Weer beginnen met bloggen

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Een aantal jaren geleden blogte ik met regelmaat. Ik schreef over het moederschap, deelde leuke tags, zette er leuke kindergerechten en hele persoonlijke stukken. Het was een uitlaatklep geworden. Door tijdgebrek ben ik helemaal gestopt met bloggen.

Nu twijfel ik om weer te beginnen. Ik mis het echt, maar er zijn ook zoveel maam blogs online. Het kost een hoop tijs en moeite en ik twijfel of die paar bezoekers die je in het begin hebt het wel de moeite is. Van me af schrijven kan ook op andere manieren. Maar ik vind het delen van mijn ervaringen ook erg leuk.

Twijfel twijfel. Wel weer een nieuw "project starten" of het toch maar niet doen. Ik heb al behoorlijk wat inspiratie voor blogs/vlogs.

2. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik denk dat je voor jezelf moet bekijken of je nu nog last hebt van tijdsgebrek? en of je dat 'probleem' kan verhelpen.

Zelf heb ik ooit de domme stap gezet om mijn blog te verwijderen en daar heb ik nu heel veel spijt van. Nu heb ik een nieuwe blog en ik zou niet meer zonder willen! Wel kost het veel moeite om de bezoekersaantallen te laten groeien en vind ik het lastig om soms niet te kunnen bloggen door mijn gezondheid!

Bloggen moet je doen omdat je het leuk vind en het moet niet als een verplichting gaan voelen!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het leuk vind gewoon doen.

Het is ook als een soort dagboek altijd leuk om terug te lezen.

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Heb even gespiekt, leuke blog heb je! Is aardig wat werk he! Maar als je het niet doet kun je het ook behoorlijk missen. Dat gevoel heb ik nu ook. Het gene waar ik over twijfel is dat ik eerder veel schreef over leuke uitstapjes (weekoverzichten zoals jou blog) etc. Nu werk is 3 a 4 dagen per week en is M. bij de oppas. Dus alles is wat saaier. Wel kan ik daar ook weer over schrijven. Twijfel twijfel;)

5. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Dankjewel! Het is zeker wat werk, maar voor mij is het echt een uitlaatklep. Hoeveel uur denk je dat je tijd hebt om te schrijven?

6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113

Lastig te zeggen. Vl is net begonnen met een nieuwe baan. De zorg van M. Komt naast m'n werk op mij neer.

4 uur per week moet minimaal lukken. Als het wat rustiger en gewend is geraakt hier wel het dubbele gok ik ;)

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Als je enkel blogt om zo veel mogelijk lezers te generen en dus geld te verdienen dan zou ik zeggen: niet doen.

Je bent een kleine vis in een nu wel heel erg grote zee en het kost jarenlang om daar mee gemeten te kunnen worden. Als je jezelf nu al afvraagt of je die paar bezoekers het waard vind, dan kom je sowieso van de koude kermis thuis helaas.
    Ook omdat grote bedrijven het nut van bloggen hebben ontdekt en over het algemeen meer middelen hebben om zo een site direct groot het net op te knallen. Een investering die je als individu niet kan maken.

Als je blogt, puur omdat je het leuk vind. Als uitlaatklep etc. dan moet je het gewoon doen. Maar dat moet dan ook je insteek zijn en niet hoeveel aandacht je er mee kan krijgen.

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Het liefst een combi. Ik wil er niet mijn geld mee verdienen (ik hou van mijn werk), maar een wat breder publiek trekken dan mijn vrienden/familie vind ik wel fijn ;).

Mijn andere blog (kleuren voor volwassenen) trekt zo'n 10.000 unieke bezoekers per maand. Erg leuk maar daar was toen ook nog 0 concurentie!

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik blog om te bloggen; ik vind het leuk om te doen en om één en ander te delen. Ik bepaal zelf wel hoe frequent ik het doe en voel me ook echt niet verplicht (meer). Als ik een week geen zin heb, dan doe ik het niet. Kwaliteit boven kwantiteit, vind ik zelf - al is dat best wel subjectief wanneer het om eigen gedachtespinsels gaat. Ik probeer in ieder geval altijd wel wat te zeggen, als geen inspiratie heb blijft het stil. Al is het ook wel moeilijk om weer te beginnen na een rustpauze; maar ach.

Ik blog in ieder geval niet voor de aantallen. Reacties vind ik daarentegen wel heel erg leuk en als ik die langere tijd niet krijg, dan heb ik soms wel zoiets van: ach, dan blog ik toch lekker niet, nobody kers :p Maar dan krijg ik later privé wel een berichtje van 'duurt lang, hup, hup!'

Bedenk je eens dat je na een lange dag waarin je hard aan het werk bent geweest met alles wat je dan ook gedaan hebt en je onderuit gezakt zit en je kunt kiezen tussen Netflix of bloggen. Je zit er voor je rust; niet omdat je 'moet' bloggen ;)

10. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Met vier uur per week moet je wel regelmatig wat online kunnen zetten, dus ik zeg gewoon doen!

Wel moet je in je hoofd houden dat je heel lang alleen voor jezelf zult schrijven en dat je door onregelmatig te schrijven minder vaste bezoekers hebt. Ik heb zelf door omstandigheden meerdere keren een blogpauze gehad en daarbij verlies je in een maand de bezoekers waar je een half jaar voor hebt 'gewerkt'! (bij wijze van).

Deel Deze Pagina