nu heb ik gegoogled en lees dat het giftig is wat moet ik nu doen hij heeft een stuk of 6 rozijnen gehad
niet in paniek raken gewoon even aan kijken. mocht je er niet gerust op zijn even bellen naar een dierenarts wat die er over zegd
Ik wist niet dat die giftig zijn? Idd, gewoon even aankijken.. mocht je het niet vertrouwen bel je de dierenarts op.. hoop dat er niks is...
Oh ja is dat giftig? Onze hond stofzuigt altijd als de kinderen rozijntjes hebben gegeten. Hij leeft nog, laat alleen soms stinkscheten.
6 stuks zijn echt niet erg. maar het is wel zo dat teveel voor katten en honden niet goed is. ook druiven en chocolade niet. Honden mogen ook geen ui. Maar.... een heel klein beetje is niet erg.
net als nootjes en chocolade maar geen ramp als ze er wat van eten...natuurlijk geen kilo's of familiezakken idd gewoon aankijken, ws zal er wel niks wezen...poept hij straks mooie rozijnenkeutels
Mijn kat eet ook regelmatig rozijnen, het is uberhaupt een wandelende kliko. Hij leeft nog steeds (gelukkig)
haha ja zo is het wel. wij houden ons wel aan de chocolade regel enzo en de giftige planten komen er hier in huis niet in. maar verder die oudste hond van ons vreet rauwe uien zo uit de bak (als ik ze niet op geruimt heb) net als aardappelen. en ze zitten met zijn 4ren (2 honden 2 katten) altijd rond de kinderstoel als fynn aant eten is en als er iets valt tja dan ben ik ook niet snel genoeg. enzo staat er nog wel meer op de lijst wat dus niet zou mogen. neetje overtrokken
amfy oke dan hoef ik me verder geen zorgen te maken , ja onze kat ook die wil echt alles opeten lijkt wel een klein vreet monstertje :d
die kat van mij vreet echt alles. Onze kleine laat nog wel eens wat vallen maar Semmie is er altijd al de kippen bij. Dus 9 van de 10 keer te laat om het op te ruimen.
Hier net zo hoor, chocolade en kippenbotjes absoluut niet, maar verders heb ik ook een stofzuiger op poten in huis lopen. Die van mij is gek op meloen , eet aarbeien is gek op kaas zo'n beetje alle soorten, melk, gekookt ei en danootje, om nog maar niet te spreken van de stukjes koek, taart, worst en stukjes vlees die hij van mijn stiefvader stiekem gevoerd krijgt enz. En mijn hond leeft ook nog ...
Heb eens even voor je gegoogled en kan alleen vinden dat het schadelijk is voor honden heb op verschillende pagina's gekeken Tot op heden is vergiftiging door druiven of rozijnen alleen waargenomen bij honden. Waarom druiven en rozijnen giftig zijn voor honden is onbekend en ook de gevoeligheid lijkt sterk te variëren tussen honden. Er zijn vermeldingen van een giftige werking vanaf ongeveer 20 gram druiven per kg lichaamsgewicht, bij rozijnen kan dit al vanaf 3 gram per kilo lichaamsgewicht zijn. Braken en diarree zijn de eerste tekenen van vergiftiging met druiven of rozijnen en dit treedt meestal op in de eerste 6 tot 12 uur na de opname. Andere verschijnselen zijn sloomheid, niet eten, buikpijn, zwakte, uitdroging, veel drinken en rillen. Binnen 24 tot 72 uur na de opname kan acuut nierfalen ontstaan, met een daling van de urineproductie tot gevolg. Wanneer er geen urine meer wordt geproduceerd, zijn de vooruitzichten slecht en wordt meestal gekozen voor euthanasie. Raadpleeg direct uw dierenarts als u vermoedt dat uw hond druiven of rozijnen heeft gegeten. Vergiftiging bij huisdieren - LICG