 voor ons meisje (al is die al aan map 2 bezig met alle papieren...)

rekeningen betaal ik en gooi ik weg, behalve als het belangrijke documenten zijn die je nog nodig kan hebben. Verder bewaar ik maar 3 jaar...meer gaat echt niet hoor!

8. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 1 map voor verzekeringen, 1 map voor overige papieren, en per jaar 1 map (voor de aangiftes en toeslagen etc.) Ik vind het erg handig zo, kan alles heel goed terugvinden.

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb hier ook een aantal mappen:

*map voor de kinderen waar alles inzit over de SVB, KDV, ING rekeningen en geboortegegevens.

*map voor mijzelf: ING, werk, pensioen, bonnen van aankopen, zorgverzekering, belastingdienst etc.

*Map voor mijn man: ABN, werk, pensioen, zorgverzekering, belastingdienst etc.

*Map voor alles omtrent het huis: ABN, hypotheek, verzekeringen, levensverzekering etc.

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb zelf 2 mappen. Maar ik ben ontzettend slordig wbt het opruimen van m'n administratie.
    Ik gooi namelijk alle enveloppen (wel gelezen hoor) in een mandje, wat notabene naast de mappen staat!... met gevolg dat inmiddels na een jaar de stapel bovenuit het mandje groeit. :) Dit moet ik dus nodig allemaal eens gaan sorteren.

o, ja, mijn man heeft ook nog een aantal mappen (waaronder hypotheek enz), hij is daarin wel heel netjes en houdt het keurig bij. ;)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier een stuk of 5-6 mappen.
    1 voor mij met bank+verzekeringspapieren
    1 voor mij met studiepapieren, ib-groep, werk etc
    1 voor mijn zoontje met KDV, school, kinderbijslag, bank, etc
    en mijn man nog 2a3 met werk, verzekering, huis, ib-groep, bank etc.
    En 1 doos met aankoopbonnen, garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen.

Ik bewaar alles netjes 5 jaar, de wettelijke termijn. Heb het al eens gehad dat ik alles door moest spitten om een rekening terug te vinden.

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik heb 1 map met salarisstroken, belastingdienst, pensioen
    1 map met verzekeringen en abonnementen
    1 map met bonnen per jaar gesorteerd.
    En ik heb 1 laatje waar alles ingaat en 1x in de zoveel tijd gaat het op de groede plek in de mappen

13. duveltje

duveltje Bekend lid

Nov 6, 2008
    658
    0
    16
    Wij hebben 3 mappen.

1. Alles omtrent belastingen. (voorlopige)aangiftes, KDV-toeslagen, gemeentelijke belastingen, auto, etc. Per onderdeel achter een tabblad.

In de andere 2 mappen zit de rest (hypotheek, contracten, verzekeringen, nuts, bankzaken, aankoopbonnen, garantiebewijzen etc). Dit is dmv tabbladen op alfabetische volgorde verdeeld.

Een keer per week doen we de administratie (daarvoor zit alles in een laadje), en doen we alles in de mappen.
    Rekeningen bewaren we even nadat ze zijn betaald, maar na een maandje ofzo gooi ik ze weg (kan toch alles nakijken via internetbankieren). Mappen loop ik eens in het half jaar na of er papieren uit kunnen zoals oude polissen.

Share This Page