Dacht zelf altijd dat dit in januari en juli was.. Wat zijn jullie bevindingen? WIL ZO GRAAG VANAVOND SHOPPEN
er zijn geen vaste momenten meer. dit is een paar jaar geleden al los gelaten. winkeliers mogen nu zelf bepalen wanneer de sale begint.
Inderdaad overal al sale!! Misschien dat daaruit ook nog op te maken is dat er inderdaad crisis is.. Heb zelf heel dure (feestelijke) schoenen voor de kerst gekocht, dacht dat deze toch pas in het nieuwe jaar afgeprijsd zouden worden. Maar deze gingen toch nog de sale in voor de kerst (helaas voor mij, had toch even kunnen wachten). Voorheen zou dit toch echt pas in januari beginnen.. Lees nu iets dat er jaren terug afspraken oover bestonden.. Is dat zo ja? Wist ik niet..
Hier ook al sale, wij gaan vanavond even de stad in hoop nog even nieuwe winterschoenen voor de kinderen op de kop te kunnen tikken!
en vorig jaar was het precies hetzelfde... voorjaarscollecties liggen namelijk eind januari al weer in de winkel. Sommige merken hebben de voorjaarscollecties nu al uit. En dan moet de winterkleding al weg zijn natuurlijk.
vroeger was bij wet geregeld wanneer winkeliers de uitverkoop mochten laten beginnen. in het buitenland (oa België en Duitsland) is het soms nog wel wettelijk geregeld. Maar ik was dinsdag in centro en daar was de sale ook al begonnen.
Hier ook al uitverkoop. Vanmiddag kinderschoenen normaal 80,- nu 45,-. Vorige week een jas bij miss etam was 70,- heb er nu 20,- voor betaald. Wat ik me dan afvraag. Worden we dan buiten de 'sales' flink vern**kt? Want ik denk toch echt wel dat de winkeliers geen verlies op draaien?
De meeste sale hier (ook NH, vlakbij A`dam) is begonnen na de kerst. Er was al wat uitverkoop, maar de grote sale is nu begonnen.
Jep! Helaas wel Hoorde ooit van iemand die zelf in een kledingwinkel werkte dat ze zelfs in de opruiming (lees helft v/d helft) nog aan de kleding verdienden...
Het is zo dat er aan het einde van de sale (tenmiste in de bedrijven waar ik (ge)werk(t) (heb)) Niks meer verdient word op de sale artikelen. Om die kosten die wel gewoon gemaakt worden wel te kunnen dekken word daar zeker ook in de oorspronkelijke verkoopprijs rekening mee gehouden. En daarbij, weggooien/vernietigen is altijd duurder. Maar ja er word goed verdient op kleding, maar dat is in de supermarkt of bij een warenhuis niet anders, het zijn niet voor niets commerciele bedrijven. Vroeger had je nog duidelijk kwaliteitsverschil tussen goedkoop en duur, maar dat is ook niet meer zo, bij dure merken betaal je echt tegenwoordig voor het merk, het is niet per definitie beter. Dit jaar worden er overigens geen vette verdiensten gedraaid hoor, ik denk dat veel bedrijven een verliesgevend jaar hebben gedraaid. Hopelijk komend jaar weer beter. Wintersale is begin dec-half feb Zomersale is half mei-eind augustus Dit zijn de echte grote sales, maar door het hele jaar heen heb je in de meeste winkels wel een sale rekje/hoekje. Belgie heeft inderdaad 2 maanden per jaar sale: januari en juni geloof ik, daar mag ook totaal geen actie of aanbiedingen zijn buiten die periode om, daar staan flinke boetes op.