Gisteren heeft onze hond net iets te druk gespeeld en is hij blijkbaar ergens aan blijven hangen met de nagel aan de binnenkant van zijn voorpoot [ wolfsklauw ]. Ik heb even gekeken want ik wilde het stuk er af knippen maar hij is in het "leven" tot echt op zijn huid toe overdwars gescheurd. Ik zie aan hem dat hij pijn heeft. Hij kan niet veel hebben van de andere honden toen ik net wilde kijken trok hij zijn lip op. Vanmiddag de dierenarts gebeld en die zei dat het er vanzelf af ging vallen en ik het kon verbinden. Hij likte eraan en beet erop dus een verbandje er om gedaan en er net vanaf gehaald , nu een sok er om heen. Zouden jullie morgen naar de dierenarts gaan of afwachten? Iemand tips?
Wij hebben het van de zomer ook gehad met onze hond. De nagel was gescheurd onder de nagelriem. Dierenarts heeft de nagel onder narcose verwijdert. Helaas ging het ontsteken.en heeft de dierenarts na ab kuren.besloten om ook het botje te amputeren. Dit heeft best een poos geduurd voordat hij weer normaal kon lopen. Dus ik zou zeker morgen naar de dierenarts gaan. Je hond heeft pijn en als je zelf pijn hebt ga je ook naar de dokter.
Zorgen dat hij er niet teveel aan likt zodat het herstelt. Ik zou het niet te lang verbinden. Verder kun je niks. Amputeren doen ze pas als het stelselmatig beschadigt. Succes!