Hellup!!! jeukende handen en voeten... word er gek van

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSmurf, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal,

sinds afgelopen zaterdag heb ik over mijn hele lichaam jeuk, soms meer en soms minder. Wat heel apart is is dat mijn handen soms helemaal rood worden en opzetten en ik dan bijna geen vuist meer kan maken. Maandag heb ik voordat ik ging werken in de apotheek medicijnen (Claritine) gehaald en 2 uur later was ik van alle jeuk verlost. Dinsdag had ik weer af en toe jeukplekken verspreid over mijn lichaam. Ik heb geen Claritine ingenomen.

Ook vandaag heb ik geen Claritine ingenomen. Ik had wel overdag weleens jeukplekjes op mijn arm en rug. Ook voel ik al de hele dag jeuk op mijn voeten en vanochtend werden mijn handen even rood en dik maar dat was snel weg. Nu heb ik net 3 tassen en 2 verhuisdozen naar zolder gebracht en ik begon meteen mijn vingers te voelen. Ze werden meteen rood en dik. Als ik een fuist wou maken deed dat pijn omdat de huid zo strak zat lijkt wel.

Heeft iemand van jullie dit weleens meegemaakt? Alle tips zijn van harte welkom.

Ik heb trouwens de afgelopen dagen geen vreemde dingen gegeten of een ander wasmiddel/ wasverzachter gebruikt.

Groetjes,
    Karin

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ai karin, dat is vervelend...heb er (gelukkig) geen ervaring mee.... ben je al bij de dokter geweest??

3. MamaSmurf

Beste huggybird,

nee nog niet geweest... dacht in eerste instantie aan een gewone allergische reactie die zo wel over zal gaan. Heb als kind ook weleens uitslag gehad maar die was meestal de volgende dag weer weg.

groetjes

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik heb ooit een keer een allergische reactie gehad op iets.... weet nog steeds niet op wat.... maar mijn hals was helemaal opgezwollen, ben naar de dokter geweest, bloed geprikt en alles is uitgebreidt onderzocht... nooit iets uitgekomen.... raar toch?

gebruik je medicijnen? als dat zo is kan het ook daar een reactie op zijn misschien....

je hebt niet veel aan me geloof ik hihi sorry...

5. MamaSmurf

lief van je dat je meedenkt maar ik gebruik ook geen medicijnen dus dat is het ook niet. Wist ik maar waaraan het lag dan kon ik er nog iets aan doen... het enige dat ik nu kan doen ik krabben of de jeuk negeren... zucht

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker even naar de huisarts gaan. Zou natuurlijk heel goed kunnen dat het een allergische reactie is of een droge huid maar het zou ook iets van binnen uit kunnen zijn.
    Huisarts zal ws een bloedonderzoek doen.

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hm, als ik zo je berichtje lees, vind ik het wel opvallend dat je handen onmiddellijk begonnen te jeuken toen je die tassen en dozen optilde.

Misschien ligt het aan het materiaal waarvan de tassen of dozen zijn gemaakt, of aan iets dat er in zit? Was je hier ook al mee aan het sjouwen toen je die ene zaterdag voor het eerst weer last had van jeuk?

Ik vermoed dat het een allergische reactie is op iets wat je vanaf zaterdag hebt gedaan.

Deel Deze Pagina