Daar ben ik weer.... Dochter 4 maanden krijst nog steeds veel...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimK, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Ben ik weer.... Mijn dochter, 4,5 maand, heeft verborgen reflux en kma. Ze krijgt Nutramigen AA en 1 zakje Nexium per dag. We doen al draagdoek/zak, rust & regelmaat, hele dag op arm en zijn al bij een osteopaat geweest.

Het zit zo, vanaf dat ze de Nexium krijgt lijkt ze al een stuk meer tevreden. Slikfoto gehad (verbrande slokdarm/reflux), ph-metroemeting gehad (maagzuur voldoende geremd). Maar. Ze heeft echt nog enorm hysterische momenten. Gewoon nog minimaal 6x per dag en min 20-30 min. Ok is misschien maar 3 uur op een dag, stuk beter als 16 uur per dag hoor en ze slaapt door dus misschien klaag ik om niks, dan hoor ik dat ook graag.

Maar manlief en ik hebben gewoon nog het idee dat er meer is. Waarom krijst een baby van 4,5 maand zo hard en intens?! Ik denk pijn, wat zou het anders kunnen zijn?! Maarja wat voor pijn dan? Maagzuur wordt geremd, de kma is aangepakt dus ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn? Ze zweet als een otter als ze dit krijsen heeft. Dan heb ik haar op arm en dan is, werkelijk waar, mijn mouw drijfnat. Alsof ik net de marathon van NY heb gelopen?!?!

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? We moeten volgende week weer naat kinderarts, maar daar word ik een beetje moe van want die gooit alles maar op reflux... Ja koekoek.....

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat jammer dat ze nog steeds te veel huilt!

Geef je de nexium in 1x of in 2x? Soms kan dat net het verschil zijn.

Wat denk jij zelf?
    Heb je nu wel of geen second opinion gedaan? (Weet het even niet meer)

3. KimK

KimK Niet meer actief

2x per dag. Bij 1x per dag heb ik het gevoel dat het erger wordt. Dus 2x per dag. Nee geen second opinion. Weet gewoon ook helemaal niet waar ik het zoeken moet. Het krijsen lijkt echt pijn-krijsen, maar waarvan?????

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wanneer is dat krijsen? Hoe lang na een voeding? Als ze ligt, als ze overeind is: maakt dat nog iets uit?
    Is ze verder goed nagekeken? Hoe gaat het poepen?
    Kan ze al tandjes doorkrijgen? Krijst ze minder als ze paracetamol krijgt?

Krijsen is gewoon zo intensief dat daarbij hier altijd ook enorm gezweet werd. Dat is dan gewoon een normale/gezonde reactie op abnormale omstandigheden.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    2x per dag lijkt mij dan idd het beste ;)

Ik zou, als ik jou was, toch aan een second opinion gaan denken. Jij bent de moeder en jij denkt (of weet) dat ze pijn heeft. Reflux, iets als kiss oid en kea zijn doorgaans de voornaamste oorzaken van pijn.
    Soms kan het goed zijn als iemand anders eens meedenkt.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ach hemel, arm poppetje. Lijkt mij zeker pijn ja. Is het huilen/krijsen op vaste momenten, bvb vlak na het eten of juist als haar maagje leeg is? Is ze aan het overstrekken als ze zo moet huilen? Kan het zijn dat de dosering Nexium nog niet hoog genoeg is en ze toch nog last heeft tussendoor? Ik heb zelf door een aandoening ernstige reflux en soms is 2x per dag medicatie net te weinig. En man wat doet dat pijn! :(

7. KimK

KimK Niet meer actief

Dank meiden voor de reacties.

Jeetje Nicky, heftig. Helaas, ze zit al op de max dosering, waar de kinderarts al niet echt achter staat.

Tandjes? Voel niks in haar mondje. Wanneer is het krijsen? Verschillend. Soms na fles, soms na 1 iur, soms na 2 uur en soms na 3 uur (dus tegen nieuwe voeding aan). Dat is het enorme lastige eraan!!! Rechtop of liggen maakt geen verschil. We zijn bij fysio/osteopaat geweest dus die zouden toch wel kiss hebben moeten zien? Of niet? Of de kinderarts?

8. KimK

KimK Niet meer actief

Popen gaat trouwens prima, 1-2x per dag. Ze wordt steeds nagekeken door kinderarts?! Dus ja ik hoop toch dat die haar werk gewoon goed doet?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Fysio/osteopaat horen een kiss te kunnen te vinden.

Sommige (kinder)artsen willen vooral naar de normale dingen kijken. De dingen die niet 'standaard' zijn worden niet uitgezocht.

Ik heb misschien minder vertrouwen in artsen. Artsen zijn ook maar mensen en mensen weten niet alles en hebben ook een mening.
    Onze jongste is enkele weken geleden (met spoed) geopereerd, als ik naar de arts had geluisterd had het heel anders kunnen aflopen.
    Soms moet je zelf eigenwijs zijn en verder kijken.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Pff ja misschien idd maar eens andere arts vragen. Mijn onderbuikgevoel zegt dat er meer aan de hand is, maar wat?????? Geen idee.....

Sterkte Averlhach!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    En juist omdat jouw gevoel zegt dat er meer aan de hand is vind ik dat je een second opinion 'moet' doen. (Opm; ik vinden moeten erg dwingend en wil je niets dwingen, vandaar tussen haakjes)

Onze kleine man is eigenlijk helemaal zichzelf al weer hoor, op wat wild vlees na merk en zie je niets.
    Het is meer dat ik je wil laten weten dat een arts niet heilig is en als 1 arts zegt "er is niets aan de hand, behalve de reflux en kea" dat het ook zo is. Het kan zijn dat deze arts het niet weet of niet verder wil/kan denken.

Dit is dezelfde arts die eerst geen nexium wou geven?

12. Marpunt

Marpunt Actief lid

Jun 26, 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    He vervelend Kim! Gelukkig al veel verbetering, maar nog niet genoeg! Ik zou ook een seconden opinion willen! Zetumop! Je doet het goed, vertrouw je moedergevoel en zoek door!!

13. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oehhh vreselijk als je kleintje zo huilt en helemaal als je denkt dat het van de pijn is. Je zou inderdaad kunnen weten of het pijn is als ze stopt na paracetamol gehad te hebben. Heb je verder ergens door dat als ze bijv. op haar buik of juist rug ligt dat het dan minder wordt? Laat ze veel scheetjes? Zouden het krampen kunnen zijn? Had mijn broertje namelijk ook nog steeds na 6 maanden en ook hij had koemelkallergie.

Heel heel heel veel kracht toegewenst, want niet weten wat je kind mankeert is zo KL*TE

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is het een zuigbehoefte of een honger? Daar zul je misschien al aan gedacht hebben maar misschien is het wel zoiets simpels!

Ik vind het zielig voor jullie meisje dat ze nog veel huilen moet! Heel veel sterkte!

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik zou eens naar een osteopaat gaan. Doe beklimtde beweeglijkheid van hetlichaam. Spieren, weefsels, organen. Kan daarom helpen bij kramp, reflux, kiss etc. Is heel laagdrempelig, baby's vinden het er meestal prima, en je kan vaak snel terecht. Heeft bij onze zoon goed geholpen tegen huilen, kramp en verkoudheid en bij slaapgedrag. Ik weet n goede bij Haarlem en bij Utrecht voor baby's. Pb me als je hun namen wilt want ik weet niet waar je woont.

16. KimK

KimK Niet meer actief

Ik gaf aan dat we al naaar een osteopaat zijn geweest :)!

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    O ja... net wakker... of nog niet helemaal denk ik :)

Jammer dat het bij jullie niet of niet voldoende heeft geholpen.

Ik ben ervan overtuigd dat baby's alleen huilen als er echt iets is. Tegenwoordig kunnen huilbaby's (en hun ouders) vaak goed worden geholpen. Bij jullie is het gelukkig ook al een eind verbeterd. Maar helaas worden nog lang niet alle mogelijke oorzaken opgespoord. Ik geloof dus met jou dat er nog wel iets is (kan medisch zijn, kan sociaal zijn, kan eigenlijk vanalles zijn). Soms groeit je kind er uiteindelijk overheen, soms wordt met de tijd steeds duidelijker wat er mis is omdat je kind het duidelijker kan gaan aangeven. Ik hoop echt voor jullie dat het snel verbetert, of het nu vanzelf gaat of dat je de oorzaak weet te achterhalen.

Ik zou me in jouw situatie in ieder geval nog hard maken voor kma. Toen mijn zoon veel huilde en ik mijn angst voor kma uitsprak zei de arts dat hij dacht dat dat het niet was, maar dat als de klachten aanhielden hij een paar weken kma-vrije voeding zou voorschrijven om het uit te sluiten of aan te tonen. Dat vond ik een heel fijne reactie. (Uiteindelijk heeft hij geen kma)

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik reageer even (voor ts)
    Ts geeft in de openingspost aan dat ze nutramigen aa geeft. Samen met neocate is dit volledig koemelk vrije voeding.
    Kindje heeft idd kea en dit is al in behandeling.

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    O ja, ik zie het. Ik dacht dat nutramigen nog iets van koemelkeiwit bevat, maar nutrimigen AA is inderdaad nog een stap verder en vergelijkbaar met neocate.

20. KimK

KimK Niet meer actief

Haha, idd! Het is zoooo lastig! Ik heb ook wel héél erg het idee dat ze ontzettend prikkelbaar is. Eerst legde ik haar in box(beneden) waar ze dan lag te krijsen en eindelijk sliep toen viel er bijv post door brievenbus meteen weer wakker en krijsen. Vanaf vandaag ben ik haar weer boven gaan leggen. En het lijkt even beter te gaan?!?! Ik las wel vaker dat refluxkindjes prikkelbaar zijn en superalert. Dat is hier dus het geval. Lastig om haar overdag boven te leggen. Maar als het voor haar beter is om zo haar rust te vinden?!

Share This Page